Jaguar XE přijde v září, známe i technické detaily
Podle Jaguaru bude jeho nový nejmenší model, nástupce X-typu, kombinovat vzrušující výkony, perfektní ovladatelnost a preciznost, citlivé řízení a také výjimečnou uhlazenost. Bude to tedy pravý Jaguar se vším všudy, alespoň podle tohoto popisu. Pomoci by mu k tomu měl zejména sofistikovaný podvozek.
Přední náprava bude tvořena dvojitými lichoběžníky po vzoru sportovního F-Type. Jednotlivé části nápravy budou z hliníku, jehož tvrdost bude na podobné úrovni jako u většího sportovního modelu XFR. Vzadu můžete rovněž očekávat výrazné použití hliníku, náprava však nebude klasický multi-link, ale ještě vyspělejší modifikace „integral-link“, která zajišťuje ostré reakce při zachování komfortu a snaží se udržet kolo v co nejlepší poloze vzhledem k vozovce.
Pod kapotou se pak objeví motory z modulární řady Ingenium, očekávat zcela jistě můžeme dvoulitrový turbodiesel, bez kterého by to v této třídě šlo pouze ztuha. Vůz postavený na lehké hliníkové platformě pak dostane rovněž elektrický posilovač řízení, který podle Jaguaru nabízí lepší možnosti ladění, a těšit se máme na opravdu dobrý pocit z řízení.
Jednou z novinek XE bude takzvaný „All Surface Progress Control“, tedy něco ve stylu pokročilého trakční systém, který „funguje jako nízkorychlostní tempomat, aby byla zachována maximální míra trakce bez zbytečného klouzání vozu a bez zásahu řidiče, který v tu chvíli vůbec nešlape na pedály.“ To oceníte zejména v zimě.
Mike Cross, guru Jaguaru přes podvozky, pak dodává, že cílem firmy bylo postavit dynamicky lepší auto, než má konkurence. Doufejme tedy, že se to podaří a Jaguar z XE opravdu udělá výtečný sportovní sedan.