Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep Gladiator: Slavný výrobce teréňáků se vrací mezi pick-upy

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 29. 11. 2018
139
2
Zobrazit náhledy (139)
Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator 1954 Jeep 4WD 1-Ton Pickup Truck 1957 Jeep FC-170 1960 Jeep Pickup 1963 Jeep Gladiator J-200 Thriftside jeep_gladiato1963 Jeep Gladiatorr_904 1968 Jeep Gladiator J-3000 1982 Jeep CJ-8 Scrambler 1986 Jeep Comanche
Jeep v Los Angeles představil dlouho očekávaný pick-up Gladiator. Nemusíme ho Američanům závidět, dostane se i do Evropy.

Jeep vyráběl pick-upy v období 1947-1992 v pěti základních generacích včetně trambusového typu FC (Forward Control). Série J se v letech 1963-1972 jmenovala Gladiator, taktéž koncept z roku 2005. Označení tak není nové, vrací se.

Po několika studiích a mnoha slibech v posledních patnácti letech jsme se konečně dočkali. Gladiator s kódem JT vychází z nové generace Wrangleru JL, konkrétně z dlouhé verze Unlimited se dvěma páry dveří. Logicky má tedy stejnou příď s typickou maskou a kulatými světly, hliníkové panely karoserie, ale rovněž klasický rám. Ten měří sám o sobě 5181 mm, tedy o 787 mm více než u Wrangleru Unlimited. V USA je přesto Gladiator řazen mezi „mid-size trucks“. Vzhledem k tamním poměrům je to však pochopitelné. Rozvor se natáhl o 492 mm na 3480 mm. Ložná plocha má vždy délku 1254 mm.

Pod kapotou najdeme zatím známý zážehový vidlicový šestiválec Pentastar s 213 kW (289 k) a 352 N.m. Standardně je spárován se šestistupňovou přímo řazenou skříní, za příplatek s osmistupňovým automatem. Točivý moment se přenáší standardně na obě nápravy, Jeep používá dva systémy: Command-Trac a Rock-Trac. Pro Evropu stále důležitý turbodiesel V6 třílitrového objemu přijde v roce 2020. Poskytuje 194 kW (264 k) a 599 N.m a prodávat se bude pouze s automatem.

Podvozek s nápravami Dana 44 má elektronicky nastavitelné stabilizátory, které se zvednou a umožní tak lepší průchodnost terénem. Zadní pětiprvkové závěsy se od Wrangleru liší, skládají se ze spodních a horních podélných ramen a jednoho příčného. Ani přední a zadní uzávěrky Tru-lock nejsou nechanické, používají se samosvorné diferenciály, až tři v závislosti na verzi.

Gladiator bude k mání ve čtyřech výbavách: Sport, Sport S, Overland a Rubicon. Do nejtěžších podmínek je určena ta poslední. Samozřejmě má napříč verzemi komplexně zesílený podvozek, větší brzdy i kola, aby uvezl až 725 kg nákladu pod zatahovací roletou a utáhl přívěs o hmotnosti 3470 kg. Rubicon dostal navíc ještě zpevněnou karoserii, tlumiče Fox a disponuje světlostí více než 28 cm, ta na terénní hrátky určitě postačí. Má také off-roadové pneumatiky Falken s průměrem 33 palců a za příplatek ocelové nárazníky.

Stejně jako Wrangler i on bude k mání s pevnou střechou, ale i s kovovou, případně plátěnou odnímatelnou. Dveře jdou snadno odmontovat a čelní sklo lze sklopit, zůstanou pouze střešní rámy... Také zadní sklo s výjimkou látkové střechy jde stáhnout. Elektricky ovládané víko korby má tři polohy, náklad lze rozdělit do přihrádek. Nějaká zavazadla se vejdou i do kabiny, když se začne kouzlit se zadními sedačkami. Ty přední mohou být vyhřívané, samozřejmě kromě látky se na čalounění používá také kůže. Interiér plný odkládacích prostorů je rovněž shodný s Wranglerem, motory se startují výhradně tlačítkem.

Samozřejmostí jsou více než osmdesátka bezpečnostních a asistenčních systémů, infotainmenty Uconnect s obrazovkami dvou různých velikostí a podpora mobilů včetně USB zdířek. Gladiator může být vybaven kamerami, má také „kouzelné“ tlačítko Offroad +, které pomůže při jízdě pískem či po kamení. Rezerva se nachází vzadu pod vozem. Auta lze dále zušlechtit továrními díly od Moparu.

Gladiator se začne sériově vyrábět v továrně v Toledu na počátku příštího roku. Do showroomů dorazí nejdříve ve druhé polovině sezóny 2019.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - VDC
pekne
VDC
| 30. 11. 2018
Renegade, ne?
Avatar - H/K_svwet
pekne
H/K_svwet
| 29. 11. 2018
teda cim sa na ten gladiator viac pozeram tym sa mi zacina viac a viac pacit... [odkaz] ... a prave taketo nieco jeepu na domacom trhu podla mna uz roky chybalo.. este spravit nieco vacie ako sucasne grand cheroke( ktore dnes uz ozaj nie je ziadny obor a na americke pomoery uz vobec ) a portfolio jeepu je za mna potom uz dokonale :yes:

teda este by som si vedel predstavit nejaky mini jeep na styl jimny... ale to je asi scifi jasne