Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Forte Koup: Nové k(o)upé pro americký trh

Kia Forte
Kia Forte
Kia Forte
Kia Forte
39 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (26)
Před rokem mohli návštěvníci autosalonu v New Yorku vidět koncept Kia Koup, letos se na stejném místě představuje sériová verze.

Produkční automobil se od loňské studie tvarově příliš neliší, do označení pak přibylo jméno Forte. Nový vůz se tak stal součástí řady, která by patřila v Evropě do nižší střední třídy. Na některých trzích pak ponese název Cerato Koup.

Základní pohonnou jednotkou je zážehový dvoulitr s rozvodem DOHC a proměnným časováním ventilů, který dává 116 kW (158 k), točivý moment vrcholí hodnotou 195 Nm. Tento agregát doplňuje čtyřválec objemu 2,4 litru, také s CVVT, výkonem 129 kW (176 k) a točivým momentem 228 Nm. Otáčky zatím výrobce neudává. Spotřeba dle americké metodiky EPA je u dvoulitru udávána 9,4 l/100 km ve městě a 6,9 l/100 km. Větší 2,4litrový motor žádá s přímo řazenou převodovkou 10,6/7,4 l/100 km, se samočinnou pak 10,2/7,6 l/100 km.

Obě motorické verze budou tedy k dispozici jak s přímo řazenými, tak i se samočinnými převodovkami. Ke dvoulitru se bude dodávat standardně pětistupňový manuál, automat bude na přání a pouze čtyřstupňový. Silnější motor 2,4 litru bude možné zkombinovat se šestistupňovým manuálem, nebo s pětistupňovým automatem. Podvozková platforma je převzata ze sedanů Forte, které měly premiéru letos v Chicagu. Vpředu tedy najdeme vzpěry McPherson a příčný stabilizátor, vzadu je torzně poddajná příčka, vlečená ramena a vinuté pružiny.

První dvoudveřové kupé v takřka padesátileté historii značky bude mít dva stupně výbavy – základní EX a bohatší SX, které také závisí zvolené motorizaci. Chudší EX pak bude jezdit na šestnáctipalcových kolech s pneumatikami rozměru 205/55 R16, SX bude mít kola o palec větší a pneumatiky 215/45 R17. Standardní výbava dále obsahuje pochopitelně klimatizaci, elektricky ovládaná okna, bezklíčkový vstup, nebo tempomat s ovládáním na volantu. SX má sportovnější sedadla, kůží obšitý volant a hlavici řadicí páky, nebo například hliníkové pedály. U obou výbav mohou zákazníci zvolit i elektricky ovládanou prosklenou střechu a kožené čalounění. Samozřejmostí je audio systém s podporou MP3 a konektory pro externí zvukové přehrávače, jak USB zdířku, tak i vstup pro iPod, standardem je také Bluetooth handsfree. V základu nalezneme i šestici airbagů, ABS, elektronickou stabilizaci, či systém kontrolu tlaku v pneumatikách.

Koup je dlouhý 4481 mm, široký 1765 mm a 1400 mm vysoký. Na americkém trhu má zdatnou konkurenci – Hondu Civic Coupe, stejnou karosářskou variantu mají také Ford Focus a Chevrolet Cobalt a kupé nabízí i sesterská značka Toyoty Scion pod označením tC. Kia se chlubí tím, že interiér novinky je větší než u zmíněných soupeřů kromě Focusu. Korejská automobilka zatím nezveřejnila, na kterých trzích kromě amerického se nové kupé bude prodávat. Jisté je jen jedno – Evropa se jej nedočká.

Vstoupit do diskuze (26)