Kamaz testuje automatické řízení
Projekt bezpilotního vozidla, za nímž stojí automobilka Kamaz spolu s VIST Group a Cognitive Technologies, podstupuje jízdní testy na polygonu v Noginsku v Moskevské oblasti.
Základem prototypu využívaného k testům je těžké nákladní vozidlo Kamaz 5350, v němž je zamontován systém automatického řízení, který využívá infračervených světelných senzorů LiDAR (Light Detection and Ranging), radarů, videokamer, komunikačních systémů a palubního počítače.
Součástí vývoje a testovacího programu je i mobilní řídící stanice, která umožňuje za využití dat ze senzorů a obrazu z kamer na vozidle jeho řízení prostřednictvím joysticku.
Během testovacího provozu má být mimo jiné vyzkoušena jízda v koloně i po předem vytyčené trase a rovněž dálkové ovládání vozidla. Součástí testů bude i jízda pouze za pomoci informací získaných z kamer a GPS/Glonass, zatímco radary a senzory LiDAR budou vypnuty.
Vývoj vozidla Kamaz s automatickým systémem řízení probíhá v současnosti ve třech úrovních označených SmartPilot, AirPilot a RoboPilot.
První z nich má představovat vytvoření inteligentních asistentů, pomáhajících řidiči s ovládáním vozidla. Druhým je systém dálkového řízení a třetí má umožnit jízdu bez přítomnosti řidiče v kabině.
Kamaz uvádí, že očekává uvedení vozidel s automatickým řízením do běžného provozu v letech 2025 až 2027.