Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Scuderia Cameron Glickenhaus 004 S má sedadlo řidiče uprostřed jako McLaren F1

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Scuderia Cameron Glickenhaus představuje svůj zcela nový silniční supersport SCG 004 S, který zaujme designem, řešením interiéru i samotnou technikou a jízdními výkony.

V létě roku 2006 ohromilo studio Pininfarina motoristický svět supersportem Ferrari P4/5 postaveným na základech modelu Enzo pro sběratele Jamese Glickenhause. Ten si svůj jedinečný kousek sice užíval v běžném provozu, ale toužil i po závodní verzi.

Díky tomu vznikl druhý exemplář představený v roce 2011 a pojmenovaný již jen P4/5 Competizione, jehož základem se stalo Ferrari F430 GT2. V červnu stejného roku se tento vůz postavil na start závodu 24 hodin na Severní smyčce Nürburgringu.

Za volantem P4/5 Competizione tehdy se střídali Mika Salo, Luca Cappellari, Nicola Larini a Fabrizio Giovanardi. V celkovém pořadí tento vůz skončil na 40. místě a ve své třídě E1-XP2 byl třetí, což jsou vzhledem k náročnosti celého závodu vynikající výsledky.

Jamese Glickenhaus ovšem toužil po zcela vlastním stroji, který nebude jen překarosovanou evolucí Ferrari a díky tomu se v roce 2013 objevily první zprávy o vývoji vozu pojmenovaného SCG 003, přičemž zkratka znamená Scuderia Cameron Glickenhaus, zatímco číselné označení odkazuje na skutečnost, že je to po dvojici P4/5 třetí projekt v pořadí.

Koncem roku 2014 jsme se dočkali prvních záběrů maskovaného prototypu a začátek roku následujícího přinesl odhalení podoby závodního SCG 003 C (Competizione) i silničního SCG 003 S (Stradale) spolu s informacemi o technice verze označené písmenem C.

Následně došlo i na ostré nasazení SCG 003 C do vytrvalostních závodů, zatímco o silniční verzi se příliš nemluvilo a teprve na podzim loňského roku se objevily informace o technice SCG 003 S, k jehož pohonu má sloužit vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru s naladěný na 552 kW (750 k).

Nyní však Scuderia Cameron Glickenhaus odhaluje zcela nový model, který dostal označení SCG 004 S a připraven primárně pro běžný silniční provoz a teprve později má dorazit i v provedení pro nasazení čistě na závodních okruzích.

SCG 004 S především liniemi svých předních partií dokazuje, že zakladatel značky má stále jistou slabost pro tvary závodních vozů a prototypů značky Ferrari ze šedesátých let. V tomto případě stálo návrhářům vzorem nejspíš Dino 206 Competizione Prototipo z roku 1967.

Na ladné linie karoserie SCG 004 S, vyvolávající vzpomínky na sladká šedesátá léta, lehce navazuje svým stylem i interiér a to především provedení palubní desky s výřadem klasických budíků a tříramenným volantem. Hlavní pozornost v interiéru však vyvolává umístění řidiče v podélné ose vozu a dvojice spolujezdců po jeho bocích stejně jako je tomu u slavného supersportu McLaren F1 nebo Ferrari 365 P Berlinetta Speciale Tre Posti ze šedesátých let.

Stylový design nového SCG 004 S ukrývá naprosto současnou techniku, což znamená, že v konstrukci vozu hrají prim uhlíková vlákna, stojící i za hmotností pod 1200 kg, zatímco k pohonu je použito pětilitrového vidlicového osmiválce s dvojicí turbodmychadel, disponujícího nejvyšším výkonem 478 kW (650 k) a točivý momentem 720 N.m. Tyto hodnoty zamíří k zadním kolům prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky nebo automatické převodovky s možností řazení pádly pod volantem.

SCG 004 S vznikne nejprve v limitované úvodní sérii The Founders Edition, čítající 25 exemplářů a následně se má rozběhnout sériová výroba, jejímž cílem je do 250 vozů ročně. Základní cena je stanovena na 400.000 amerických dolarů (zhruba 8.800.000 Kč) a úvodní série je údajně již téměř vyprodána, přestože první prototypy vozů mají být dokončeny až v polovině příštího roku.

Scuderia Cameron Glickenhaus hodlá na silniční provedení své novinky navázat odvozenými závodními verzemi pro nasazení v národních i mezinárodních sériích podle pravidel pro třídy GT3 a GTE/GTLM.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)