Karoserie

Vitek Vitek 21. 9. 2010 • 20:13
40
Zobrazit náhledy (40)
Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage
Kia Sportage je prvním SUV, které vzniklo zcela pod vedením šéfdesignéra Petera Schreyera. Tento německý designér přišel ke Kia Motors před čtyřmi lety, ale teprve třetí generace Sportage je modelem, který byl od počátku navržen pod jeho dohledem.

Styl se posunul od dřívějšího off-road designu k moderním zaobleným tvarům, svalnatým proporcím a více městskému pojetí.

Rukopis Petera Schreyera je zřejmý z mnoha prvků, které přibližují vzhled nové Sportage vkusu evropských zákazníků. V čelním pohledu je dominantní maska chladiče Tiger Nose, kterou Kia poprvé představila na http://www.auto.cz/frankfurt-zive-kia-kee-sportovni-kupe-se-predstavuje-10015 konceptu Kee z roku 2007. Tento tvar reflektuje i horní hrana čelního skla a inverzně otvory v předním nárazníku a zadní prosklení.

Zajímavým prvkem jsou světla nové Sportage. Ta přední mají trojúhelníkový tvar, který navazuje na masku chladiče, a ve vyšších výbavách obsahují pás světelný diod pro denní svícení. V nárazníku se nacházejí mlhovky kombinované se světly pro statické přisvěcení do zatáček. Podobný tvar pak mají i koncová světla, jejichž optika připomíná světelné diody. Vyšším specifikacím nechybí ani moderní diodové směrovky v krytech zpětných zrcátek.

Nová generace má nižší výšku karoserie, avšak působí robustnějším dojmem. Důvodem jsou zejména vysoké boky karoserie a nízké prosklení – jejich poměr odpovídá proporcím u sportovních automobilů. Sportage navíc přešla od uspořádání se třemi bočními okénky ke dvěma ve dveřích. Zadní sloupek s opačným sklonem se ovšem posunul o 186 mm směrem dozadu, což tuto změnu kompenzuje.

Celková výška byla snížena o 60 mm, z toho světlá výška se zmenšila ze 195 na 170 mm. Naopak do šířky Sportage narostla o 15 mm a rozchod kol se rozšířil dokonce o 74 mm vpředu a 75 mm vzadu (nyní je 1614, resp. 1615 mm). Na délku je nová generace o 90 mm větší a přiblížila se hranici 4,5 metru, rozvor se však prodloužil jen o 10 mm.

Kia Sportage - srovnání s konkurencí
ModelKia SportageFord KugaHyundai ix35Škoda YetiVW Tiguan
Délka [mm]44404443441042234427
Šířka [mm]18551842182017931809
Výška [mm]16351710167016911686
Rozvor [mm]26402690264025782604
Objem zav. prostoru [l]564410465405-510470

Díky tomuto mezigeneračnímu růstu se Sportage velikostně zařadila na vrchol lehkých kompaktních SUV. Prakticky identické rozměry má Ford Kuga, koncernový sourozenec Hyundai ix35 je nepatrně menší, což platí i pro Volkswagen Tiguan. Všechny jmenované modely se ale pohybují délkou mezi 4,4 a 4,5 metru a jejich rozvor je v rozmezí 2,6 až 2,7 metru. Výrazně menší je již Škoda Yeti, ale také například Nissan Qashqai a Mitsubishi ASX.

Kia Sportage - srovnání generací
ModelSportage (od 2010)Sportage (2004-2010)rozdíl
Délka [mm]44404350+90
Šířka [mm]18551840+15
Výška [mm]16351695-60
Rozvor [mm]26402630+10
Objem zav. prostoru [l]564410+154

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud