Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

K mání je nejrychlejší československý automobil své doby. A je v moc hezké stavu. Jen ta cena...

Tatra 87
Tatra 87
Tatra 87
Tatra 87
73 Fotogalerie
Diskuze (14)

Tatra 87 patří mezi největší legendy československého autoprůmyslu, na tom se určitě shodneme. A také patři mezi jeho nejcennější produkty.

Tatra 87, vyráběná v letech 1936 (i když skutečná sériová produkce se rozběhla naplno o dva roky později) až 1950, byla nástupcem prvního produkčního proudnicového vozu z Kopřivnice, typu 77. Reprezentovala předválečný a vlastně i krátce poválečný vrchol nabídky aerodynamických modelů. Pokračovala v koncepci „vše vzadu“, ale vyráběla se už ve větších sériích, vznikalo i několik stovek exemplářů ročně. 

Ve své době šlo o nejrychlejší československý sériový automobil, dosahoval 150-160 km/h. Továrna doporučovala cestovní tempo 135 km/h, kterého nebyl na nových říšských a italských dálnicích problém dosáhnout. Sama ho koneckonců vyzkoušela na autostrádě u Rimini v létě 1937.

Čtivý příběh Tatry 87, kde najdete spoustu detailů a podrobností, sepsal už kolega Aleš, určitě si ho také otevřete.

Pro nás je důležité období po druhé světové válce. V roce 1947 se totiž na Pražském autosalonu představila modernizovaná verze Tatry 87, kterou na pohled poznáte hlavně podle do karoserie vnořených předních světlometů.

Vzhledem k pozdějším únorovým událostem a změně politického režimu v Československu se už vůz dodával výhradně státním a stranickým orgánům, případně velkým státním podnikům a ambasádám, proto se mu říkalo „Diplomat“.

A právě jeden modernizovaný kus se nedávno objevil v české inzerci. Podle prodejce je exemplář z roku 1947 po důkladné renovaci, která se obešla bez použití replik. Přítomnost speciálního zavírání zadních dveří pro zatýkané osoby naznačuje, kde tahle tatrovka sloužila.

O pohon se samozřejmě stará vzduchem chlazený vidlicový osmiválec třílitrového objemu, který je umístěn za zadní nápravou.

A cena? Ta opravdu není nízká, byť odpovídá posledním trendům. Tatry 87 prostě nejsou laciné vozy. Prodejce žádá šest milionů korun.

Výroba Tatry 87 skončila v roce 1950, celkem se oficiálně zrodilo 3.023 kusů typu 87, 1.371 do konce války, větší část, zbylých 1.652 ale až po ní. Optimističtější prameny uvádějí dokonce celkem 3.056 vozů.

Vstoupit do diskuze (14)