Kamaz ve svém výrobním závodě využije nákladní vozidla bez řidiče
Kamaz v rámci projektu Odyssey hodlá využívat ve svém závodě nákladní vozy s autonomním systémem řízení pro přepravu materiálu využívaného k výrobě nových vozidel. Tyto automobily se mají pohybovat po stále stejných trasách v areálu podniku a v první fázi projektu mají být využity k dopravě kabin k montážní lince.
Prvním nákladním vozidlem pro toto nasazení se stane Kamaz 43083, jehož autonomní systém využívá pro sledování trasy a prostoru kolem sebe kamery, radary a senzory LiDAR. Součástí výbavy vozidla je i přesný navigační systém a 4G LTE, ale rovněž i přijímač a vysílač VHF, sloužící pro nouzovou komunikaci a ovládání vozidla.
Řízení nákladního vozidla za využití dat z výše zmíněným kamer, radarů, senzorů a navigace má zajistit počítač, který je výsledkem práce vlastního vývojového střediska společnosti Kamaz a svůj podíl na něj mají i specialisté z Kazaňské federální univerzity.
Vozidlo s tímto autonomním systémem řízením má být naloženo kabinami a následně mu bude vydán příkaz k jízdě, po němž vyrazí na svou trasu. Po vyložení kabin se vrátí na místo nakládky. V případě, že se na cestě stane něco nepředvídaného, tak se vozidlo zastaví a vyčká na zásah obsluhy. Ta bude mít možnost ovládat vůz i na dálku.
Kamaz oficiálně uvádí, že pilotní fáze projektu se má rozběhnout v létě letošního roku a pokud půjde všem podle plánu, tak se má začátkem příštího roku rozběhnout využití nákladních vozidel s autonomním systémem řízení k dopravě v areálu podniku naplno.