Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jak se daří automobilkám na facebooku? Bodují BMW a Mercedes-Benz

David Bureš
Diskuze (8)
BMW má mezi automobilkami nejvíce fanoušků na facebooku. Mercedes-Benz má zase nejaktivnější fanoušky.

Sociální sítě v čele s facebookem se staly pro firmy důležitým nástrojem, jak komunikovat se svými zákazníky a fanoušky. Společnost Social Bakers zabývající se výzkumy na poli sociálních sítí se zaměřila na to, jak si na facebooku vedou jednotlivé automobilky.

Nejvíce fanoušků na facebooku vůbec má z automobilových značek BMW, jehož profil k letošnímu červenci lajklo více než 18 milionů uživatelů facebooku. Nejvíce fanoušků mnichovské značky poněkud překvapivě pochází z Indie, až poté následují Američané. Před Němce se pak dostali ještě Egypťané.

BMW mezi německou prémií jasně vede. Mercedes-Benz je mezi značkami celkem třetí, s více než 15 miliony fanoušků. Audi v tomto ohledu poněkud ztrácí, jeho profil si oblíbilo „jen“ devět milionů uživatelů facebooku. Nejedná se přitom o profil automobilky, ale amerického zastoupení. V obou případech pochází nejvíce fanoušků opět z Indie, což je způsobeno i tím, že Indové jsou po Američanech národem s druhým nejvyšším počtem uživatelů na facebooku.

Žebříček motoristických značek s nejvyšším počtem fanoušků na facebooku
Poř.ZnačkaPočet fanoušků v 7/2014
1.BMW18.147.764
2.Ferrari15.480.651
3.Mercedes-Benz15.207.618
4.Nissan10.130.130
5.Lamborghini9.641.110
6.Audi USA9.004.042
7.Porsche8.878.344
8.Nitto Tire8.529.127
9.Ford Mustang7.604.550
10.Harley-Davidson6.414.364

Vedle německých značek si uživatelé facebooku oblíbili také italské výrobce supersportů. Ferrari má na svém kontě přes 15 milionů fanoušků, hlavní rival – Lamborghini – jich má více než devět milionů. Během července vzrostl počet fanoušků Lamborghini o 625.804, což byl mezi značkami z automobilového průmyslu třetí nejvyšší nárůst (po automobilce Land Rover a výrobci pneumatik Nitto).

A jak si vedou jednotlivé značky mezi českými uživateli facebooku? Social Bakers eviduje statistiky fanoušků českých zastoupení jednotlivých značek. Z tohoto pohledu vyplývá, že nejvíce českých fanoušků má BMW, v červenci jich mělo více než 119 tisíc. Domácí Škoda je třetí s více než 77 tisíci českými fanoušky.

Žebříček motoristických značek s nejvyšším počtem českých fanoušků na facebooku
Poř.ZnačkaPočet fanoušků v 7/2014
1.BMW Česká republika119.409
2.Hyundai CZ89.825
3.Škoda Česká republika77.236
4.Volkswagen Česká republika51.818
5.Ford Česká republika47.584
6.Peugeot Česko46.441
7.MINI Česká republika44.123
8.Audi Czech Republic42.792
9.Continental pneumatiky36.547
10.Kia Motors Czech29.765

Počet fanoušků ale není všechno, důležitá je také komunikace s nimi. V tomto ohledu je nejúspěšnější Mercedes-Benz, který se svými fanoušky dosáhl ve druhém čtvrtletí letošního roku více než 12 milionů interakcí – tedy lajknutí, okomentování a sdílení zveřejněného obsahu.

Na jednu stranu může mít Mercedes hodně aktivních fanoušků, kteří se zveřejněným obsahem rádi pracují, na druhou si firma Social Bakers všímá, že stuttgartská značky zveřejňuje obsah nebádající k práci s ním. Oblíbeným nástrojem jsou třeba hádanky – uživatelé mají poznat, jaký vůz je na fotografii. Zveřejněný obsah na stránce Mercedesu pak neukazuje jen nové modely, ale také osoby, které za nimi stojí, což utužuje vztah mezi značkou a jejími fanoušky.

Pokud budeme počítat počet interakcí na počet fanoušků, propadne se Mercedes mezi automobilovými značkami na druhou příčku. Na první místo se totiž prodere americké zastoupení značky Kia s 1.395 interakcemi na 1.000 fanoušků. Úspěšná je i mateřská automobilka Kie, Hyundai, s 501 interakcemi na 1.000 fanoušků.

Žebříček motoristických značek s nejvyšším počtem interakcí na facebooku
Poř.ZnačkaPočet interakcí na 1.000 fanoušků v 4-6/2014
1.Kia Motors America1.395
2.Mercedes-Benz896
3.Hyundai501
4.Ford Motor Company365
5.Porsche338
6.BMW337
7.Toyota USA320
8.Ferrari272
9.Chevrolet218
10.Audi USA155

David Bureš
Diskuze (8)
Avatar - dolfi
24. 8. 2014 01:25
Re: "Příkladná" objektivita...
No, kdyby tak redaktor komentoval i první tabulku, mohl bych souhlasit, ale tam se zmiňuje o pěti z prvních šesti míst (tentokrát vypouští Nissan na 4.místě). Evidentně do svých komentářů promítá své osobní sympatie (resp. antipatie) k jednotlivým značkám... ;-)
23. 8. 2014 20:39
Re: "Příkladná" objektivita...
Protože zmiňují první místo a pak jak dopadla tradiční domácí automobilka, na zbytek se podívejte v tabulce, myslím že je to zcela normální komentář i u mezinárodních sportovních událostí, oznámit vítěze a umístění týmu či sportovce reprezentující zemi pro níž příslušný novinář komentuje...
Avatar - twistedTSD
23. 8. 2014 16:02
Re: Naprostý nesmysl
Jo, na tohle jsou stránky, kde se s lajky všelijak obchoduje. Také třeba soutěže založené na počtech lajků jsou díky tomu o ničem.
23. 8. 2014 15:23
Naprostý nesmysl
hodnotit úspěšnost značek na FB podle "lajků". Naší firmě pořád nějací Indové nabízí tisíce lajků většinou z fake účtů za ceny v řádech dolarů. My to nepoužíváme, protože chceme vědět kolik se o nás zajímá lidí skutečně ale co vím nákup těchto lajků se u větších firem používá běžně. Dělá se to z důvodu "efektu stáda" - když běžní reální uživatelé vidí hodně lajků, taky danou stránku lajknou protože kde je hodně lajků, tam by měl být kvalitní obsah. Vůbec mě proto nepřekvapuje, že mají automobilky největší procento lajků z Indie...
23. 8. 2014 15:18
Re: "Příkladná" objektivita...
to zas někdo vycucal z prstu, proč tam neni třeba opel čr, se svým počtem by se do tabulky měl v pohodě vejít