Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kde v Evropě nejlépe pořídit ojetinu? To byste možná neuhádli

Ondřej Šámal
Diskuze (0)

On-line tržiště s ojetými vozy Carvago zveřejnilo cenovou mapu, podle níž se Čechům obecně vyplatí jet pro ojetinu do zahraničí. Díky tomu mohou při nákupu ušetřit až desítky tisíc korun.

Výše cen v supermarketech v Česku ve srovnání se zahraničím už několik měsíců hýbe politickou scénou i veřejností. V tuzemsku ovšem není draho pouze v obchodech, rozdíly s okolními evropskými zeměmi panují například i na trhu s ojetými automobily. Ačkoliv obecně nelze říci, že by ojetá auta v Česku byla výrazně dražší než například v Německu, u některých modelů můžete nákupem v zahraničí ušetřit i docela významné částky.

Společnost Carvago, která funguje jako on-line tržiště s ojetými vozy, jež vám za poplatek u vyhlédnutého vozu zajistí technickou prohlídku (ideálně nezávislým technikem) a prověří původ skrze Cebii a v databázi pojišťoven a kradených vozidel, přišlo s analýzou tisícovky nejprodávanějších starších aut na českém trhu. V potaz bralo jednotlivé modely i motorizace a v období od 1. ledna letošního roku do 15. listopadu zkoumalo ceny napříč evropskými trhy.

Ze zemí nakonec velmi pozitivně vyšlo Švédsko, které ve srovnání s českým trhem s ojetinami celkově nabízí největší rozdíly v ceně. Na svědomí to mají zejména daně za vozidla s větším objemem motoru, ideálně v kombinaci s dieselem pod kapotou. Právě takové automobily na severu Evropy pořídíte výrazně levněji než u nás.

Špatně si nevedlo ani Rumunsko, naopak Německo takhle širokou nabídkou levnějších aut nedisponuje. U našich západních sousedů ovšem můžete ušetřit v případě nákupu prémiových ojetin. Z pohledu českého zájemce o starší vůz jsou atraktivní také Francie, Slovensko nebo Polsko.

Například Škoda Superb 2.0 TDI (110 kW) z roku 2016 (cena v ČR: 385.000 Kč) ve Švédsku v průměru vyšla o 4,5% levněji, v Německu naopak dokonce o 6,5 procenta dráž. Nejlépe tenhle manažerský vůz pořídíte ve Francii, kde je nabídka o výrazných 22 % levnější než v Česku.

Pro dva roky starou Škoda Kodiaq 2.0 TDI se 147 kilowatty (cena v ČR: 953.000 Kč) se naopak vyplatí jet rovnou do Švédska, kde podle dat ušetříte 19,4 % proti nabídce u nás. Francie se v případě tohoto SUV naopak nevyplatí (pouze -2,1 procenta), naopak nákupem v Rumunsku můžete uspořit až sedm procent.

V případě odcházejícího BMW 530d (G30) s šestiválcovým dieselem 3.0 s 210 kilowatty (cena v ČR: 1.245.000 Kč) jsou ceny v Polsku a Maďarsku vyšší o devět, respektive 23 procent. Nákupem na Slovensku ušetříte pouze jedno procento, v Německu ovšem až 9 %, což u takhle drahého auta dělá úsporu přes 110.000 Kč.

Video se připravuje ...

Ve výsledku se proto vyplatí nebát se dovozu ojetiny ze zahraničí. Pokud budete nakupovat u prověřeného prodejce (například u autorizovaného dealera některé z automobilek), dostanete se i s předkupním prověřením a následnou dopravou do Česka na nižší částku. Nemluvě o nižším riziku podvodu, které je u nás stále dost vysoké. Samozřejmě to ale neplatí vždy.

Ondřej Šámal
Diskuze (0)

Doporučujeme