Kawasaki 1400 GTR: už se prodává, známe českou cenu
Na základech Kawasaki ZZR1400, nejsilnějšího sériového motocyklu světa, vnikl prototyp 1400 GTR, který byl prezentován na loňské výstavě Intermot. Motocykl je napěchován moderní technikou, ale inženýři také vyslyšeli přání zákazníků a GTR má řadu praktických prvků. Prvním zjevným rozdílem oproti ZZR1400, kterého si všimne každý, je změna sekundárního převodu, kde je řetěz nahrazen kardanovou hřídelí.
Řada změn se dotkla i pohonné jednotky. Základem zůstává velký, kapalinou chlazený řadový čtyřválec o objemu 1 352 cmm. Ve verzi GTR dostal techniku proměnného časování ventilů, což by mohlo přinést lineární průběh výkonu v celém spektru otáček. Agregát má výkon 114 kW (156 k) a maximální točivý moment je 136 Nm.
Ve výbavě GTR se objeví prvky moderních velkých cesťáků, jako je např. plně nastavitelný podvozek, silný brzdový systém s ABS a radiálním třmeny vpředu, elektronicky nastavitelný větrný štít, čidlo tlaku vzduchu v pneumatikách, vyhřívané rukojeti řídítek atd. Nový motocykl 1400 GTR se výkonem i cenou 459 tis. Kč posune do kategorie velkých cestovních strojů a konkurence v podobě Yamahy FJR 1300 (105,5 kW; 420 tis. Kč) nebo BMW K1200GT (112 kW; 484 tis. Kč) se bude muset hodně snažit, aby jim Kawasaki 1400 GTR neuteklo.
Technické údaje | Kawasaki 1400 GTR |
Rozvor / výška sedla | 1 520 mm / 825 mm |
Motor, objem | 4dobý řadový 4válec, 1352 cm3 |
Kompresní poměr | 10,7:1 |
Vrtání x zdvih | 84 x 61 mm |
Počet ventilů / chlazení | 16 / kapalina |
Výkon | 114 kW (155 k) v 8 800 ot./min |
Točivý moment | 136 Nm v 6 200 ot./min |
Převod / převodovka | kardan / 6stupňová |
Rozměr a typ kol | 17palcová, litá |
Rozměr pneu (vpředu/vzadu) | 120/70 ZR17, 190/50 ZR17 |
Brzdy vpředu | 2x kotouč 310 mm, 4pístek, radiální |
Brzdy vzadu | 1x kotouč 270 mm, 1pístek |
Přední vidlice | obrácená vidlice |
Zadní odpružení | kyvná vidlice, centrální tlumič |
Nádrž | 22 l |
Suchá hmotnost | 275 kg |
Cena (červenec 2007) | 459 000 Kč |