Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová generace Jeepu Wrangler JL míří do Evropy a turbodiesel jí nechybí

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 8. 7. 2018
71
23
Zobrazit náhledy (71)
Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler Jeep Wrangler
Wrangler JL oslavil svůj evropský debut v Ženevě. Jeep, součást koncernu FCA, nyní uvolnil podrobnější specifikace pro starý kontinent.

Ikonický off-road s válečnými kořeny není třeba nijak zásadně měnit. Typická maska se sedmi svislými otvory zůstala, stejně jako kulatá přední světla i mohutné vystouplé blatníky. Čelní sklo se dá pořád sklopit, hliníkové dveře vyndat a střechy jsou buď plátěné, nebo pevné – včetně odnímatelného hardtopu. Evropská specifikace se vizuálně od té zámořské nijak zásadně neliší. Ani Wrangler JL neztratil dva rozvory: kratší verze disponuje vzdáleností mezi nápravami 2459 mm, provedení se dvěma páry dveří pak 3008 mm. Podvozek, jehož základ tvoří tradiční rám, má pětiprvkové závěsy.

Šestiválec Pentastar 3,6 l/209 kW ale na starém kontinentu nebude k mání, ten zůstává vyhrazen severoamerickým trhům a pak těm, kde si se spotřebou benzinu tak nějak nemusejí dělat starosti, tedy zemím Blízkého východu. Evropské klientele zbudou dvě jednotky: dvoulitrový přeplňovaný zážehový čtyřválec a turbodiesel 2,2 l. K oběma se dodává výhradně osmistupňový automat.

Celohliníkový Turbodiesel Multijet II má čtyři ventily na válec, rozvod DOHC a turbo s variabilní geometrií lopatek. Dosahuje největšího výkonu 147 kW (200 k) při 3500 otáčkách a 450 N.m točivého momentu ve 2000 min-1. Benzinový dvouvačkový dvoulitr s twin-scroll turbem nabízí 200 kW (272 k)5250 min-1 a 400 N.m/3000 min-1. Oběma pohonným jednotkám nechybí mnohdy proklínaný start-stop.

Wrangler samozřejmě neubral nic na svých schopnostech mimo asfalt. Výbavové verze Sport a Sahara mají systém Command-Trac s dvoustupňovou redukcí Selec-Trac, který dovoluje přepínat mezi základním pohonem zadních a všech kol do rychlosti 72 km/h, režimy jsou celkem čtyři včetně 4WD Low do drsnějšího terénu. Za samosvor Trac-Lok se připlácí. Rubicon má drsnější systém Rock-Trac, redukce je opět dvoustupňová, ale navíc tu figuruje odpružení s delšími zdvihy, elektricky uzamykatelné diferenciály Tru-Lock vpředu a vzadu a hlavně odolné nápravy Dana 44, které se hodí do opravdu těžkých podmínek. Navíc se ještě přední stabilizátor dá elektronicky odpojit. Stálé převody se vždy liší u zážehové i vznětové verze, všechny tři stupně jsou k mání s krátkým i dlouhým šasi. Mimo asfalt se hodí světlost minimálně 25 cm a jeepy zvládnou vodu do hloubky 76 cm.

Saharu lze navíc zušlechtit luxusním balíčkem Overland s osmnáctipalcovými litými koly místo sedmnáctipalcových, LED světly, maskou chladiče a zadním krytem rezervy v barvě karoserie a koženým interiérem. Nové Wranglery už se startují tlačítkem. Infotainment Uconnect má dvě velikosti obrazovek (7 a 8,4 palce) a podporuje chytré mobily (Apple CarPlay i Android Auto), k dispozici je i čtveřice USB zásuvek. Airbagy jsou ve standardu čtyři, k dispozici je i armáda elektronických asistentů (hlídač mrtvého úhlu, parkovací kamera...). A ještě se dá přikoupit navíc příslušenství od Moparu. Měl-li někdo strach, že se interiéry nových jeepů nebudou dát umýt hadicí, tak se nemusí bát. Choulostivý displej informačního systému stačí zakrýt gumou.

Krátké modely utáhnou přívěsy až do 1,5 tuny, ty větší pak i 2,5tunové. Dvoudveřové Wranglery jsou mimochodem dlouhé 4,33 m, čtyřdveřové měří těsně nad 4,88 m, Všechny budou k mání v deseti barvách včetně tří metalíz. Začnou se prodávat v Evropě od září letošního roku.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

?
| 9. 7. 2018
Novy wrangler aretaciu dveri ma a po troch dnoch jazdenia po meste a okoli si ho viem predstavit ako daily car. Jediny problem je vyssia svetla vyska a tak nastupovanie pri kazdom obchode chce trochu akrobacie. Ale je to naozaj schopne auto ktoremu ziadna diera na ceste nevadi a ak clovek nieje prave Fittipaldi tak sa s nim da naozaj svizne jazdit aj v zatackach a na krizovatke da v pohode kazde normalne auto.
Avatar - Beefcake
?
| 9. 7. 2018
No tak to potom patris do rovnakej kategorie ako ti "majstri sveta".
Avatar - pratel
V6 eco diesel
| 9. 7. 2018
Mam taky pocit, ze buduci rok minimalne v USA bude k dispozicii pre Wrangler 3l V6 ECO diesel. Zrejme ten z Grand Cherokee...
Název článku bych upravil,
| 9. 7. 2018
Uf - tak to jsem žil v iluzi/deziluzi. Každopádně, pokud bude výkon podobný, nic se reálně nestane. A na druhou stranu je možné, že foukaný čtyřválec bude zespodu živější než atmosféra o stejném výkonu...
velmi zábavná recenze:)
[odkaz]
?
| 9. 7. 2018
Tak o čom?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku