Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaké auto by si měl vyzkoušet každý petrolhead? James May má překvapivou odpověď

Ondřej Mára Ondřej Mára 18. 6. 2019
46
15
Zobrazit náhledy (46)
Alfa Romeo GTV Alfa Romeo GTV Alfa Romeo GTV Alfa Romeo GTV Alfa Romeo GTV Alfa Romeo GTV Alfa Romeo GTV Alfa Romeo GTV Alfa Romeo GTV Alfa Romeo GTV Alfa Romeo GTV Alfa Romeo GTV Alfa Romeo GTV Alfa Romeo GTV Alfa Romeo GTV Alfa Romeo GTV Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Mini Volkswagen Beetle (původní) Volkswagen Beetle (původní) Volkswagen Beetle (původní) Volkswagen Beetle (původní) Volkswagen Beetle (původní) Volkswagen Beetle (původní) Volkswagen Beetle (původní) Volkswagen Beetle (původní) Volkswagen Beetle (původní) Volkswagen Beetle (původní) Volkswagen Beetle (původní)

James May je sice pevně spjat s tituly jako Top Gear nebo Grand Tour, poslední dobou se však stále častěji objevuje i na videích vlastní motoristické sociální sítě DriveTribe, kde často prozrazuje zajímavé příběhy z natáčení, nebo odpovídá na otázky diváků. A tentokrát jedna z jeho odpovědí zaujala i nás.

May totiž dostal otázku, se kterou se už někdy v životě setkal snad každý milovník aut: „Jaké auto by měl každý petrolhead za svůj život řídit?“ Odpověď na tuto otázku se s lety samozřejmě mění a řada lidí má odlišný názor. Stále však prý existuje jedna univerzální odpověď: Alfa Romeo.

Pokud patříte k pravidelným divákům pořadů Top Gear nebo Grand Tour, pak už jste nejspíš několikrát slyšeli, že každý správný petrolhead by měl alespoň jednou v životě vlastnit Alfu Romeo. Není to přitom názor jen Maye, ale i Clarksona, který si na stará kolena znovu pořídil vysněnou Alfu Romeo GTV6, jejíž zvuk patří podle jeho názoru k těm nejhezčím na světě. May však dodává, že vozy Alfa Romeo představují jedinečný způsob, jak si se strojem vytvořit vášnivý a emotivní vztah.

Dalším vozem, se kterým petrolhead nemůže udělat chybu, je prý podle některých názorů původní Mini. Malý městský automobil je totiž schopný nabídnou řidiči to nejzákladnější potěšení z řízení a současně zprostředkuje i příval pocitů z toho, jak vlastně auto funguje a jak komunikuje se silnicí. To všechno prý může původní Mini nabídnout lépe, než kterýkoliv jiný vůz.

Sám James May si však myslí, že na světě existuje ještě jedno auto, které by si měli petrolheadi vyzkoušet. „Pokud se zajímáte o určitou historii automobilu a co znamenal pro člověka a vývoj společnosti, pak byste měli řídit, a je mi líto, že to musím říct, Beetle,“ uvedl May ve videu.

Podle jeho názoru se totiž jedná o jeden z nejzajímavějších automobilů historie, který se může pochlubit i jedněmi z nejlepších prodejů. May však oceňuje i jeho příběh a tu nepravděpodobnost, že se původně nacistický projekt lidového vozu stane oblíbeným vozem pro surfaře, kterým poslouží coby plážová buggyna.

Minulost brouka zkrátka nebyla jednoduchá a dokonce i lidé jako Ford prý prohlásili, že je Beetle až moc hlučný a až moc příšerný. A s tím May souhlasí, Beetle sice byl příšerný, ale i tak se jedná o jedno z nejvýznamnějších a nejdůležitějších vozidel, jaké kdy bylo vyrobeno. Takže pokud máte rádi automobily, měly byste ho řídit.

Pravděpodobně to bude jenom jednou, protože ho budete nenávidět, ale vyzkoušet byste si ho měli. A ne jednu ze stylových plážových buggy, protože to by bylo podvádění. Zkrátka klasický Beetle. A čím starší, tím lepší.

V celkem šestiminutovém videu však James May nakousne i další zajímavá témata. Naznačí například, že uvažuje o pořízení Tesly Model 3, za jejíž volant už se těší.  Zmíní pár příběhů z natáčení, podělí se o svůj názor na nový McLaren 600LT, zmíní nejzajímavější supersport historie a prozradí také, která značka je podle jeho názoru neprávem podceňována. Zkrátka další zajímavé povídání.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - palix
Re: Re: Re: Re: Re: Asi na té Alfě fakt něco bude
| 19. 6. 2019
Kedysi som niekde čítal, že Mazda je japonskou verziou Alfy Romeo ;)... Možno nie je dokonalo prirovnateľná, ale ani Mazdy nejazdia zle.
Samozrejme Alfa je pojem...
Avatar - palix
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Asi na té Alfě fakt něco bude
| 19. 6. 2019
Pre mňa je ale Jaguár tradičná značka, ktorá je na trhu už roky. Tesla je tu chvíľu a o chvíľu tu nemusí byť. Priniesla niečo nové, zaslúžila sa o rozvoj elektromobility, ale možno o 5 rokov tu nebude.
Kedysi v 90-tých rokoch na náš trh prišli značky Maruti a Proton. Ľudia si nejaké ich autá pokúpili, lebo boli cenovo výhodné... Po chvíli sa stiahli z nášho trhu... Samozrejme servis nebol. Našťastie tie autá mali niečo spoločné so Suzuki a Mitsubishi.
Samozrejme nedovolím si porovnať lacné indické značky s Teslou... Len chcem povedať, že keď firma skončí, môže nastať problém so servisom, dielmi... Aj keď má výrobca nejaké záväzky, nie je to už ono.
Jaguár je tu už dlho a dlho aj bude - preto radšej Jaguár ;).
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Asi na té Alfě fakt něco bude
| 18. 6. 2019
A jsme zase tam, kde jsme byli na zacatku.
:-D

No aspon uz vis, v cem je Tesla lepsi ;-)

Vysvetlovat ti dal, co je v autoprumyslu osizene, jake automobilky podvadi a kteri CEO jsou ve vezeni je asi zbytecny.
Jenom pro informaci E.Musk nic nelegalniho neprovadi (provinil se jen proti nejakym burzovnim pravidlum svym tweetem :-) ).

PS Pri objemech prodeju M3 nemusis pri vyvoji setrit temer na nicem. Setris pri vyrobe, tim ze mas chytry produkt - cash cow s marzi 20%.

PPS Voda se nad Teslou podle tebe a tobe podobnym zavira a zavirat bude porad. Tesla vznikla jako start-up a je v uplne jiny fazi nez zabehly automobilky, ktery zajima kvartalni vysledek. Tesla ma ekonomicky nejbliz k Apple. Chapes? Ne? Tak si kup Jaguar, taky nebude spatnej :-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Asi na té Alfě fakt něco bude
| 18. 6. 2019
https://europe.autonews.com/…rol-issues-china

A ze bylo v cervenych cislech BMW vis?

Jinak Jaguar ani LR nejsou zrovna kralove zebricku kvality :-)
Avatar - Dzakobo
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Asi na té Alfě fakt něco bude
| 18. 6. 2019
To vím, že v těchto parametrech exceluje. Jak drahý musel být vývoj? Samozřejmě že velmi, a když to prodávají okolo 40000USD - tak jak se muselo ušetřit na tom, co dělá auto autem? To je pro mě priorita, že vůz není ošizený, Tesla ošizená je.

Akcionáři nebudou do nekonečna trpět pokles, před pár lety byla Tesla cool, dnes se nad ní zavírá voda.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku