Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kabriolet Opel Cascada se začal vyrábět v polských Gliwicích

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
Opel se vrátil po dlouhých letech ke klasickému kabrioletu s plátěnou střechou. Výroba modelu Cascada byla spuštěna v Gliwicích 1. března.

Automobilka sice řadí Cascadu do střední třídy, ale svůj původ v Astře nový model rozhodně nezapře. Závod v hornoslezských Gliwicích funguje již 17 let a kabriolet se zde vyrábí se čtveřicí motorů. Základní přeplňovaný zážehový agregát 1,4 l je ovšem k mání rovnou ve dvou výkonových verzích, 88 a 103 kW (120, respektive 140 k). Benzinové portfolio dále pokračuje novou přímovstřikovou jednotkou 1,6 l SIDI Turbo/125 kW (170 k).

Naftové agregáty zatím zastupuje pouze 2,0 CDTI s jedním turbodmychadlem a 121 kW (165 k).

Ve spojení s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou a start-stopem spotřebuje dle evropské metodiky 5,2 l nafty na 100 km, čemuž odpovídají vypouštěné emise 138 g/km. Dodává se k němu ale i šestirychlostní automat, který koupíte rovněž s výše zmíněným zážehovým motorem 1,6 l. Během letošního roku se objeví i výkonnější diesel se dvěma turbodmychadly, 143 kW (195 k), 400 N.m a taktéž manuálním „šestikvaltem“ Ani jemu nechybí proklínaný start-stop.

4,7 m dlouhá a 1,84 m široká Cascada nabízí poměrně slušné možnosti individualizace: celkem deset barev karoserie, tři odstíny plátěné střechy a devět druhů litých kol. Nejmenší jsou sedmnáctipalcová, největší dvacetipalcová. K tomu přidává ještě čtveřici výbav a tři informační a navigační systémy s bezdrátovým připojením mobilních telefonů a možností příjmu internetového digitálního rádia. Nejluxusnějším varianty nepostrádají ani kožené čalounění.

Adaptivní podvozek FlexRide přijde na 980 eur (25.200 korun), čelní kamera Opel Eye stojí 800 eur (20.500 Kč) a přední anatomická sedadla přijdou na 685 eur (17.600 korun). Zákazník může přikoupit i jejich ovládání pomocí elektromotorků a větrání, vyhřívaný volant, nebo dálkové ovládané přídavné topení. Český ceník dosud neznáme.

Kabriolet bude mít premiéru v Ženevě a začne se prodávat v dubnu. Mimochodem, vůbec první vyrobený kus ve světlé „lasturové“ barvě měl pod kapotou přeplňovaný benzinový čtyřválec 1,6 l.

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
3. 3. 2013 23:42
Re: nevyvazene
Důvod pro změnu jména je jasný - Astra je vnímána jako klasické auto nižší střední třídy.

S Astrou nemá Cascada společný jediný povrchový panel karoserie.

Cascada svojí velikostí i možností luxusního vybavení směřuje do střední třídy.

Podobně vznikl i VW EOS, který je velikostně nad Golfem Cabrio.

BTW: Jméno Cascada znamená ve Španělštině vodopád, což je prezentováno i na těchto snímcích:
[odkaz]
Avatar - Magnetofon
3. 3. 2013 23:23
Re: nevyvazene
Lebo tie tvoje nekale importy H/K z Korei a Indie su velmi uzasne. :no:
Avatar - Atlis
3. 3. 2013 20:40
Re: nevyvazene

"Změna názvu je logická, neboť auto obsahuje luxusní prvky, které nelze do Astry objednat."

to akurat nie je ziaden dovod na zmenu mena...

mne osobne pripada to meno strasne tazkopadne - cascada, pagoda, cihla... ale v principe ono to nie je ziadne pierko...

inak fakt pekne auto. nechcel by som ju, ale je pekna.
3. 3. 2013 17:50
Re: nevyvazene
Design je vyvážený, což potvrdil srovnávací test Auto Bildu.

[odkaz]

Cascada: [odkaz]

Golf: [odkaz] 8-s

BMW 3: [odkaz]

Cascada je na pomezí tvou tříd (podobně jako Octavia) a interiér není stejný jako u Astry. Změna názvu je logická, neboť auto obsahuje luxusní prvky, které nelze do Astry objednat.

Avatar - Nerez
3. 3. 2013 17:28
Re: nevyvazene
Tak to Géčko v cabriu mi příjde daleko míň vyvážený jak Cascada.
Nové cabrio vypadá úplně skvěle. Ve své třídě hezčí nenajdeš :yes: