Jízdní dojmy s Citroënem C5 Aircross: Známá technika v novém kabátu
Největší SUV Citroënu táhne prodeje značky, musí tedy jít s dobou. Francouzi proto připravili rozsáhlý facelift a my jsme dostali příležitost si jej vyzkoušet.
V nabídce Citroënu plní model C5 Aircross důležitou funkci, patří ostatně do jednoho z nejpopulárnějších segmentů. Prodeje tomu odpovídají a dnes patří mezi nejdůležitější vozy značky. Modernizace v půlce životního cyklu je také proto o kus rozsáhlejší, než bývá u Francouzů zvykem. Zjevná je už na přídi, kde C5 dává vale rozděleným světlometům, tradičnímu prvku Citroënu, a nahrazuje je jednolitými reflektory. Ty jsou nadále alespoň opticky rozděleny dvěma pásy denního svícení, s výrazným klínem vraženým do tělesa světlometu po stranách.
Co je nového?
Celá příď je teď vertikálnější a měla by vůz opticky rozšířit. Nové je i pojetí loga ve tvaru dvou šípů, které se postupně osamocují a oddělují od světel pro denní svícení. Jejich středy jsou navíc černě nalakovány, zatímco okolí je ozdobeno chromem. Pod přední mřížkou chladiče se maska zmodernizovaného citroënu opticky rozšiřuje, otevřené a funkční boční mřížky sání pomáhají zlepšovat aerodynamiku. Nový je také ochranný dekor nárazníku, který může být v závislosti na výbavě leskle černý nebo leskle hliníkový. Na zádi se měnilo o poznání méně, jiná je alespoň grafika svítilen.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.