Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar C-XF: koncept už v Detroitu

Roman Daněk
Diskuze (29)
Koncept Jaguar C-XF se veřejnosti představí na autosalonu v Detroitu, která začne začátkem roku 2007. C-XF bude mít pod kapotou přeplňovaný V8 s výkonem 420 k.

Před nedávnem uvolnil Jaguar první informace o nástupci S-Type. Začátkem ledna v americkém Detroitu uvidí návštěvníci první koncept s názvem C-XF. Jeho duchovním otcem je opět známý designér a konstruktér Ian Callum.

Prototyp C-XF se v jistých liniích opírá a starší koncept R-D6, jehož tvary Calluma inspirovali při prvních nákresech budoucí generace sportovní limuzíny, Jaguaru XF, který se má v roce 2008 začne prodávat.

V konceptu C-XF je pohonná jednotka, kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,2 l a s výkonem 309 kW (420 k), který můžeme v současné době vidět koncernových autech, jako např. Range Rover Sport nebo Jaguar S-Type R, kde je naladěn na 291 kW (skoro 400 koní).

Roman Daněk
Diskuze (29)
Avatar - Pekelná Micinka
28. 12. 2006 15:25
Re: sensuous & sporty
Nesouhlasím. Tohle auto prostě postrádá eleganci, za což v největší míře může maska. Všechna auta co Jag udělal, měla jistou eleganci, některá větší, jiná více skrytou. Tady se příliš dere ven snaha po agresivně sportovním voze. Osobně se mi Callumův design líbí čím dál míň, s každým novým konceptem jakoby namíle utíkal od všeho čím mě Jaguar imponuje. Kdyby byl nástupce S-typu v duchu R-D6 vůbec bych se nezlobil. To auto je povedené, nese trend doby, ale zároveň pořád uchovává prvky Jaguaru. Třeba zadní část [odkaz] vypadá i líp než u dnešního XK, potažmo tedy u ALC abych srovnával koncepty. Zejména je mnohem "čistější". Jediné co nemůžu Callumovi upřít jsou interiéry. U všech konceptů se mi opravdu moc líbí, škoda, že se je nepodaří dát i do sériové výroby (to se týká zatím jen XK). Zajímavé je, že ačkoliv se jedná o R Coupe, které je z mého pohledu naprosto úžasné, tak v rozhovoru o jeho designu Callum zmiňuje jak statečnost přicházet s novými věcmi, tak nezbytnost zachovávat a vycházet z tradic. Myslím, že u C-XF tedy statečností nešetřil, nicméně už se mu ji příliš dobře nepodařilo naroubovat na tradice (což u předchozích "cvičení" víceméně ano). Rozhovor zde. [odkaz]
27. 12. 2006 19:59
Hledani sebe sama
Nemuzu rict, ze koncept je z meho prosteho pohledu nepovedeny. Jen tak trochu... nesourody. Cim bych si predstavoval, ze Jag bude okouzlovat (a presvedcovat ke koupi) bude elegance se sportovnim svihem, ktere vsak v tomto pripade postradam. Kde je ten napad, ktery chyti, ktery uz si navzdycky zafixujeme a kdyz ho nekdo znovu pouzije, rekneme si, jo, to mel Jag na svym konceptu? Typickym prikladem nesourodosti je podle meho disharmonie mezi tvarem svetel (uzke, zvlnena horni krivka, zesikmene) a tvarem mrizky chladice (sam o sobe ok, ale ke svetlum svoji mohutnosti jednoznacne nesedi, rozbiji pocit prikrcene rychlosti a sily s primhourenyma ocima (proste takovy cenich zadna kockovita selma nefasuje). Naraznik se spodnim spoilerem je mozna prisne ucelny, ale musi to tak u konceptu (nebo i serioveho elegantniho vozu) byt? Zadek s SUV naraznikem a vickem kufru... verim ze dojde zasadniho prepracovani. V kazdem pripade preji Jagu uspech, at uz vyjede s cimkoliv.
Avatar - Pekelná Micinka
27. 12. 2006 01:34
Dioptrická čočka.
No tak to vezmu stručněji. Přední část - maska je lecos jiné, jen ne Jag. Při pohledu na titulní fotku jsem, díky opětovně vylízanému použití stříbrné barvy, nejprve dostal pocit, že koukám na nějaký upravený koncept od Audi. Nemůžu to nezmínit, ale aspoň na této jediné fotce mi ten bok prostě okamžitě připoměl Nuvolari. Přímo z boku pak, na té jediné nepříliš zřetelné fotce, mi příď po přední kolo přijde jako snaha se vyrovnat modelům 5er a 3er. Zadní část se mi z boku líbí, je v ní cítit AM, ale to, svým způsobem není na škodu. Naopak obrovskou rezervu vidím v provedení ze zadního pohledu. Příliš tenká světla v kombinaci se snahou zvednout záď posunula zadní nárazník příliš vysoko. Tomu ještě nepomáhá ten hodně hluboký prostor pro registrační značku. Záď se snad ale dočká změn, protože si neumím představit, i přes mnohem sportovnější střih než současný S-Type, že by zákazníci neměli problém s tak vysoko posazenou hranou kufru. Tenké zadní lampy a ještě k tomu spojené na mě působí hodně japanofilně, resp. evokují ve mě pocit japonského auta pro americký trh z osmdesátých let. Také se mi nelíbí poloplastická soška, či snad reliéf leapera na víku kufru, zde bych prosil klasický badge, nebo případně vlisovaný nápis. Největší problém vozidla tedy vidím v masce a celkovém řešení zádě. Naopak, pozitivně vnímám interiér. Ten je podle mě hodně nejaguarovský, protože působí příliš studeným, chvílemi až sterilně předvídatelným dojmem. Nicméně je to takový umírněný Star Trek a to mám rád. Volant je hezký, i když pochybuji, že se toto jednoramené řešení dostane do sériového vozidla. Příjemným detailem je leaper naznačený jen linií hřbetu a předních končetin, vlisovaný do polstrování středu volantu. To je zatím vše.
Avatar - Pekelná Micinka
27. 12. 2006 01:09
Jsem kus voa..
...45 minut jsem psal příspěvek s konkrétními výtkami i pozitivními postřehy a pak jsem to vykřížkoval... :-( ;-\ :'-(
Avatar - Pekelná Micinka
27. 12. 2006 00:30
Re: Matesi?
Nejsem mates, ale svůj názor bych shrnul do větičky: Je to špatný, pánové... :'-( :-(