Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kawasaki Ultra 310R: Vodní superbike

Jiří Baborský Jiří Baborský 13. 9. 2015
29
2
Zobrazit náhledy (29)
Kawasaki Kawasaki Kawasaki Kawasaki Kawasaki Kawasaki Kawasaki Kawasaki Kawasaki Kawasaki Kawasaki Kawasaki Kawasaki Kawasaki Kawasaki Kawasaki Kawasaki Kawasaki Kawasaki Kawasaki Kawasaki Kawasaki Kawasaki Kawasaki
V rukou řídítka a pod zadkem tři sta koní, jen ta silnice nikde. Místo ní širá hladina odevzdaná nejsilnějšímu produkčnímu skútru Kawasaki Ultra 310.

Právě mi blesklo hlavou, že intenzivnější akceleraci jsem vlastně nikdy nezažil. V takovém Mercedesu-AMG GT tlumil emoce všechen ten okolní luxus, v závodním Ferrari 430 zase bezpečí okruhu a přilba, stejně jako na všech motorkách, které jsem kdy osedlal. Zato zelená bestie pode mnou startuje jak stíhačka z letadlové lodi, a kdybych neměl na hlavě alespoň sluneční brýle, nejspíš by mi tím šokem vyskočily bulvy. Naprostý masakr, zelené peklo – Jackie Stewart promine, že jsem si drze půjčil jeho přezdívku Nürburgringu.

Zatímco v motocyklovém světě je kompresorem přeplňovaná Kawasaki H2 ojedinělým úkazem, ve světě nejrychlejších vodních skútrů není přeplňování zas až tak výjimečné. Výkon špičkových strojů se ale pohybuje kolem 260 koní, zatímco nová Kawasaki Ultra 310 jich má rovnou tři sta! Tato lavina se ani tak nepodepisuje na maximální rychlosti, která leží v celkem obvyklé hladině nad 100 km/h – potvrzeno je 110, my jsme vyzkoušeli nejvíc 90 km/h. To hlavní, oč tu běží, je ale zrychlení. Brutální zátah, který vás katapultuje z místa, nebo libovolné aktuální rychlosti. Uděláte otočku,

vezmete za plyn, skútr se zakloní a pal! Ta síla je vysoce návyková a nutila nás zkoušet pořád víc a víc. Slalom mezi bójemi na plný plyn? Nejdřív nám připadal jako dokonalý sebevražedný plán, zakrátko jsme se takového řádění nemohli nabažit.

Byla by ovšem chyba myslet si, že je japonská novinka nějaký zákeřný nezvladatelný postrach. Vůbec ne. Stačí plyn zlehka lechtat a můžete se oddávat komfortnímu brázdění vod, a to až ve třech cestujících. Když pojedete ukázněně, ani na vás necákne.

My jsme ale měli omezený čas a chtěli si kawu pořádně užít, takže jsme si pěkně udělali vlny a pak jezdili napříč a pořád dokola jako malé děti. Přestože je to víc než třímetrový skútr, se sportovnějším plovákem verze R je nečekaná zábava. Pokud bychom hledali autařský ekvivalent, napadá nás třída gran turismo – výkon a pohodlí v jednom. A v neposlední řadě také odpovídající náklady. Nová kawasaki přijde na necelého půl milionu, a když si ji budete patřičně užívat, smlsne 50 litrů benzinu za hodinu jako by nic.

Kawasaki Utra 310R
Motor čtyřdobý řadový čtyřválec DOHC
Přeplňování kompresorem
Zdvihový objem (cm3) 1498
Výkon (kW/ot. za min) 221/8000
Točivý moment (N.m/ ot. za min) 277/6000
Startování elektrické
Délka x šířka x výška (mm) 3370 x 1195 x 1155
Pohotovostní hmotnost (kg) 475
Objem nádrže (l) 78
Počet cestujících 3
Cena (Kč) 489 900

Plusy

  • Fenomenální dynamika
  • Cestovní komfort
  • Navzdory rozměrům dobrá obratnost
  • Atraktivní design
  • Luxusní výbava (verze LX)

Minusy

  • Pořizovací a provozní náklady
  • Těžší než konkurent Sea Doo GTX
  • V Česku omezené využití

Je libo hudbu?

Kawasaki Ultra 310 se nabízí ve třech variantách:

  • Základní 310X za 469.900 Kč představuje univerzální skútr.
  • Testovaná 310R je zaměřena na sportovní jízdu. Tomu je přizpůsoben tvar řídítek, sedla i samotného plováku. Stojí 489.900 Kč.
  • Luxusní 310LX přijde na 529.900 Kč, za které dostanete stroj s komfortním sedlem, přípravou pro navigaci a výkonným audiosystémem s vodotěsnou schránkou pro připojení přehrávače MP3.

Víte, že…

… od 15. dubna 2015 platí nová vyhláška č. 46/2015, podle které je vodní skútr považován za rekreační plavidlo se spalovacím motorem a smí plout

všude tam, kde je provoz takových plavidel povolen? To je zásadní změna, protože do té doby byl legální provoz vodních skútrů ve veřejných českých vodách prakticky nemožný (výjimkou byly soukromé plochy a speciální dráhy, jejichž zřízení vyžadovalo nekonečný byrokratický proces).

Témata

Diskuse: Přidat názor

Vodní skůtr to je Sen
hacek
| 14. 9. 2015
Souhlas minuly tyden jsem jezdil na oravske prehrade a i kdyz jsem mel kousek co jel max 60 tak jsem si to maximalne uzil
Avatar - flyboyeda
Vodní skůtr to je Sen
flyboyeda
| 13. 9. 2015
je to vážně radost to řídit, nejlepší místo je podle mě Chorvatsko za bójkama samozřejmě, já jel nejvíc po hladině 80 kou a stačilo mi to až až na vodní plavidlo je to neskutečná rychlost, pro srovnání loď na brněnské přehradě pluje rychlostí 5 km/h, takže skůtr je 20x rychlejší, já řídil see do , je to nádhera jak to zatáčí a to zrychlení je u všech skůtrů pekelný, neskutečně to zatáčí,skákal jsem i na vlnách, jenom brzdy chybí, ale když člověk pustí plyn, jako by tím pouštěním plynu brzdil, v naších krajinách jsem to nezkoušel, ale v Chorvatsku to byla fakt pecka, doporučuju všem je to sice drahý, ale stojí to za to

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku