Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Jízdní dojmy s Bentley Continental GT: Na skok v lepším světě

Jiří Baborský
Diskuze (99)
Jako jediná česká redakce jsme usedli do překrásného interiéru nového Bentley Continental GT a vyzkoušeli blahobyt za volantem třetí generace luxusního gran turisma.

Dnes vám ještě neřekneme, jak nový continental krouhá zatáčky a jak se s ním letí po dálnici maximální rychlostí 333 km/h.

Na to jsou švédské a norské rychlostní limity, nekompromisní policisté a ruinující pokuty příliš odstrašující. Exkluzivní pozvání pro osm vybraných novinářů z celé Evropy jsme přijali s cílem načerpat první dojmy z třetí generace luxusního kupé, tedy budeme-li hloubkově zmodernizovaný model z roku 2011 považovat za druhé pokolení. Fakticky se ale předchůdce prodával od roku 2003 a zub času se podepsal jak na zavalitých tvarech, tak stárnoucí technice.

I tak byl ale do posledních chvil kariéry úspěšný, ještě loni si jej pořídilo na dvacet Čechů.

Nicméně novinka přepisuje pravidla hry. Působí štíhleji, dynamičtější, celkovému dojmu prospělo natažení rozvoru. Svěží design nese všechny charakteristické rysy Bentley: čtyřokou příď, oválné koncové svítilny nebo vystouplé zadní blatníky.

Pohled šikmo zezadu se nám líbí asi nejvíc. Tedy po interiéru, který považujeme za hotové umělecké dílo. Nenapadá nás krásnější řidičské prostředí. Naživo působí stejně úchvatně jako na fotografiích. Plynulé křivky, vysoký středový tunel, vůně kůže, lesk dřeva a kovu nás dokonale pohltily. Připadáme si stoprocentní součástí vozu, ze všeho kolem vyzařuje robustnost, poctivost a ruční práce s až úchylným smyslem pro detail. Pod kapotou máme to nejlepší z kuchyně v Crewe. Dvakrát přeplňovaný šestilitrový dvanáctiválec uspořádaný do W o výkonu 467 kW a točivém momentu 900 Nm, který prošel komplexní modernizací. Asi nemá smysl vysvětlovat, že dynamika pojízdného paláce je navzdory hmotnosti 2,3 tuny (zhubl kolem 70 kg) ohromující.

Díky přebytku síly si na severských rovinkách bubláme lehce nad volnoběhem a užíváme si, jak se podvozek s 21palcovými koly plavně pohupuje.

Zatím jedeme v režimu Bentley, který výrobce považuje za optimální. Přepnout ale můžeme i do maximálně komfortního módu nebo režimu Sport, který razantně přitvrdí muziku. Vše adaptivní přiostří, z dálky doléhá bouře výfuků a my se můžeme oddávat nefalšované sportovní jízdě. Té prospěl přechod od měničového automatu k dvouspojkové převodovce, která řadí rychleji a svižně se přizpůsobuje změnám tempa. Přitom v poklidném rytmu řadí sametově, byť občasné svévolné cuknutí si jako každé jiné DSG neodpustí.

Severská ochutnávka naštěstí přinesla i pár pěkných zatáček, které nám stačily ke zjištění, že se významně zlepšily jízdní vlastnosti. Motor novinky se posunul dozadu a zlepšilo se tak rozložení hmoty. Kupé radostněji zatáčí a vyvést ho z míry je i díky permanentnímu pohonu všech kol v legálních rychlostech prakticky nemožné.

Relevantní zájemce potěší zpráva, že nový Continental GT už se prodává. První kus byl českému klientovi předán v červnu, celkem u nás můžete potkat čtyři a do konce roku má být vykryto na dvacet objednávek. Další vlnu zájmu pak vyvolá kabriolet, jenž se má představit koncem roku.

Britský salonek

Během jízd nám dělal společnost Darren Day, šéfdesignér interiérů Bentley. Aniž bychom mu chtěli jakkoli podlézat, vysekli jsme jeho týmu poklonu.

Podle nás navrhli nejúchvatnější interiér současnosti. Darren přiznal, že návrh novinky na čistém papíře byl velkou výzvou. Křídla ze znaku automobilky jsou uvnitř kupé symbolizována oblouky, které se rozbíhají ze středové konzole a posádku obepínají. Fascinují nás minimální spáry a plynulost napojení všech celků, oči nemůžeme spustit z jemného vroubkování všech kovových ovladačů. O nich dokáže Darren hovořit hodiny. Za tímto nenápadným, ale nesmírně luxusním detailem stojí tisíce hodin vývoje, hledání správné technologie a cizelování nejmenších detailů. Aby si

práci ještě více „zkomplikovali“, jsou pro zvýšení efektu do koleček a páček zasazené bronzové kroužky. Stejné vroubky najdeme i na spodní straně páček řazení nebo vnitřní straně klik – jak říká autor, jde o luxus, který nevidíte, ale vnímáte hmatem.

Plusy

  • Parádní motor
  • Úchvatný interiér
  • Cestovní komfort
  • Výborné odhlučnění
  • Při klidné jízdě nízká spotřeba

Minusy

  • Řada běžných asistenčních technologií za vysoký příplatek
  • Rány od kol na krátkých nerovnostech
  • Dvouspojková převodovka občas „překvapí cuknutím

Základní údaje
Motor zážehový W12 twin-turbo
Zdvihový objem (cm3) 5950
Výkon (kW/min-1)/6000
Točivý moment (Nm/min-1) 900/1350-4500
Převodovka, pohon 8° dvouspojková, 4x4
Provozní hmotnost (kg) 2327
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 3,7
Maximální rychlost (km/h) 333
Kombinovaná spotřeba (l/100 km) 12,2
Základní cena (Kč) 5 395 367

Jiří Baborský
Diskuze (99)
Avatar - _Karel_
18. 9. 2018 18:21
Re: Bentley
Tak jsem schválně zkusil s Kodiaqem - prudší kopec dopředu i zpátečka - a s klidným svědomím můžu říct, že no problem, klidně vyjedu pomaličku.
18. 9. 2018 14:27
Re: Bentley
no však to taky nebylo na tebe:)
Avatar - _Karel_
18. 9. 2018 14:06
Re: Bentley
"že bys ty byl kopyto řidič si nemyslím" jsi pochopil jako "jsi oslík, který neumí jezdit s dvojspojkou"? :-|
Avatar - white label
18. 9. 2018 14:03
Re: Bentley
Reagují odlišně, ale zacouvat zlehka lze jak s Tiptronicem, tak s S-tronicem.
Avatar - _Karel_
18. 9. 2018 13:58
Re: Bentley
Nevím, jak reaguje ZF. Ale s DSG se auto na zpátečku i jedničku samo plynule rozjede. V prudkém kopci jsem za celou tu dobu (pokud si pamatuju) nemusel velmi opatrně popojíždět, tak nechci kecat. Asi se na soustředím a zkusím. Každopádně jsem za celé dva roky nezaznamenal jak cukání, tak nějaké prudké skoky při manévrování. Ale v A6 i teď v Kodiaqu mám tu +- "nejlepší" DSG, a netvrdím, že v Oktávkách nebo Passatech to nemůže fungovat hůř.