Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kawasaki KLE 500: známé enduro s novou tváří

redakce AUTO.CZ
Diskuze (1)
Další novinkou od Kawasaki je osvědčené, ovšem přepracované cestovní enduro pro volný čas KLE 500. Ačkoli technika zůstala netknuta, motocykl se může pochlubit zcela novým designem. Bude se tato motorka líbit i v roce 2005?

Mnichovská smršť

Kawasaki patří k výrobcům, který má na příští rok přichystáno nejvíce novinek, a to pro zájemce o sportovní motorky, endura i choppery. V Mnichově mu také patřil jeden z největších stánků, který doplňovala obrovská hala ve zvláštním pavilonu, kde se konala tisková konference. Novináři byli nahnáni do ministadionu, kde probíhala videoprojekce nových modelů.

Po každé jednotlivé prezentaci se na pódiu objevil jezdec právě na některé z novinek. Tiskovka byla efektní a nenudila, což se nedalo říct o dalších výrobcích. Největší letošní novinkou „zelených“ je od základu přepracovaná ZX-6R Ninja, dále pak polokapotovaný model Z750S a lehké enduro KLE 500, na které se nyní podíváme.

Inovace místo revoluce

Model KLE 500 se může pochlubit jedním z nejstarších rodokmenů v historii značky, právě teď přišel čas zabránit radikálnímu zestárnutí této motorky pro volný čas. Hlavní změny se odehrály především na vnější podobě motocyklu, Motor, podvozek i rám zůstal takřka netknut. O pohon se stará osvědčený dvouválcový motor o objemu 498 cm3, který dosahuje maximálního výkonu 33 kW/45 koní při 8 300 ot./min a točivého momentu o hodnotě 41 Nm při 7 500 ot./min. Provoz je nyní o trošku „čistší“, do výfukového potrubí byl totiž nainstalován katalyzátor, čímž se dosáhlo splnění emisní normy Euro 2. Šestistupňová převodovka zůstala beze změn.

Ačkoli na nás ze všech stran útočí „supermoto“ mánie, lidé u Kawasaki dokázali odolat, a proto na motorce zachovali tradiční 21palcové přední kolo, za což lze KLE 500 nadále nazývat cestovním endurem. Zadní kolo je samozřejmě 17palcové a nabízí obvyklý rozměr 130/80. Co se brzd týče, jezdec má k dispozici po jednom kotouči na každém kole, vpředu pracuje 300mm kotouč s dvoupístkovými třmeny a vzadu 230mm kolega s jednoduchým pístkem. S motocyklem by se měly s přehledem vyrovnat i ženy, hmotnost 181 kg zvládne průměrně zdatný jedinec. Nádrž pojme celkem 15 litrů paliva.

Agresivnější vizáž

Kawasaki KLE 500 převzala spoustu prvků od sportovnějších a „větších“ kolegů. Dominantním prvkem je přední „zamračený“ světlomet s čirou optikou, další porci agresivity přináší zatmavený štítek s otvory proti turbulencím při vyšších rychlostech. Nová je rovněž přístrojová deska se dvěma oranžovými kruhovými ukazateli. Při jízdě také oceníte nové sedlo ze speciálního protiskluzového materiálu.

Kawasaki KLE 500 nepřináší do nové etapy života po technické stránce nic nového, snad jen čerstvý vánek v podobě drsnější image, která je pro Kawasaki tak typická. Ačkoli jde o dvouválcové enduro, půllitrový objem není ve srovnání s konkurencí nic moc. Všechny tyto nedostatky ovšem dokáže vyžehlit cena, která by neměla překročit hranici 200 000 Kč.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (1)