Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jawa? Podívejte se pořádně, je to Harley-Davidson!

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 16. 5. 2016
35
12
Zobrazit náhledy (35)
Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson
Mechanici pražského dealerství Harley-Davidson se svou přestavbou modelu Iron 883 zvítězili v soutěži Battle of the Kings a v regionu střední a východní Evropy.

Harley-Davidson Praha se ve druhém ročníku soutěže stal podruhé regionálním Králem Customů a nyní jej čeká cesta na evropské finále.

Pražský dealer strojů americké značky vsadil pro letošní ročník na retro vlnu a inspirací pro přestavbu modelu Iron 883 se stala česká Jawa, která měla premiéru na podzim roku 1953, ve výrobě se udržela v řadě modifikací do konce roku 1974 a dnes jí nikdo neřekne jinak než Kývačka.

Přestavba bodovala jak u laické veřejnosti, která ji zvolila mezi TOP 5 nejzdařilejších přestaveb, tak i u odborné poroty, složené z motoristických novinářů a úpravců z celého regionu střední a východní Evropy i USA. Na druhém místě za pražskou stavbou se umístil černý cafe racer s malou kapotáží kolem světlometu z dealerství H-D Budapešť a na třetím místě skončil custom H-D Štětín.

Za vítěznou přestavbou H-D Praha, která porazila dalších 12 customů regionu, stojí tým ve složení Bohouš Menzl, Jarda Vavřina, Wojta Vavřina a Ondřej Odehnal.

“Do soutěže Battle of the Kings jsme, díky loňskému celoevropskému vítězství a vědomí obrovské konkurence, šli s klidem a bez velkých ambicí. Zabodovat dvakrát po sobě jsme považovali za stejně pravděpodobné jako vyhrát v loterii. Řekli jsme si, že si postavíme něco pro radost a vrátíme se ke kořenům a k Jawám, na kterých jsme začínali. Dřív jsme všichni měli Jawy a dělali z nich Harleye, tak jsme to teď pojali opačně,” říká tvůrce nápadu Jarda Vavřina z H-D Praha.

Za pražskou přestavbou se skrývá, kromě originálního nápadu, především poctivá klempířská práce. Stavitelem unikátního customu je motocyklový mechanik Bohouš Menzl, jenž má na svědomí i loňské celoevropské vítězství s motocyklem Street 750.

“Letošní vítězství v našem regionu nás mile překvapilo, o to víc, že velká většina ostatních strojů je mimořádně povedená. Někdy i nápad, který vypadá jako úplně šílený má právo na život, zvlášť když máte v týmu někoho tak mimořádně zručného, jako je Bohouš Menzl, který plech snad kromě kladiva formuje i sílou myšlenky,” dodává Jarda Vavřina.

Soutěž The Battle of the Kings nyní čeká už jen finále. Do něj vedle pražského customu postupuje dalších 10 šampionů ostatních zemí a regionů Evropy. Jak si pražská přestavba povede dál a kdo se stane evropským vítězem Battle of the Kings 2016 bude známo už 9. června letošního roku.

Celoevropský vítěz tak bude znám už za necelý měsíc, kdy bude slavnostně vyhlášen a korunován na festivalu Wheel and Waves zaměřeném na přestavby motorek. Ten se uskuteční 8. – 12. června ve francouzském Biarritzu.

Foto: Jan Altner

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Jawa vs HD
ericho33
| 17. 5. 2016
Povedzme, že na nejakú show je takáto prestavba ešte ok. Aj keď...
Úplne rozumiem tomu, keď si chalani v garáži prerábali Jawu na "HD", ale ktorý súdny človek by sa dobrovoľne rozhodol z Irona urobiť Jawu????? To je ako z novej 911 chcieť urobiť staré "eR-ko"... WTF??? 8-s
Já všeobecné nadšení nesdílím.
gil54
| 17. 5. 2016
double, sorry...
Já všeobecné nadšení nesdílím.
gil54
| 17. 5. 2016
Nemám oči u sebe z žádných aut, vezoucích se na retro vlně. Některá, přiznám, jsou ale velmi povedená a plně použitelná (základní Fiat 500, normální Mini), některá mi až tak nesedla (Brouk a to ani ve druhé novodobé generaci).
Tenhle počin dal určitě hodně práce, ale mně se moc nelíbí. Je to jen můj názor. Píli, snahu a nadšení však nelze popřít, zvlášť v podmínkách, v jakých vznikal - tím myslím ne v továrně s veškerou podporou a technologiemi.

Retro vlnu nepopírám, ale je to citlivé téma, kde šlápnout vedle jde raz dva.

Konečně neříkám, že můj názor musí být ten nejsprávnější. Jen jsem přispěl do diskuze se svým osobním pocitem, který nechci nikomu vnucovat ani v nejmenším. I kdyby byl tento motocykl vyráběn a byl prodejný, nebyl by v mém hledáčku. To je celé.
Avatar - Dinar
Já všeobecné nadšení nesdílím.
Dinar
| 17. 5. 2016
Zkostnatělá legenda, třeba jako fiat 500? Auto se zastaralou koncepcí už v době svého vzniku, a nebýt chudé Itálie...atd. atp. podobně v tvém duchu.

Tím co říkáš, popíráš celou retrovlnu, přece víme, že retro nemá žádný (z hlediska techniky) racionální základ, je to pocta něčemu, co zanechalo stopu, a to tahle Jawa zanechala. Že tu poctu někdo zhmotnil stojí za pochvalu, způsob provedení za potlesk. :yes: ;-)
Já všeobecné nadšení nesdílím.
Leipaer
| 17. 5. 2016
Ach, proc to ti tupci nepostavili jako H-D Matchless? Protoze to nema byt oslava nejakeho dokonaleho motocyklu, ktery si koupil nejaky ja-narcis, ktery citi potrebu sdelovat to svetu, ale je to inspirace legendou. Jawa nebyla nikdy dokonala, ani pred valkou, ani po ni, a nikdy uz nebude. Ale je to stredoevropska legenda, at chceme, nebo ne. Stejne jako treba Mini v UK, nebo Brouk v Nemecku. Tahle mimoradne povedena uprava je mimo jine o tom, cim Jawa mohla byt, kdyby nebyla udusena socializmem...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku