Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio má tři rekordy za tři dny. Sbíralo je po okruzích v Anglii

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 13. 5. 2019 • 14:48
26
13
Zobrazit náhledy (26)
Alfa Romeo Stelvio QV Alfa Romeo Stelvio QV Alfa Romeo Stelvio QV Alfa Romeo Stelvio QV Alfa Romeo Stelvio QV Alfa Romeo Stelvio QV Alfa Romeo Stelvio QV Alfa Romeo Stelvio QV Alfa Romeo Stelvio QV Alfa Romeo Stelvio QV Alfa Romeo Stelvio QV Alfa Romeo Stelvio QV Alfa Romeo Stelvio QV Alfa Romeo Stelvio QV Alfa Romeo Stelvio QV Alfa Romeo Stelvio QV Alfa Romeo Stelvio QV Alfa Romeo Stelvio QV Alfa Romeo Stelvio QV Alfa Romeo Stelvio QV Alfa Romeo Stelvio QV

Nejostřejší Stelvio vyrazilo na okruhy Brands Hatch, Donington Park a Silverstone. A jsou z toho tři rekordy mezi SUV.

Sportovně-užitkové vozy dnes nemají ambice zdolávat náročný terén, zejména výkonné deriváty potkáte častěji na závodních okruzích. Jedním takovým autem je i Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, nejostřejší verze prvního SUV italské automobilky. Ta vyrazila na tři britské tratě a za tři dny posbírala tři rekordy mezi SUV.

Nejvýkonnější Stelvio zaznamenalo čas 55:9 s na trati Brands Hatch, 1:21,1 s v Donington Parku a 2:31,6 s na okruhu Silverstone. Ve službách Alfy Romeo závodí v šampionátu formule 1 Kimi Räikkönen a Antonio Giovinazzi, na britských tratích však dostal přednost David Brise. A ten si jízd nemohl vynachválit.

„Je vzrušující pracovat s čímkoliv, co je na závodním okruhu nejrychlejší. Se Stelviem Quadrifoglio to však byl ještě příjemnější zážitek. Výkon tohoto rodinného SUV je ohromující, jízdní vlastnosti byly precizní, auto je na trati jako doma. Dostal jsem všechno, co jsem k získání tří rekordů potřeboval,“ pochvaloval si tři povedené dny Brise.

Není to poprvé, co se italská značka vydala se svým prvním SUV na okruh. Už v roce 2017 zaznamenala rekord na slavném Nürburgringu, který Stelvio urazilo s časem 7:51,7 s a předchozího držitele času pro nejrychlejší produkční SUV překonalo o osm sekund. Italové se ale neradovali dlouho, v loňském roce je o titul na legendární trati připravil Mercedes-AMG GLC 63 S.

„Alfa Romeo byla odjakživa průkopníkem v motorsportu. Zúčastnili jsme se první velké ceny v roce 1950, kterou jsme vyhráli, a byli jsme na startu tisícího závodu formule 1 v Číně před pár týdny,“ připomíná Andrew Tracey, marketingový ředitel Alfy Romeo. „Jsme rádi, že třemi novými rekordy na slavných okruzích opět nastavujeme nová měřítka.“

Související články

Témata
Avatar - Barrichello
14. 5. 2019 22:24
Re: v USA taky Alfa překonává rekordy
aby to nebylo jak fiat stilo. To měl kamarád. Při zmáčknutí světelné houkačky to stíralo, při ostřikovačích troubilo a s mlhovkama se rozsvítili všechny kontrolky. masakr totální
Avatar - speedfred
14. 5. 2019 12:52
Re: v USA taky Alfa překonává rekordy
Mám ju doma a možno to bude časom pravda(potom ti dám za pravdu ako odporcovi FCA) ,ale zatiaľ spokojnosť (35.000km).Pravda je že malý elektrický problém tam bol a vyriešili ho za 3 hodiny v servise.
Nie som Alfista,iba priaznivec dobrých a výkonnejších aút.Toto je moja prvá AR.
Avatar - Barrichello
14. 5. 2019 11:07
Re: v USA taky Alfa překonává rekordy
Jakože motortrend kecá jo? proč by to dělal? Car and driver taky?

. Zámořský magazín Car and Driver má totiž italský sedan zapůjčený do dlouhodobého testu, a to rovnou ve verzi Quadrifoglio Verde. A jak asi již začínáte tušit, na zážitky za volantem pěje jen a pouze chválu - vůz tituluje jako nejvíce vzrušující sedan na trhu, který vám nabídne ty nejlepší jízdní zážitky napříč celým segmentem. Problémem však je, že čím více má najeto, tím větší servisní noční můra se z něj stává.

Američané informují o tom, že v poslední době se vůz proměnil v pojízdnou diskotéku, kde všemožné blikání ikonek na palubní desce nebere konce. Když měla Giulia na kontě zhruba 50 tisíc kilometrů, jeden z členů redakce si povšiml hlášky o nízké hladině motorového oleje. Nebyl si jist tím, jak dlouho mohla daná ikonka svítit, neboť dioda za ní byla potemnělá, zatímco zbytek displeje zářil pomalu na oběžnou dráhu. To ale ve výsledku nebylo až tak podstatné.

Pohled na olejovou měrku naznačoval, že oleje má Giulia dostatek a problémem tak spíše bude elektronický šotek. V servisu však vůz strávil týden a půl, než se jej povedlo nalézt. Nejprve byl vyměněn olejový senzor, to však závadu neeliminovalo. Stejně jako restart systému. Místo toho nakonec pomohl update softwaru. Oprava proběhla v rámci záruky, nicméně magazín již v té době naznačil, že mu začíná s často haprujícím vozem docházet trpělivost.

To není překvapivé, neboť jen o pár tisíc kilometrů dříve stávkovala Alfa Romeo rovněž. Ranní průjezd myčkou spustil ohňostroj marnosti, neboť systém začal upozorňovat na otevřené zadní dveře či nefungující směrové světlo. K tomu se přidalo hlášení o selhání parkovacích senzorů, kvůli čemuž Giulia spustila varovné hlášení. Jeho zvuk je ale dle magazínu natolik mučivý, že zde panuje podezření, že jej CIA používá k ilegálním výslechům.

Je otázkou, zda se redaktoři Car and Driver k něčemu v kabině přiznali či nikoliv, podivné zvuky ale nakonec ustaly stejně samy, jako se objevily. A od té
Avatar - Emel
13. 5. 2019 15:07
Re: Italové jsou na hraní a ne na práci,
Zase... pro Captur nebo 208 Fiat důstojné konkurenty má.
Avatar - speedfred
13. 5. 2019 14:33
Re: v USA taky Alfa překonává rekordy
Dôležité je to “prý”.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku