Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Felicia byla symbolem české rodiny. Podívejte se, kolik stála v roce 1998

Jan Mička
Diskuze (26)

Felicia je typickým zástupcem segmentu rodinných hatchbacků. Ceník modernizované verze z roku 1998 přináší poměrně zajímavé informace.

Škoda Felicia se začala vyrábět v letech 1994 a po českých silnicích jich stále jezdí mraky. Je to levné a nenáročné auto, na které seženete náhradní díly takřka na každém rohu, navíc servis zvládne každý průměrně zdatný mechanik. V roce 1998 vůz dostal novou tváří, kterou „zdědil“ po jedničkové octavii.

Dodnes si vzpomínám na prospekty a reklamy, ve kterých bylo jasně uvedeno „Felicia s novou tváří“, přičemž jedna se na podzim 2001 zabydlela také u nás doma. Šlo o skladovku, protože výroba vozu byla ukončena v červnu 2001, zhruba měsíc před tím, než byl náš Trumf vyroben. Celkem vyjelo do světa více než 1,4 milionu felicií a ještě deset let po ukončení výroby šlo o nejčastěji vyskytovaný vůz na českých silnicích.

Dnes si povíme něco o cenách modernizované felicie, konkrétně platných od 12. února 1998. Přesně v ten den proběhla v Mladé Boleslavi tisková konference, na které byly představeny karosářské varianty hatchback a kombi. Nabídka byla rozdělena do výbavových linií LX, LX-special a GLX, písmeno „i“ měla v označení vždy verze s motorem 1.3 MPI/50 kW. V základu byl stejný motor, avšak s výkonem 40 kW a cenou od 229.900 Kč. Za „special“ se připlácelo přesně 9650 korun, za tuto jste však dostali více než jenom vyšší výkon.

Video se připravuje ...

Linie LX za nejméně 229.900 Kč zahrnovala například imobilizér, nárazníky lakované v barvě karoserie, cyklovač předních stíračů, otáčkoměr s digitálními hodinami, zásuvku na 12V, tři stropní madla, akustické upozornění na nezapnutá přední světla, třetí brzdové světlo, zadní stírač s ostřikovačem a u verzí 1.9 D a 1.6 MPI také posilovač řízení. Linie „special“ měla navíc tónovaná okna, dělená zadní sedadla, jejichž sedáky šlo vyklopit za přední opěradla, přední mlhovky a příprava pro rádio se dvěma reproduktory. Jako bych viděl našeho Trumfa vyrobeného v květnu 2001, který však neměl přední mlhovky.

Příplatková výbava byla na dnešní poměry poměrně jednoduchá. Za 9.800 Kč jste mohli mít airbag řidiče, za 19.600 Kč byly přední airbagy a předepínače bezpečnostních pásů. Necelých 20.000 Kč stálo ABS s pneumatikami Continental pro 13palcová kola a za rádio ACR se připlácelo 4.300 Kč. K linii „special“ jste si mohli dále připlatit za elektropaket (centrální zamykání a elektricky ovládaná zrcátka, 7.000 Kč), rádio Verona (5.800 Kč) a výklopné střešní okno (3.700 Kč).

Vrcholem nabídky byla v roce 1998 linie GLX za základní cenu 275.900 Kč, která se vztahovala k motoru 1.3 MPI/50 kW. Ve výbavě nechyběla elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, velkoplošné kryty kol, vnější kliky a kroužky zámků lakované v barvě vozu, boční ochranné lišty, čtyřramenný volant, středová konzola s vyjímatelným boxem, centrální zamykání nebo výškově nastavitelné sedadlo řidiče. V některých ohledech se kdysi vrcholná výbava podobá dnešní fabii v naprostém základu, která je výrazně levnější (1.0 MPI Active stojí 241.900 Kč).

Úměrně postavení linie GLX byla obsáhlejší také příplatková výbava. Mohli jste mít hliníková 14palcová kola, pět kusů i s rezervou za 14.800 Kč, alarm (8.400 Kč), klimatizaci (pro motory 1.3 MPI a 1.6 MPI za 25.000 Kč), elektrické ovládání předních oken, 7000 Kč), kožený paket s airbagem řidiče a spolujezdce (25.500 Kč) nebo vyhřívaná přední sedadla (4400 Kč). I v nejvyšší výbavě jste si však museli připlatit za ABS – stálo 19.500 korun. Ceny laků karoserie se pak napříč liniemi neměnily. Červený odstín Rallye a černý s perleťovým efektem vycházely na 4000 Kč, o 2800 korun více pak stála metalíza. Dohromady bylo v nabídce dvanáct laků karoserie.

Škoda Felicia s novou tváří - technická data a ceny platné k 12.2.1998
Motor 1.3 MPI 1.3 MPI 1.6 MPI 1.9 D
Zdvihový objem [cm3] 1289 1289 1598 1896
Válce/ventily 4/2 4/2 4/2 4/2
Největší výkon [kW/min] 40/4500 50/5000 55/4500 47/4300
Točivý moment [N.m/min] 99/2500 106/2600 135/3500 124/2500-3200
Převodovka 5M 5M 5M 5M
Max. rychlost [km/h] 151 162 170 156
Zrychlení 0-100 km/h [s] 15,5 13,5 12,2 16,5
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,4 6,7 6,9 5,8
Cena LX [Kč] 229.900 243.900 284.900 289.900
Cena LX "special" [Kč] 239.550 253.550 294.550 299.550
Cena GLX [Kč] - 275.900 316.900 321.900
Jan Mička
Diskuze (26)
11. 6. 2017 21:31
Re: a co LK?
ta byla limitovaná, tuším jen rok 1996.. Zajímavé bylo, že v základu neměla posilovač ani u 1.6 >:D Elektrická okenka z továrny před faceliftem neexistovaly, což u takového vozu zamrzí. Jinak ty kožené sedačky bez ventilace bych nechtěl >:D Ovšem ty kožené tapecíry dveří, ty se povedly
11. 6. 2017 16:20
Re: sunroof
Představ si, že za 15 let budou z jejich pohledu naše auta totální plečky.
Jednak to jezdí na naftu...brrr
A pak taky "Vždyť tenkrát to nemělo autopilota, 3D cokoliv a hromadu dalších hovadin, které jsou dnes třeba s 7er, ale do běžných aut se dostanou až časem.

Devadesátková auta byla vybavena podle toho, jaká technika tehdy byla běžná. Klima byla pořád ještě docela TOP prvek výbavy.
Avatar - holden2
10. 6. 2017 22:22
a co LK?
ta byla v kuzi
10. 6. 2017 14:22
Speciální edice
Na feldě, hlavně po faceliftu, byly nejzajímavější speciální edice. Trumf mezi ně taky patřila, je asi nejčastěší a zároveň nejchudší >:D

Sportline, mystery a magic 2 byly asi nejzajímavější, přitom cenově byly levnější, než GLX :-) I když výbava by dnes odpovídala základní výbavě Fabie.. Zajímavá byla taky safeline, která měla v základu 4 pytle a abs

Jinak v článku je chybka, předpínače pásů byly i když byl airbag řidiče.. A klimatizace šla i do LX (Viděl jsem feldu, která neměla vůbec žádnou výbavu, ani mlhovky, ale klimu jo :D)
Avatar - wakantanka
10. 6. 2017 08:38
Re: sunroof
:yes: :yes: :yes: