Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jak nejlépe prodat auto? Nabízíme návod, jak za váš vůz dostat maximum peněz

Tomáš Hadač Tomáš Hadač 5. 8. 2022 • 22:13
19
1
Zobrazit náhledy (19)
Ilustrační foto Ilustrační foto Autobazar Auto ESA Autobazar Auto ESA Autobazar Auto ESA Autobazar Auto ESA Autobazar Autobazar Ilustrační foto Ilustrační foto Autobazar Autobazar Autobazar Autobazar

Poslat vůz do dalších rukou a dostat za něj co nejvíce peněz bývají často šachy. Jak tuhle náročnou partii nejlépe zvládnout? Nabízíme podrobný návod, jak se stát velmistrem v prodeji auta.

Takže vážení, na prodej je ultimátní výletní transevropský expres a ty ho můžeš mít skoro za jednu výplatu. Ano – i takhle může vypadat úvod inzerátu, na nějž jsme narazili na serveru Bazoš.cz, v němž autoři nabízejí za 45.000 korun více než dvacet let staré benzinové MPV Mitsubishi Space Wagon 2,4 GDI, jež má „nalítáno“ 169.000 kilometrů. A v bláznivě humoristickém duchu pokračuje příspěvek dále: „Takže bys měl jednat a neprováhat příležitost nasát tento epesní vůz. Je to MPV, podle někoho auto pro životní ztroskotance a rezignované profesionální fotry, ale to říkají jen instagramoví eunuchové, kteří by po 24 hodinách bez kondicionéru a kelímku starbucks zdechli na choleru a jejich největší dobrodružství bylo, když jim na Cejlu ujel autobus a došla data. To auto má víc než dvacet roků, má nějaké škrábance a na zadním blatníku malý rezavý fazol – vidíš na fotce. Co víme, to povíme.“ Jsou však žoviální anonce klíčem k úspěchu u prodeje aut? Jak správně „ukuchtit“ inzerát? Na co si dát pozor? Které kanály zabírají? A spousta dalších otázek, na které máme odpovědi!

Tvrdá data

Vtipnost je fajn, klíč k úspěšnému prodeji však leží jinde: „Z vlastní zkušenosti za mě určitě fungují tvrdá data. Vzhledem k tomu, že většina lidí vyhledává vůz na internetu podle předem stanovených kritérií a používá nejrůznější filtry, je dobré zmínit veškeré údaje o vozidlu tak, aby kupující dostal co nejrelevantnější výsledek vyhledávání. To samo o sobě podstatně zvyšuje šanci na úspěšný obchod,“ říká Milan Hanák, někdejší vedoucí pražského autobazaru a nyní muž, který se dennodenně pohybuje na inzertních portálech.

Video se připravuje ...

A vcukuletu si bere slovo: „Místo vymýšlení květnatých románů bych automobil hlavně umyl před prodejem, udělal základní servis a hezky ho nafotil. Zvlášť tu úvodní fotku, protože jinak vaše šance na prodej citelně klesá. Musíte zaujmout ihned, na chyby není čas!“ Je tak vtipnost slepou uličkou? „Položte si sami otázku: pamatuji si na nějaký vtipný inzerát? Asi si vzpomenete. A teď si vzpomeňte, na jaký konkrétní vůz to bylo. To už bude asi horší. Dobrý vtip v inzerátu funguje, protože k němu přitáhne pozornost. Je to ale velice obtížná disciplína. Napsat solidní vtipný text nedokáže každý. A i když se vám to povede, nemusí to znamenat, že lépe prodáte. Dost možná jen rozpoutáte diskusi na sociálních sítích, která k ničemu nepovede. Obecně bych doporučil tuhle cestu volit jen tehdy, pokud je hodnota vozu tak nízká, že ji vedle zbytku benzinu v nádrži zvedne i vtipně napsaný inzerát,“ má jasno marketingový expert Ondřej Drábek z kreativní agentury Beefbrothers.

Přečtěte si článek s předplatným Premium Plus

Získejte neomezený přístup na devět různých služeb včetně Auto.cz

Odemknout článek

Už mám předplatné -

Doporučujeme

Témata
Avatar - Jenik3
6. 8. 2022 01:26
abc
(1)Neprodavat bazaristum, ale najit soukromeho zajemce, se kterym lze mluvit. (2)Byt pri prodeji ferovy, co se tyce stavu vozu. (3)Nespechat s prodejem.