Zpátky do minulosti: Podívejte se, jak Škoda v roce 1994 poprvé představila Felicii
V říjnu letošního roku tomu bude 23 let od představení Škody Felicia. Takto to vypadalo během oficiálního galavečeru v jednom z pražských hotelů.
Středa 26. října 1994 byla pro český automobilový trh nesmírně důležitým dnem. Připadlo totiž na něj představení Škody Felicia, všechno se ale odehrávalo trochu jinak, než jak jsme zvyklí z dnešní doby. Automobilka totiž už dopoledne představila vůz veřejnosti, na Karlově mostě jej dokonce slavnostně pokřtila vodou z Vltavy, a teprve poté přišla řada na speciální akci pro odbornou veřejnost, během které bylo možné se s vozem projet. Večer pak v pražském hotelu Atrium proběhl galavečer, ze kterého přinášíme dobovou televizní reportáž.
„Zájemce o nový vůz upoutá zejména jeho interiér, o kterém se dá říci, že odpovídá evropské úrovni,“ říká v reportáži reportér televize Nova Evžen Staněk. Vůz neměl v nabídce veškerou možnou výbavu hned, kupříkladu ABS, předepínače bezpečnostních pásů a airbagy přibyly až v dalším roce. Řeč přišla také na design karoserie, který vychází z Bertoneho Favoritu. Důvodem byl fakt, že vedení koncernu považovalo základní linky karoserie za zdařilé, ale nemalou roli hrály také finance. V reportáži se uvádí, že vývoj Škody Felicia přišel na zhruba 1,2 miliardy korun. Kdyby byl vůz navržen jako zcela nový, stál by vývoj až 5 miliard korun.
Škoda Felicia se nejdříve vyráběla v provedení hatchback, kombi bylo představeno až v červnu 1995. Už v roce 1998 dostala facelift, který se zaměřil zejména na tvary přední části převzaté ze Škody Octavia – byla to „Felicia s novou tváří“. Výroba byla ukončena v druhé polovině června 2001, přičemž celkem vzniklo 1.420.441 exemplářů v nejrůznějších provedeních. Vedle hatchbacku a kombi (včetně N1) se vůz vyráběl i ve variantách pick-up, Vanplus a FUN.