Kia EV6 GT přijíždí s technikou ostrého Hyundai Ioniq 5
Až 650 koní a simulovanou osmistupňovou převodovku dostala také Kia EV6 GT, která se konečně představila v modernizovaném provedení.
Vrcholná kia v nabídce, model EV6 GT, stejně jako civilní verze prošla faceliftem. Nechal však na sebe několik měsíců čekat – odhaluje se až nyní, a to navíc zatím pouze se dvěma obrázky na korejském webu automobilky.
Nová světla a další vzhledové úpravy jsou stejné jako u civilních verzí, vidíme však velká kola a pod nimi neméně obří brzdové třmeny v ostře zelené barvě, která zůstává charakteristickou pro ostrou verzi jako dosud.
Stejná barva se objevuje i v interiéru, kde vidíme nový volant, kromě pár dalších změn typu grafiky displejů. Pádla pod volantem budou kromě intenzity rekuperačního brzdění sloužit také k falešnému řazení.
Totiž, největší změnou je u EV6 GT, že dostala techniku z Hyundai Ioniq 5 N. To znamená pár elektromotorů s kombinovaným nejvyšším výkonem 609 koní (448 kW) a točivým momentem 740 Nm ve standardním nastavení. Krátkodobě motory poskytnou až 650 koní (478 kW) a 770 Nm. Zrychlení na stovku má být 3,5 sekundy.
Kromě výkonnějších motorů tu je i režim simulované osmistupňové dvouspojkové převodovky, který může fungovat buď automaticky, nebo reagovat na pádla pod volantem. S tím se pojí také falešný zvuk přehrávaný reproduktory.
Kromě nové techniky přibyla také větší, 84kWh baterie, která má stačit na dojezd až 355 kilometrů na jedno nabití. Standardní výbavou je také elektronicky řízený samosvorný diferenciál na zadní nápravě a elektronicky řízené adaptivní odpružení. K mání budou také sedadla s ventilací i vyhříváním.
Interiér budou mít všechny kusy stejný – Black & Neon, černý se zelenými linkami a detaily. Zvenčí bude možné si vybrat perleťovou bílou Snow, perleťovou černou Aurora, červenou Runway, šedou Wolf či matnou modrou Yacht.
Základní cena v Koreji bude po dotacích na elektromobily 72,2 milionu wonů, což je aktuálním kurzem 1,22 milionu korun. V Česku však téměř jistě vůz tak levný nebude, jednak kvůli absenci dotací a jednak kvůli aktuálně kolísajícímu kurzu wonu. Dosavadní verze se u nás prodávala od zhruba 1,8 milionu korun.