Kia: Cee´d v říjnu ovládl nižší střední třídu
Cee´d zvítězil v měsíčních statistikách napříč všemi sledovanými segmenty trhu. 351 prodaných kusů mu zaručilo celkové říjnové prvenství, přičemž za sebou zanechal veškerou konkurenci v podobě modelů Citroen Berlingo (344 ks), Ford Fusion (343), Ford Transit (324), VW Passat (257 ks) či Peugeot 207 (256 ks).
Trend dynamického růstu prodejů vozů Kia na české trhu dokumentuje rovněž pozice v první desítce automobilových značek za období leden až říjen letošního roku.
Za deset měsíců roku 2007 si našlo nového majitele 4769 osobních a užitkových vozů Kia, což je o 1908 více v porovnání se stejným obdobím loňského roku. Tržní podíl značky se zvýšil o jedno procento a nyní dosahuje již 3 %.
Nižší střední třída - území Cee´du
Říjnový výsledek korejského auta ze Slovenska překonal všechny zavedené dovozové bestsellery. Na Focus i Megane běží dlouhodobě kampaně, které cenovku přibližují k běžnému ceníku Kie, ale nové kombi SportyWagon zřejmě přidalo potřebných několik desítek kusů, které posunuly model do čela.
Jen zvolna se rozbíhá prodej Hyundaie i30, Toyoty Auris, Peugeotu 308, Fiatu Linea a Subaru Impreza.
Nižší střední třída v ČR | OA | LUV | OA + LUV | ||||
Poř. | model | 10/2007 | 1-10/2007 | 10/2007 | 1-10/2007 | 10/2007 | 1-10/2007 |
1. | Škoda Octavia | 1364 | 12263 | 875 | 6135 | 2239 | 18398 |
2. | Kia CEE´D | 239 | 1490 | 112 | 393 | 351 | 1883 |
3. | Renault MEGANE | 115 | 1042 | 133 | 960 | 248 | 2002 |
4. | Ford FOCUS | 184 | 1686 | 58 | 860 | 242 | 2546 |
5. | Volkswagen GOLF | 127 | 1603 | 40 | 246 | 167 | 1849 |
6. | Peugeot 307 | 113 | 885 | 51 | 422 | 164 | 1307 |
7. | Citroën C4 | 129 | 1480 | 0 | 0 | 129 | 1480 |
8. | Opel ASTRA | 91 | 987 | 31 | 453 | 122 | 1440 |
9. | Hyundai i 30 | 89 | 204 | 29 | 52 | 118 | 256 |
10. | Honda CIVIC | 106 | 1188 | 0 | 0 | 106 | 1188 |
11. | Suzuki SX4 | 106 | 924 | 0 | 0 | 106 | 924 |
12. | Toyota AURIS | 67 | 576 | 0 | 0 | 67 | 576 |
13. | Audi A3 | 38 | 232 | 27 | 261 | 65 | 493 |
14. | Dacia LOGAN | 43 | 414 | 15 | 185 | 58 | 599 |
15. | BMW 1 | 15 | 98 | 28 | 185 | 43 | 283 |
16. | Mazda 3 | 39 | 371 | 0 | 0 | 39 | 371 |
17. | Fiat BRAVO | 29 | 121 | 10 | 29 | 39 | 150 |
18. | Nissan NOTE | 35 | 402 | 0 | 0 | 35 | 402 |
19. | Seat LEON | 22 | 250 | 10 | 70 | 32 | 320 |
20. | Volvo C30 | 13 | 132 | 17 | 109 | 30 | 241 |
21. | Chevrolet LACETTI | 20 | 212 | 5 | 42 | 25 | 254 |
22. | Peugeot 308 | 23 | 34 | 0 | 0 | 23 | 34 |
23. | Fiat STILO | 18 | 227 | 2 | 76 | 20 | 303 |
24. | Alfa Romeo 147 | 15 | 51 | 0 | 0 | 15 | 51 |
25. | Toyota COROLLA | 13 | 392 | 0 | 0 | 13 | 392 |
26. | Fiat LINEA | 10 | 38 | 0 | 0 | 10 | 38 |
27. | Subaru IMPREZA | 6 | 64 | 2 | 23 | 8 | 87 |
28. | Nissan TIIDA | 5 | 14 | 0 | 0 | 5 | 14 |
29. | Nissan ALMERA | 4 | 104 | 0 | 0 | 4 | 104 |
30. | Lada 1118 | 3 | 29 | 0 | 0 | 3 | 29 |