Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kenworth T680 HECT: Tahač s hybridním pohonným ústrojím pro dopravu v přístavech

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Kenworth v rámci Advanced Clean Transport (ACT) Expo v Long Beach představil koncept tahače s hybridním pohonným systémem, který vychází ze sériového vozidla řady T680.

Severoamerický výrobce nákladních vozidel Kenworth, který patří stejně jako Peterbilt pod křídla koncernu PACCAR, představil modelovou řadu T680 na jaře roku 2012 a ve své nabídce ji tehdy zařadil mezi řady T700 a T660.

Advanced Clean Transport (ACT) Expo v Long Beach na začátku května letošního roku využil Kenworth k představení projektu Hybrid Electric Cargo Transport (HECT), jehož součástí je tahač s krátkou denní kabinou, který vychází ze sériového vozidla řady T680, ale namísto konvenčního vznětového motoru využívá ke svému pohonu hybridní systém.

Kenworth HECT je vybaven motorem Cummins Westport ISL G Near Zero (NZ) v provedení CNG, pracujícím se stlačeným zemním plynem a spolupracujícím s elektromotorem, jemuž potřebnou energii poskytují lithium-iontové baterie. Vozidlo má v čistě elektrickém režimu dojezd kolem 50 km a při využití spalovacího motoru se jeho dojezd prodlužuje na zhruba 400 km.

Právě s ohledem na uváděný dojezd zmiňuje Kenworth, že tento tahač je v současnosti ideální pro nasazení na krátkých regionálních trasách nebo v přístavech. Právě v nich má být ostatně v letošním roce nasazen v rámci testování v reálném provozu. Využívat jej má podobně jako začátkem roku představený a palivovými články vybavený Kenworth T680 ZECT společnost Total Transportation Services Inc. v přístavech Los Angeles a Long Beach.

Zkušenosti a data získaná z provozu tahače v přístavech při přepravě kontejnerů na krátké vzdálenosti mají být využita pro další vývoj hybridního pohonného systému a jeho srovnání s konvenčními vznětovými motory pro těžká nákladní vozidla.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)