Jeep Wrangler má české ceny: Základní výbava jen s dieselem. A na kolik přijde další pár dveří?
Čtvrtou generaci modelu Jeep Wrangler jsme vyzkoušeli v rakouském terénu a mile nás potěšilo, že se z automobilu nestal jen další zástupce módní vlny SUV, ale stále patří mezi prvotřídní offroadové stroje. Hodně napoví už samotná skladba pohonných jednotek. U nás koupíte nový Wrangler se zážehovým přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 199 kW, případně dieselovou dva-dvojkou o síle 147 kW. V obou případech je standardem pohon všech kol a kombinace s osmistupňovou samočinnou převodovkou.
Nejdostupnější variantou je Wrangler v provedení Sport, které je dostupné výhradně s dieselovým motorem za 1.192.900 Kč. Sáhnout můžete i po variantě Wrangler Unlimited s dalším párem dveří, příplatek za něj činí v této i dalších výbavách shodných 92.000 Kč.
Provedení Sahara a Rubicon už jsou dostupná s oběma motorizacemi a rozhodování mezi benzinem a dieselem vám cenovka příliš neulehčí. Jeep ji totiž nastavil zcela stejnou nejen pro motory, ale i výbavy, které se tak liší hlavně svým zaměřením. Wrangler Sahara či Rubicon koupíte se zážehovým i vznětovým motorem za stejných 1.362.900 Kč. Zohledníme-li výše zmíněný příplatek za verzi Unlimited, dostáváme se na 1.454.900 Kč.
Už základní Sport má sympatickou výbavu. Nechybí akční paket se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, dvouzónovou klimatizací a zadní parkovací kamerou. Součástí je i výškově nastavitelná svítivost předních světlometů, konektivita Android Auto, chromované prvky interiéru, tempomat či 12V zásuvka vzadu. Automobil je posazen na celoročních pneumatikách o rozměru 245/75 R17, s nimiž lze dosáhnout maximální rychlosti 190 km/h.
Sahara i Rubicon dostávají shodné svítilny: LED světlomety s kulatým designem a automatickým zapnutím a nastavením výšky, LED denní svícení a diodové jsou i mlhovky. Oběma výbavám nechybí přední parkovací senzory, jakož i bezklíčový vstup a přístrojový panel se sedmipalcovou obrazovkou. Shodné je i ozvučení, a sice audiosystém Alpine s šesticí reproduktorů, zesilovačem a subwooferem. Nechybí ani připojení prostřednictvím Apple CarPlay.
Kde tedy nalezneme rozdíly? Verze Rubicon se vyznačuje černou plátěnou střechou a jiným obutím. Zatímco se Saharou dostanete osmnáctky o rozměru 255/70, Rubicon má kola sedmnáctipalcová s rozměrem 255/75. Černý lak je bez příplatku, ostatní odstíny přijdou na 11.800 Kč. Toužíte-li po Jeepu Wrangler s metalickým lakem, připravte si 20.400 Kč.
Pokud byste si chtěli terénního dříče trochu vymazlit, můžete sáhnout třeba po akčním paketu Launch, jenž je kromě Sportu k dispozici pro obě vyšší výbavy. Nabízí kožené čalounění sedadel a jejich vyhřívání vpředu, hlídání mrtvého úhlu či bezklíčový přístup. Nechybí ani 8,4“ dotyková obrazovka s navigačním systémem, přičemž Jeep si tento balíček cení na 38.600 Kč. Za 7.700 Kč můžete pro verze Sport a Sahara přiobjednat diferenciál s omezenou svorností, varianta Rubicon má již ve standardu elektricky odpojitelný přední stabilizátory a uzávěrky diferenciálu přední a zadní nápravy.
Jeep Wrangler čtvrté generace: dostupná technická data a ceny | ||
Motor | 2.0T GME | 2.2 CRD |
Pohon | 4x4 | 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1995 | 2143 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW] | 199 | 147 |
Točivý moment [N.m] | 400 | 450 |
Převodovka | 8A | 8A |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 9,1-10,1 | 7,4-7,9 |
Cena Sport [Kč] | - | 1.192.900 |
Cena Sahara [Kč] | 1.362.900 | 1.362.900 |
Cena Rubicon [Kč] | 1.362.900 | 1.362.900 |
*příplatek za verzi Unlimited s druhým párem dveří činí 92.000 Kč |