Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio má tři rekordy za tři dny. Sbíralo je po okruzích v Anglii

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 13. 5. 2019
26
13
Zobrazit náhledy (26)
Alfa Romeo Stelvio QV Alfa Romeo Stelvio QV Alfa Romeo Stelvio QV Alfa Romeo Stelvio QV Alfa Romeo Stelvio QV Alfa Romeo Stelvio QV Alfa Romeo Stelvio QV Alfa Romeo Stelvio QV Alfa Romeo Stelvio QV Alfa Romeo Stelvio QV Alfa Romeo Stelvio QV Alfa Romeo Stelvio QV Alfa Romeo Stelvio QV Alfa Romeo Stelvio QV Alfa Romeo Stelvio QV Alfa Romeo Stelvio QV Alfa Romeo Stelvio QV Alfa Romeo Stelvio QV Alfa Romeo Stelvio QV Alfa Romeo Stelvio QV Alfa Romeo Stelvio QV

Nejostřejší Stelvio vyrazilo na okruhy Brands Hatch, Donington Park a Silverstone. A jsou z toho tři rekordy mezi SUV.

Sportovně-užitkové vozy dnes nemají ambice zdolávat náročný terén, zejména výkonné deriváty potkáte častěji na závodních okruzích. Jedním takovým autem je i Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, nejostřejší verze prvního SUV italské automobilky. Ta vyrazila na tři britské tratě a za tři dny posbírala tři rekordy mezi SUV.

Nejvýkonnější Stelvio zaznamenalo čas 55:9 s na trati Brands Hatch, 1:21,1 s v Donington Parku a 2:31,6 s na okruhu Silverstone. Ve službách Alfy Romeo závodí v šampionátu formule 1 Kimi Räikkönen a Antonio Giovinazzi, na britských tratích však dostal přednost David Brise. A ten si jízd nemohl vynachválit.

„Je vzrušující pracovat s čímkoliv, co je na závodním okruhu nejrychlejší. Se Stelviem Quadrifoglio to však byl ještě příjemnější zážitek. Výkon tohoto rodinného SUV je ohromující, jízdní vlastnosti byly precizní, auto je na trati jako doma. Dostal jsem všechno, co jsem k získání tří rekordů potřeboval,“ pochvaloval si tři povedené dny Brise.

Není to poprvé, co se italská značka vydala se svým prvním SUV na okruh. Už v roce 2017 zaznamenala rekord na slavném Nürburgringu, který Stelvio urazilo s časem 7:51,7 s a předchozího držitele času pro nejrychlejší produkční SUV překonalo o osm sekund. Italové se ale neradovali dlouho, v loňském roce je o titul na legendární trati připravil Mercedes-AMG GLC 63 S.

„Alfa Romeo byla odjakživa průkopníkem v motorsportu. Zúčastnili jsme se první velké ceny v roce 1950, kterou jsme vyhráli, a byli jsme na startu tisícího závodu formule 1 v Číně před pár týdny,“ připomíná Andrew Tracey, marketingový ředitel Alfy Romeo. „Jsme rádi, že třemi novými rekordy na slavných okruzích opět nastavujeme nová měřítka.“

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku