Jediná Škoda Octavia svého druhu je na prodej. Vznikla v Česku
Sherlog Coupé vzniklo k propagačním účelům, zároveň to je ale jediná octavia s karoserií kupé v novodobé historii tohoto modelu. Smí normálně na silnice a má čerstvou TK, ale cena nízká opravdu není.
Škoda Octavia byla ve své novodobé historii vždy pětidveřovým autem – kombíkem nebo liftbackem. Mladoboleslavská fabrika nikdy nevyráběla kupé, kabriolet či cokoliv jiného. Přesto na základě druhé generace jedno kupé vzniklo – a právě nyní je k mání.
Jmenuje se Sherlog Coupé a dokonce má tohle jméno zapsané i v technickém průkazu. Z fotografií si všimněte, že zmizela loga Škoda – jednoduše proto, že to už není škodovka, která by sjela z výrobních linek automobilky. Unikát vznikl pro firmu Sherlog, dříve Secar Bohemia, coby marketingový nástroj.
Výroba nebyla snadná, zabrala devět měsíců mezi červencem 2007 a březnem 2008. Součástí změn bylo posunutí B-sloupků o 22 cm dozadu, adekvátní prodloužení bočních dveří či zkrácení karoserie o 12 cm. Zakázková jsou samozřejmě boční okna, ta zadní jsou silně zatmavená, a taky tu jsou nárazníky z verze RS.

Interiér má pochopitelně nové výplně dveří, také tu ale vidíme věc, která v roce 2008 předběhla svou dobu – obří centrální displej. Není to pochopitelně infotainment dnešního střihu, nýbrž „jen“ rádio, ale i tak v té době možná nikdo netušil, jak velkou roli budou displeje v autech hrát. Sedačky pochází z Audi A3 a mají mechanismus sklápění, potřebný pro nastoupení na zadní místa.
Facebookový inzerát, který vůz nabízí, uvádí, že vůz smí na veřejné silnice a má technickou platnou do listopadu 2026. Moc rychle po těch silnicích ale jezdit nebude, neboť pod kapotou je stokoňová šestnáctistovka, inzerovaná jako „ideální pro pohodovou jízdu a bezpečnou ochranu této karosářské rarity“.
Závěrem nezbývá, než se zeptat – myslíte si, že s cenou 799.900 korun je to zajímavá koupě? Je to jediný kus na světě a pro majetného sběratele a milovníka Škody Auto by to mohlo být lákavé, ovšem zda hodnota poroste a tedy jde i o příležitost k investici, je otázkou.