Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jízdní dojmy Mazda 3: Opravdu jen decentní zásah?

Leoš Káňa Leoš Káňa 10. 12. 2016
77
35
Zobrazit náhledy (77)
Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3
Trojku jsme vždy považovali za výborný kompakt, a tak nás zajímalo, jak ji Mazda ještě vylepšila.

Aktuální, třetí generace Mazdy 3 se začala prodávat v roce 2013. Při každém setkání na nás udělala velký dojem. Je pohledná, slušně prostorná a výborně jezdí. Co na ní tedy Mazda chce měnit?

Když vůz vidíme, připadá nám stejný jako dřív – tedy přitažlivý. Pětiúhelníková maska jasně ukazuje na příslušnost k japonské značce a chromovaný pás kolem ní patří také ke známým prvkům. Jenže nyní lišta nekončí nad světlomety, ale vstupuje do nich. Lehce se tak změnila grafika reflektorů a rozpoznáváme i přepracovaný nárazník včetně blinkrů a mlhových světel po jeho stranách. Později se dozvídáme, že bixenony u vyšších verzí nahradily diody. V top provedení jsou navíc adaptivní a složené z osmi segmentů. Umějí proto vykrývat protijedoucí auto, aby ho neoslnily. Blikače v zrcátkách bychom bez drobné nápovědy také nezaregistrovali.

Sedáme si dovnitř a opět musíme bedlivě hledat. Tvar palubní desky se shoduje. Všímáme si však nového volantu, který známe z roadsteru MX-5. Drží se stejně dobře, ale ramena jsou užší a tlačítka na nich soustředěna do menšího prostoru. A elektronická parkovací brzda, ve standardu od výbavy Challenge, tady také nebyla. I díky ní se změnil tunel mezi předními sedadly a nad dvojicí držáků na nápoje se objevila shrnovací roletka. Maličko pozměněný je displej informačního systému a na středovém panelu objevujeme nové tlačítko na vyhřívání volantu. Tvar přístrojového štítu a jeho rozdělení na tři segmenty zůstalo zachováno, změnilo se však jeho uspořádání. Velký kruhový ukazatel uprostřed nyní nepatří rychloměru, ale otáčkoměru, přičemž tempo jízdy se zobrazuje na malém displeji. A pozor, zvětšila i kapsa v předních dveřích – dříve sloužila jen jako držák na litrovou PET láhev.

Paleta motorizací zůstala zachována, takže na výběru agregátu nám tentokrát tolik nezáleží. Po městě zkoušíme vznětový diesel 2,2 l/110 kW, který je nyní díky několika konstrukčním změnám tišší. Potom si raději bereme silný zážehový dvoulitr s výkonem 121 kW, abychom na klikatých serpentinách v horách nad Barcelonou vyzkoušeli, jak funguje G-Vectoring Control, který nyní dostanou všechny trojky. Zatím však jedeme po dálnici a oceňujeme velké rozlišení i grafiku průhledového displeje, nově barevného. Japonští vývojáři prý také věnovali velkou pozornost předním sedadlům, která nyní lépe rozprostírají hmotnost cestujících, což se nám nedaří posoudit. Ve víru krátkých utažených zatáček navíc postrádáme jejich lepší boční oporu. A co G-Vectoring Control, který má pod plynem snížit točivý moment posílaný na přední kola, aby zklidnil průjezd zatáčkami? Přiznáme se, že rozdíl bychom zjistili zřejmě jenom při přímé konfrontaci s předchozí generací. Takhle jen můžeme říct, ža trojka sedí výborně, řízení je přesné a podvozek

poskytuje úžasný komfort. Mazda 3 se příliš nezměnila, což je dobře. Lehké zvýšení cen také akceptujeme, protože za ním stojí bohatší nabídka výbavy.

Plusy

  • Vyvážené jízdní vlastnosti
  • Líbivý design
  • Bohatá výbava
  • Ovladatelnost vozu
  • Výborné mechanické řazení

Minusy

  • Stále malé kapsy ve dveřích
  • Omezená individualizace

Základní ceny hatchbacku
1.5 Skyactiv-G100/74 kW 383 900 Kč
2.0 Skyactiv-G120/88 kW 457 900 Kč
2.0 Skyactiv-G120/88 kW 6AT 544 900 Kč
2.0 Skyactiv-G165/121 kW 557 900 Kč
1.5 Skyactiv-D105/77 kW 548 900 Kč
1.5 Skyactiv-D105/77 kW 6AT 593 900 Kč
2.2 Skyactiv-D150/110 kW 522 900 Kč
2.2 Skyactiv-D150/110 kW 6AT 609 900 Kč

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Pár poznámek a dotazů
| 11. 12. 2016
Že je současná trojka super auto, na tom se tady asi shodneme. Přesto v jejím případě evropský zákazník musí polknout několik hodně hořškých pilulek_
1) V nabídce chybí šmrcovní sportovní kombík - obrovská škoda! (Jasně že vím, že by o něj mimo Evropu nebyl zájem)
2) Pevná nabídka výbav a jejich sepětí z motorizacemi je velmi nešťasná
3) Přístrojovému štítu by to slušela mnohem, mnohem víc, kdyby měl otáčkoměr trochu stranou a vedle něj stejně řešený ručičkový otáčkoměr! Proč to proboha něudělali?!
4) Loketní opěra byla u předfaceliftu opravdu strašná, ale nová středová konzola s el. P brzdou tomutp autu dala definitvní K.O....
5) Předni sedačky měli u předfaceliftu opěrky hlavy příliš skloněné dopředu, takže z nich vyšším řidičům bolelo za krkem - bohužel jsme se nedozvěděli, jestli to bylo odstraněno...
facelift
| 11. 12. 2016
Tak to už mě ani nijak nepřekvapuje, tento debilní vynález raději neměl nikdy vzniknout! Teď se to šíří jako rakovina!!! Jedinou jistotou už v tomto směru zůstává jen Octavia, Tipo a 3er!
facelift
| 11. 12. 2016
Koukám, že "řidičsky orientované auto" přišlo o ruční brzdu.
Mazda
| 11. 12. 2016
Golfu se u nás prodá více benzínových. U osobních aut vidím naftový pohon jako všeobecný nesmysl.
Avatar - _Karel_
facelift
| 10. 12. 2016
To mi vysvětlovat nemusíš, já mám na opěrce ruku skoro pořád. Jen jsem polemizoval s tím, že je to špatné "zvlášť u řidičského auta". Podle mě to vadí spíš u "neřidičského auta".
Mě naštěstí ta opěrka sedí a vadí mi spíš úzký opěrák sedadla. Resp. mi přišel v pohodě dokud jsem nepoznal o dost pohodlnější.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku