Kabriolet Opel Cascada se začal vyrábět v polských Gliwicích
Automobilka sice řadí Cascadu do střední třídy, ale svůj původ v Astře nový model rozhodně nezapře. Závod v hornoslezských Gliwicích funguje již 17 let a kabriolet se zde vyrábí se čtveřicí motorů. Základní přeplňovaný zážehový agregát 1,4 l je ovšem k mání rovnou ve dvou výkonových verzích, 88 a 103 kW (120, respektive 140 k). Benzinové portfolio dále pokračuje novou přímovstřikovou jednotkou 1,6 l SIDI Turbo/125 kW (170 k).
Naftové agregáty zatím zastupuje pouze 2,0 CDTI s jedním turbodmychadlem a 121 kW (165 k).
Ve spojení s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou a start-stopem spotřebuje dle evropské metodiky 5,2 l nafty na 100 km, čemuž odpovídají vypouštěné emise 138 g/km. Dodává se k němu ale i šestirychlostní automat, který koupíte rovněž s výše zmíněným zážehovým motorem 1,6 l. Během letošního roku se objeví i výkonnější diesel se dvěma turbodmychadly, 143 kW (195 k), 400 N.m a taktéž manuálním „šestikvaltem“ Ani jemu nechybí proklínaný start-stop.
4,7 m dlouhá a 1,84 m široká Cascada nabízí poměrně slušné možnosti individualizace: celkem deset barev karoserie, tři odstíny plátěné střechy a devět druhů litých kol. Nejmenší jsou sedmnáctipalcová, největší dvacetipalcová. K tomu přidává ještě čtveřici výbav a tři informační a navigační systémy s bezdrátovým připojením mobilních telefonů a možností příjmu internetového digitálního rádia. Nejluxusnějším varianty nepostrádají ani kožené čalounění.
Adaptivní podvozek FlexRide přijde na 980 eur (25.200 korun), čelní kamera Opel Eye stojí 800 eur (20.500 Kč) a přední anatomická sedadla přijdou na 685 eur (17.600 korun). Zákazník může přikoupit i jejich ovládání pomocí elektromotorků a větrání, vyhřívaný volant, nebo dálkové ovládané přídavné topení. Český ceník dosud neznáme.
Kabriolet bude mít premiéru v Ženevě a začne se prodávat v dubnu. Mimochodem, vůbec první vyrobený kus ve světlé „lasturové“ barvě měl pod kapotou přeplňovaný benzinový čtyřválec 1,6 l.