Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep Grand Cherokee 2011: Nová generace konečně přichází, zatím pouze do USA (nové foto)

Aleš Dragoun
Diskuze (44)
Nová generace velkého Indiána se poprvé představila veřejnosti již v dubnu 2009 v New Yorku, její uvedení na trh si ale vyžádalo delší dobu. Za mořem se začne prodávat letos v červnu.

Chrysler se před rokem zmítal v existenčních problémech a byl nucen vyhlásit ochranu před věřiteli. Automobilku zachránila aliance s italským Fiatem. Následná restrukturalizace společnosti Chrysler LLC však opozdila nástup nových modelů na trh. Projekt Grand Cherokee navíc prošel kompletní revizí v režii italské automobilky. Do sériové výroby tak přichází až teď, zároveň je ovšem nejvýznamnější novinkou koncernu pro letošní rok, potažmo modelový rok 2011.

Na severoamerickém trhu bude nový Grand Cherokee k dispozici s dvojicí zážehových agregátů. Prvním z nich je nový vidlicový šestiválec Pentastar s rozvodem DOHC o objemu 3,6 litru. Ten disponuje výkonem 216 kW (293 k) při 6350 min-1 a točivým momentem 353 Nm při 4300 min-1. Druhým motorem je vidlicový osmiválec Hemi o objemu 5,7 litru s výkonem 268 kW (365 k) při 5150 min-1 a točivým momentem 520 Nm při 4250 min-1.

Nový model nabídne pětistupňové samočinné převodovky pro obě motorické verze a tři systémy pohonu všech čtyř kol s označením Quadra-Trac I, Quadra-Trac II a Quadra-Drive II v závislosti na výbavě. Platforma je pohrobkem koncernu DaimlerChrysler a vychází z aktuální generace Mercedesu ML, podvozek má rozvor 2915 mm, rozchod kol činí vpředu 1623 mm, vzadu 1627 mm.

Uhlazené tvary 4822 mm dlouhé, 1938 mm široké a 1762 mm vysoké karoserie připomínají provedení z let 1999-2004, zejména pak přední část. Aerodynamika je propracovanější, což přispělo ke snížení hluku v kabině a také k příznivější spotřebě. Tři stupně výbavy nejsou názvy Laredo, Limited a Overland.

Základní Laredo disponuje systémem 4x4 Quadra-Trac I, dále nabízí bezklíčkový vstup a startování, kontrolu stability ESC, asistent při rozjezdech do kopce, elektroniku pro jízdu s přívěsem, šestici airbagů, všestranně nastavitelná přední sedadla s aktivními opěrkami, mlhovky, kožený volant s ovládáním audia, satelitní rádio Sirius a sedmnáctipalcová kola

Limited má pohon všech kol Quadra-Trac II a elektroniku Selec-Terrain, kožená sedadla s vyhříváním a pamětí, bi-xenonové výbojky v předních světlometech, panoramatickou střechu CommandView, parkovací kameru a senzory, lepší audio, automatickou klimatizaci, stěrače s dešťovým senzorem, osmnáctipalcová kola a navigaci Garmin.

Špičková verze Overland přidává kromě Quadra-Drive II vzduchové odpružení Quadra-Lift, interiér s dřevěnými doplňky, přední odvětrávaná sedadla čalouněná kůží Nappa, elektromotorky ovládají například výškové nastavení volantu s pamětí i víko zavazadlového prostoru. Samozřejmostí je adaptivní tempomat, bezpečnost hlídá také detektor tzv. mrtvého úhlu. Overland jezdí na dvacetipalcových kolech.

Grand Cherokee Laredo 4x4 se bude prodávat v USA za základní cenu 32.995 (necelých 673 tisíc Kč), Limited odčerpá z konta majitele 39.995 dolarů (zhruba 815 tisíc) a Overland stojí 42.995 dolarů (asi 876 tisíc korun). Všechny ceny jsou pochopitelně bez daní a místních poplatků. Automobil se vyrábí v továrně Jefferson North Assembly Plant v Detroitu.

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/ZuyQqroQNww&hl=cs_CZ&fs=1&" style="auto"}

Aleš Dragoun
Diskuze (44)
Avatar - kolmar
22. 5. 2010 01:05
Re: smutné
Ano, na priechodnost terenu je dolezita svetla vyska, krizenie (ktore sice dnes uspesne nahradzaju ucinne trakcne pomocky)... ale ako piste, ram je z hladiska dlhodobeho namahania nenahraditelny a velmi pevny. No co som pocul vraj Disco 3 s integrovanym pomocnym ramom na ton nie je zle, ale je to komplikovany system a auto az priliz tazke-vsetko ma vyhody aj nevyhody.

ML aj s Airmaticom a s off road paketom? alebo len "standard"? Ak mozem poprosit tak inf. z prvej ruky o spolahlivosti ocenim ;-)
21. 5. 2010 14:20
Re: smutné
Pro pruchodnost terenem jsou sice vic nez zebrinovy ram dulezite svetla vyska, krizeni naprav, najezdove uhly a uhel zlomu. Nicmene pokud ma auto neco vydrzet - je zebrinovy ram nenahraditelny.

Viz. problemy Pajera nebo Mercedesu ML s praskanim laku na nosnych dilech karoserie nebo praskanim silentbloku.... Proste se to bez ramu vic krouti (mam zkusenost s novym ML ...ktery take nema ram, kdy po prujezdu potokem praskl pastovy kryt motoru).
Avatar - Barrichello
21. 5. 2010 13:26
Re: Do Evropy
No jenže tady to o to, že v usa se to začíná někdy za 14 dní prodávat a pokud to chtěj začít v EU prodávat aspon na podzim, tak by už měli minimálně ted tu verzi pro EU testovat...

na to jim je vývoj nějakého motoru u fiatu na dvě věci....

Výkon je hezký, ještě jde o krouták....
21. 5. 2010 10:48
Re: Do Evropy
A co takhle tam dát 2.4JTD. Poslední verze mají přes 200koní.

A myslím, že v článku pod Alfou se psalo o chystaném 3.0JTD pro nástupce 159.
Avatar - Barrichello
21. 5. 2010 09:20
Re: jeep nebrat
Ty seš expert vid...
Tohle má úplně novej V6 kterj má spotřebu srovnatelnou s Porsche Panamera a to i výkon...