Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Jeep
Jeep
Jeep
Jeep
12 Fotogalerie

Jeep Grand Cherokee jako černý koncept bez jména

Aleš Dragoun
Je celý černý, někde září chromem a určitě se bude vyrábět.

Černá studie Jeepu Grand Cherokee se představila na autosalonu v Houstonu. Automobilka vyrobila ještě jeden stejný vůz v tmavé třešňové červeni, ten viděli krátce poté návštěvníci výstavy ve Washingtonu (D.C.). Terénní divize Chrysleru je oba nazývá product-intent concept. Ovšem malými písmeny, žádné oficiální pojmenování nedostaly. To znamená jediné: má v úmyslu takové auto vyrábět. Chce totiž nabídnout zákazníkům, kteří si vozy všelijak vizuálně upravují, modifikovaný model už z výroby.

Zaměřme se na houstonský koncept, který je i na firemních fotkách. Tenhle velký černý Čerokéz je postaven na základě modelu Laredo X. Nová generace vlajkové lodi Jeepu je sice uhlazenější, ale pořád je to velký kus teréňáku. Tmavý lak karoserie i pětipaprsková dvacetipalcová kola ve stejném odstínu vypadají velmi efektně. S nimi kontrastuje chromovaná mřížka v tradiční masce chladiče se svislými žebry a další stejně zářící doplňky, například kryt motoru.

Interiér je v kůži (jak jinak, jsme přece v Americe!), volant a volič režimů samočinné převodovky též, přední sedadla mají vyhřívání. Audio disponuje výkonem 506 W, má subwoofer a devět reproduktorů, takže o pořádný hudební nářez je patřičně postaráno. Případný majitel může připojit také externí zdroje hudby. Koncept se chlubí i parkovací kamerou a asistentem, bezklíčkovým vstupem a startováním, bezdrátovou komunikací Uconnect a více než padesátkou bezpečnostních systémů.

Popisovaný vůz se tedy zatím nijak nejmenuje. Proč? Protože na to automobilka vypsala soutěž Name My Ride. Vítěz bude mít šanci získat právě největší model ze současné nabídky Jeepu. Specializovaná média se předhánějí v návrzích: Stealth, Noir, Dirty Dirty, Back-in-Black Edition. Nebo co třeba Emo Edition? Jeden vtipnější než druhý.

Jeepu Grand Cherokee se alespoň doma v USA velmi daří. Loňské prodeje dosáhly čísla 127.744, což je o 51 % více než v předešlém roce. Terénní auta s puncem legendy si v poslední době oblíbili hlavně Texasané. Americké prodeje celé značky vylétly vzhůru o 44 %, celosvětové pak podobně: o 41 %.

Je vidět, že přechod pod křídla Fiatu byl tím nejlepším krokem. Paradoxem je, že samotnému turínskému chlebodárci a jeho italským značkám (hlavně Alfě Romeo) se zrovna dvakrát dobře nevede.