Jeep Grand Cherokee 2011: Nová generace konečně přichází, zatím pouze do USA (nové foto)
Chrysler se před rokem zmítal v existenčních problémech a byl nucen vyhlásit ochranu před věřiteli. Automobilku zachránila aliance s italským Fiatem. Následná restrukturalizace společnosti Chrysler LLC však opozdila nástup nových modelů na trh. Projekt Grand Cherokee navíc prošel kompletní revizí v režii italské automobilky. Do sériové výroby tak přichází až teď, zároveň je ovšem nejvýznamnější novinkou koncernu pro letošní rok, potažmo modelový rok 2011.
Na severoamerickém trhu bude nový Grand Cherokee k dispozici s dvojicí zážehových agregátů. Prvním z nich je nový vidlicový šestiválec Pentastar s rozvodem DOHC o objemu 3,6 litru. Ten disponuje výkonem 216 kW (293 k) při 6350 min-1 a točivým momentem 353 Nm při 4300 min-1. Druhým motorem je vidlicový osmiválec Hemi o objemu 5,7 litru s výkonem 268 kW (365 k) při 5150 min-1 a točivým momentem 520 Nm při 4250 min-1.
Nový model nabídne pětistupňové samočinné převodovky pro obě motorické verze a tři systémy pohonu všech čtyř kol s označením Quadra-Trac I, Quadra-Trac II a Quadra-Drive II v závislosti na výbavě. Platforma je pohrobkem koncernu DaimlerChrysler a vychází z aktuální generace Mercedesu ML, podvozek má rozvor 2915 mm, rozchod kol činí vpředu 1623 mm, vzadu 1627 mm.
Uhlazené tvary 4822 mm dlouhé, 1938 mm široké a 1762 mm vysoké karoserie připomínají provedení z let 1999-2004, zejména pak přední část. Aerodynamika je propracovanější, což přispělo ke snížení hluku v kabině a také k příznivější spotřebě. Tři stupně výbavy nejsou názvy Laredo, Limited a Overland.
Základní Laredo disponuje systémem 4x4 Quadra-Trac I, dále nabízí bezklíčkový vstup a startování, kontrolu stability ESC, asistent při rozjezdech do kopce, elektroniku pro jízdu s přívěsem, šestici airbagů, všestranně nastavitelná přední sedadla s aktivními opěrkami, mlhovky, kožený volant s ovládáním audia, satelitní rádio Sirius a sedmnáctipalcová kola
Limited má pohon všech kol Quadra-Trac II a elektroniku Selec-Terrain, kožená sedadla s vyhříváním a pamětí, bi-xenonové výbojky v předních světlometech, panoramatickou střechu CommandView, parkovací kameru a senzory, lepší audio, automatickou klimatizaci, stěrače s dešťovým senzorem, osmnáctipalcová kola a navigaci Garmin.
Špičková verze Overland přidává kromě Quadra-Drive II vzduchové odpružení Quadra-Lift, interiér s dřevěnými doplňky, přední odvětrávaná sedadla čalouněná kůží Nappa, elektromotorky ovládají například výškové nastavení volantu s pamětí i víko zavazadlového prostoru. Samozřejmostí je adaptivní tempomat, bezpečnost hlídá také detektor tzv. mrtvého úhlu. Overland jezdí na dvacetipalcových kolech.
Grand Cherokee Laredo 4x4 se bude prodávat v USA za základní cenu 32.995 (necelých 673 tisíc Kč), Limited odčerpá z konta majitele 39.995 dolarů (zhruba 815 tisíc) a Overland stojí 42.995 dolarů (asi 876 tisíc korun). Všechny ceny jsou pochopitelně bez daní a místních poplatků. Automobil se vyrábí v továrně Jefferson North Assembly Plant v Detroitu.
{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/ZuyQqroQNww&hl=cs_CZ&fs=1&" style="auto"}