Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jde to i bez. SCG 004S prošlo nárazovými testy bez bočních airbagů

Filip Melich
Diskuze (2)

Americká společnost Scuderia Cameron Glickenhaus předpokládá, že je první na světě, jejíž vůz prošel bočními nárazovými testy i bez bočních airbagů.

Jednou z důležitých součástí moderních bezpečnostních standardů jsou boční airbagy. Chrání cestující při srážkách z úhlů, ze kterých je obtížné sílu nárazu utlumit. Nehledě na to, že chrání hlavy osob ve voze před kontaktem se sklem bočních oken. Výrobci si umí s návrhem airbagů poradit u tradičně tvarovaných karoserií, ale co když máte auto s méně obvyklým uspořádáním interiéru?

Trápí to především menší výrobce, kteří se specializují na unikátní auta, jako například Scuderia Cameron Glickenhaus (SCG). Newyorská společnost v současnosti pracuje na certifikaci supersportu 004S, aby jej mohla vyslat do běžného provozu. A protože je interiér řešen tak, že řidič sedí uprostřed a dva cestující po jeho stranách, mírně za ním, museli být v SCG kreativní.

SCG 004S, respektive model 004 jako takový (S označuje silniční verzi), byl navržen tak, aby prošel nárazovými zkouškami bez bočních airbagů. V rámci zkoušek bočního nárazu je auto postaveno na testovací ploše, přičemž proti jeho boku se pod lehkým úhlem rozjede rám na čtyřech kolech a s deformační zónou na přídi. Zkouška je prováděna v rychlosti 32 mph, tedy 51,5 km/h.

Video se připravuje ...

Jak je částečně vidět na videu, a především na fotografii sdílené výrobcem, model 004S si se zkouškou poradil a figurína uvnitř byla ochráněna bezpečnostní konstrukcí vozu. Společnost SCG ve zveřejněné tiskové zprávě předpokládá, že je jediným výrobcem, kterému se testem podařilo projít bez použití bočních airbagů.

První série nárazových testů SCG 004S byla provedena v květnu loňského roku a druhá letos v únoru. Testovací proces je velmi náročný a drahý, v tomto případě dle zástupců SCG vyjde na téměř jeden milion dolarů (24 milionů korun) - v loňském roce se s touto informací svěřili kolegům z Road & Track. Začíná to však vypadat, že by už brzy mohl model 004S vyrazit na silnice. Má také na čase, však byl představen již v roce 2017.

Filip Melich
Diskuze (2)

Doporučujeme

22. 7. 2022 12:30
proč?
Jen mi jaksi uniká důvod proč do moderního auta nedat boční airbagy? To je šetření na nepravém místě ne důvod se tím ještě chlubit. Do šrotu bez bočních pytlů bych už asi nevlezl. Doba přeci jen pokročila než aby se dělaly takový nebezpečný krámy.
Avatar - Hammunasakra
21. 7. 2022 17:41
Nevím proč na ACZ zase jako poslední..
..měsíc po https://www.autoforum.cz/…i-i-bez-airbagu/ ale auto :yes: :yes: