Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jízdní dojmy: Modernizovaný Ford EcoSport přišel o kolo

David Bureš David Bureš 14. 12. 2015
43
21
Zobrazit náhledy (43)
Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport Ford EcoSport
V Evropě se Ford EcoSport prodává teprve od začátku roku 2014, malé SUV přesto již prošlo modernizací. Naláká více evropských zákazníků než dosud?

Ford EcoSport se prodává již od léta 2012, do Evropy ale zamířil až o rok a půl později. Přestože evropská verze doznala proti těm mimoevropským 300 změn, díru do Evropy neudělala. Evropské prodeje zůstaly za očekávání, automobil tak byl rychle inovován. Modernizovaný EcoSport jsme poprvé vyzkoušeli na silnicích v okolí belgického Lommelu.

Za celý loňský rok se na evropských trzích prodalo jen asi 13.000 exemplářů EcoSportu, což je ve srovnání s ostatními malými SUV velice málo. Letos je situace lepší, za první tři čtvrtletí má EcoSport na svém kontě 27.500 prodaných kusů. Proti konkurenci je to ale stále málo, Opel Mokka či Peugeot 2008 za tuto dobu překonaly 100.000 registrací, Renault Captur se dokonce přiblížil hranici 150.000 registrací.

Důvodem nízkých prodejů je i fakt, že se EcoSport v mnoha evropských zemích vůbec neprodává. Jedním z takových států je prozatím i Česká republika. Změnit by se to mohlo v druhé polovině roku 2016, příchod EcoSportu na český trh ale stále není definitivně potvrzen.

EcoSportu navíc nepomohly ani nepříliš pochvalné recenze. Zahraniční novináři si stěžovali především na nízkou kvalitu zpracování, která je důkazem mimoevropského původu. EcoSport byl vyvíjen v Brazílii, auta pro Evropu vznikají v Indii. Na kritiku se však Ford rozhodl rychle zareagovat.

Bez kola na kufru

Hlavním poznávacím znakem modernizovaného EcoSportu pro Evropu je chybějící rezervní kolo na zádi. To sice zdůrazňovalo terénní charakter automobilu, v reálném světě ale nebylo moc praktické – omezuje přístup do zavazadlového prostoru. Proto se ho automobilka rozhodla zbavit a v Evropě ho od letoška nabízí už jen na přání.

Ani toto řešení však praktičnosti nepomohlo. Problémem je fakt, že se páté dveře neotevírají vzhůru, ale do strany, což znesnadňuje přístup do zavazadlového prostoru. Stačí se postavit blízko ke zdi nebo blízko k autu za vámi a do kufru se dostanete jen horko těžko. Víko zavazadelníku se navíc otevírá tlačítkem skrytým v pravém koncovém světle, které marně hledali snad všichni novináři na prezentaci auta. Ani samotný objem zavazadlového prostoru není žádný zázrak, činí jen 333 litrů, což je v segmentu malých SUV opravdu málo.

Vnější tvary připomínají zakulacenou krabičku. Příď je opravdu mohutná a k autu dlouhému jen 4.017 mm (jedno z nejmenších čísel v segmentu) příliš nesedí. EcoSport se snaží hrát na styl černou střechou nebo černými 17palcovými koly, elegánem ale ani tak není.

Levné plasty

Příliš nepotěší ani usazení se za volant. Posádku totiž obklopují materiály, které bychom odpustili snad jen levné Dacii a ne Fordu. Použité plasty jsou tvrdé a lacině působící, navíc ani jejich zpracování není kdovíjaké. Některé spáry jsou zbytečně velké, jinde zase plasty příliš nelícují. Masivní ovladače klimatizace jsou pak závanem devadesátých let. Fiesta s prakticky shodnou palubní deskou je na tom rozhodně lépe.

Laciné materiály se nově nabízená vrcholná verze Titanium S snaží kompenzovat bohatou výbavou. Přece jen je ale znatelné, že EcoSport pochází z levného kraje. Bezklíčové startování a vyhřívané čelní sklo sice klidně nabídne, zabudovanou navigaci ale zatím postrádá. V budoucnu se to ale má změnit.

Sedí se vzpřímeně a výše, což spolu s jednoduše tvarovanou karoserií usnadňuje výhled ven. Použité sedáky jsou kratšího ražení, minimální boční vedení v zatáčkách moc nepodrží. Kabina boduje hlavně svojí výškou, zadní sedadla totiž příliš prostoru pro kolena nenabízejí. Výhodou je nicméně možnost nastavení sklonu opěradla.

Silnější tříválec

Důležitou novinkou modernizovaného EcoSportu je také silnější verze přeplňovaného tříválce 1.0 EcoBoost, která nabízí výkon 103 kW. Ta je reakcí na kritiku, že je EcoSport poněkud líný.

Nová verze litru v nabídce doplňuje stávající provedení s 92 kW. Na německém trhu jsou dále nabízeny zážehová atmosférická patnáctistovka s 82 kW a turbodiesel 1.5 TDCi se 70 kW. Všechny jednotky spolupracují výhradně s pohonem předních kol.

Mimo Evropu se EcoSport prodává i jako čtyřkolka, na starém kontinentě by ale o tuto možnost údajně nebyl dostatečný zájem. Chybějící pohon všech kol zamrzí obzvlášť s ohledem na zvýšenou karoserii připravenou na jízdu v terénu. EcoSport se zvládne brodit až ve vodě hluboké 550 mm, přední nájezdový činí 22,1°, ten zadní potom 35°.

Motor má klidný chod a lineárně rostoucí zátah bez turboefektu, klidně se nechá vytočit i k šesti tisícům, aniž by se nějak trápil a citelně ztrácel sílu. Ani výkonný tříválec však EcoSport příliš nerozpohybuje, hlavně na dálnici je znát, že autu dochází dech. Důvodem je zřejmě vysoká příď, která není příliš aerodynamicky efektivní.

Tříválec je spárován s pětistupňovou manuální převodovkou. K jejímu zpřevodování nemáme výhrad, a tak nám šestý převod nijak nechyběl. Převodovky má přesný tužší chod, dráhy jsou však delšího ražení. Podle normovaného cyklu si zkoušený 1.0 EcoBoost má vzít 5,4 litru benzinu na 100 kilometrů. My jsme jezdili za rovných osm, na testovacím okruhu převažovala jízda po dálnicích.

Fordy obvykle mají parádní podvozky, v případě EcoSportu je ale naladění průměrné, ve srovnání s ostatními malými SUV nenabízí nic speciálního, čím by vyčníval. V oblouku se automobil naklání, navíc tlumení nerovností není nijak zázračné, problémem jsou hlavně příčné nerovnosti. Za tím hledejme zadní torzní nápravu, alespoň že se od ní neozývají hlasité rány. V rámci modernizace se zapracovalo na vylepšení hlukové izolace, v dálničním tempu je ale přece jen slyšet vysoká karoserie, odhlučnění podvozku pak silně závisí na typu asfaltu.

Závěr

EcoSport určitě patří mezi ty méně povedené modely Fordu. Dojem kazí hlavně nízká kvalita zpracování a laciné materiály. Obvyklé plus Fordů v podobě parádního podvozku tu také nenajdeme, EcoSport prostě jezdí jako normální SUV, jízdně nad konkurencí nijak nevyčnívá. A když tyhle vlastnosti spojíme s poněkud bizarním vzhledem, je jasné, že EcoSport má na trhu těžkou pozici. Zvlášť s ohledem na to, že segment malých SUV je pěkně našlapaný a nabízí tudíž množství lepších alternativ. Rozhodující by mohla být cena, nečekáme ale, že by EcoSport byl na českém trhu levnější než Renault Captur a mohl zákazníky lákat touto cestou…

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - martas2005
Příšera
| 17. 12. 2015
Mini SUV: dobre se nastupuje/vystupuje, dobre se nakladaj/vykladaj deti, dobry vyhled tj. Dobre se parkuje, neodres si narazniky o chodniky a retardery. B-max asi lepsi?
Avatar - Jaros71
Příšera
| 15. 12. 2015
Tak to je snad nejhusnější Ford všech dob..název tohoto mini monstra je taky strašný.
Raději to do EU neměli vůbec dodávat.
Avatar - J@W
Off topic.................
| 14. 12. 2015
To jsou ty nový cabria, že? :-)
Avatar - TeeJay
Off topic.................
| 14. 12. 2015
Slyšels už o Hondách CR-V a HR-V? ;-)
Avatar - TeeJay
Proč něco takového tahají do Evropy?
| 14. 12. 2015
Protože počítali s tím, že to nahradí sociální lowendový Fusion. Nestalo se...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku