Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep Commander: sedmimístný klasik

Ondřej Láník Ondřej Láník 23. 3. 2005 • 16:07
14
36
Zobrazit náhledy (14)
Jeep Commander Jeep Commander Jeep Commander Jeep Commander Jeep Commander Jeep Commander Jeep Commander Jeep Commander Jeep Commander
DaimlerChrysler do New Yorku přivezl zcela nového Jeepa, který svými tvary sice nápadně připomíná tvary prvního Cherokee, ale ve skutečnosti jde o velké SUV pro sedm cestujících s podvozkem z nového Grand Cherokee.

Netradičně pojatý Commander se odvolává na kořeny značky, která dala jméno celé třídě automobilů. Hranaté a snad až archaické tvary nového amerického terénního vozu ani náznakem neprozrazují, že v útrobách jsou použity komponenty z nového uhlazeného Grand Cherokee. Jeep tak jako přední americký výrobce sportovně-užitkových automobilů vstupuje do další kapitoly své historie. Konečně totiž nabízí žádané sedmimístné SUV. DaimlerChrysler předpokládá, že nový model odláká přibližně třetinu zákazníků od koupě Grand Cherokee právě kvůli semdmi místům v interiéru.

Ta jsou uvnitř Commandera uspořádána ve třech řadách sedadel, které jsou směrem k zádi výše umístěny, podobně jako u Land Roveru Discovery. Dvě zadní řady lze sklopit a vytvořit tak dlouhý ložný prostor s rovnou podlahou. Proti Grand Cherokee je Commander o 5 cm delší a 10 cm vyšší, rozvor zůstal nezměněn (2781 mm).

Z velkého Jeepu pochází nezávislé zavěšení předních kol, tři systémy pohonu všech kol (Quadra-Trac I, Quadra-Trac II a Quadra-Drive II) a bezpečnostní výbava (ESP, ABS, brzdový asistent atd.). Za příplatek je možno automobil dovybavit aktivními světlomety natáčenými do zatáčky, okenními airbagy pro všechny cestující, automatickými stěrači s dešťovým senzorem nebo DVD navigačním systémem.

Pro americký trh jsou připraveny dva zážehové osmiválce. Vrchol tvoří dnes již rozšířený velkoobjemový motor 5,7 l V8 Hemi (242 kW), jeho alternativou je o litr menší motor 4,7 V8 (173 kW). Nejmenším motorem pro Commandera je vidlicový šestiválec 3,7 l SOHC Power Tech (154 kW). Evropa by se měla podle serveru Auto Motor und Sport dočkat novinky v roce 2006 a to včetně koncernového turbodieselu CDI, ovšem pouze v kombinaci s klasickou automatickou převodovkou s pěti stupni a hydrodynamickým měničem točivého momentu.

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud