Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Optima Hybrid v Česku začíná na 759.980 Kč

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Kia Optima v letošním roce vstoupila na český trh nejprve se vznětovým motorem 1,7 CRDi, který následovala zážehová verze 2,0 CVVL a nyní nabídku uzavírá provedení s hybridním pohonem.

Po dvou letech od světové premiéry na mezinárodním autosalonu v New Yorku v dubnu 2010 dorazila Kia Optima na evropský trh. Důvodem pro toto zdržení byla vysoká poptávka v jiných částech světa včetně domácí Jižní Koreje.

Na český trh tento sedan vstupoval postupně. Na jaře letošního roku zahájil nabídku turbodiesel U2 1,7 l VGT, který dosahuje výkonu 100 kW (136 k) a točivý moment vrcholí hodnotou 325 Nm/2000-2500 min-1. Jeho spotřeba činí 5,1 l/100 km. V červnu doplnil paletu motorizací zcela nový zážehový celohliníkový agregát Nu 2,0 l CVVL, jenž poskytuje 121 kW (164 k) a 196 Nm, přičemž žádá 7,0 l benzinu na 100 km.

Nyní v říjnu doplňuje nabídku hybridní verze Optimy s kombinací zážehového dvoulitru a elektromotoru. Celkový výkon systému je 140 kW, točivý moment 340 Nm a spotřeba 5,3 l/100 km. Hybrid bude automobilka dodávat výhradně se šestistupňovým automatem s řazením pádly pod volantem. Pro vznětovou a zážehovou motorizaci je standardem šestistupňová manuální převodovka a zmiňovaný automat je za příplatek 50.000 Kč.

Zákazníci mohou volit ze tří úrovní výbav pro zážehový i vznětový motor a dvou úrovní výbav pro hybrid. Optima má kotoučové brzdy na všech kolech s ABS a EBD, elektronickou stabilizací ESC a VSM. Při nouzovém brzdění zasáhne ESS, který rozbliká výstražná světla, asistent HAC pomůže zase při rozjíždění do kopce. Standardem je také osm airbagů a aktivní opěrky hlavy vpředu.

Optima Active nabídne kromě výše uvedených bezpečnostních prvků šestnáctipalcová litá kola, mlhovky, dvouzónovou automatickou klimatizaci, palubní počítač, dálkové centrální zamykání, kožený dvouose seřiditelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, černé látkové potahy či chlazenou schránku před spolujezdcem. Rádio přehrává MP3, má kompletní podporu externích zařízení a ovládání na volantu.

Comfort přidává o palec větší kola a denní diody vpředu, čalounění v kombinaci černá kůže/šedá látka/karbonový dekor, světlomety s přisvěcováním do zatáček, vyhřívané přední sedačky, ta řidičova je navíc elektrická a odvětrávaná. Až zde najdeme parkovací senzory vpředu i vzadu.

S nejvyšší výbavou Exclusive dostanete navíc asistent jízdy v pruhu, sledování tlaku v pneumatikách, osmnáctipalcová kola a sportovní optický paket, dále pak přední xenony a zadní LED světla. Sedadla jsou již kožená ve dvoubarevné kontrastní kombinaci. Motor se spouští tlačítkem, nechybí navigace spolu se zadní kamerou a audio Harman Infinity.

Kia Optima – Ceny na českém trhu
Motor1,7 CRDi2,0 CVVL2,0 CVVL Hybrid
Převodovka6M (6A)6M (6A)6A
Zdvihový objem [cm3]168519991999
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]100/4000121/6200110/6000
Největší výkon elektromotoru [kW/min-1]--30/1400-6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]325/2000-2500 (320/2000-2500)196/4800180/5000
Největší toč. mom. elektromotoru [Nm/min-1]--205/0-1400
Max. rychlost [km/h]202 (197)210 (208)185
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,3 (11,6)9,5 (10,6)9,4
Komb. spotřeba [l/100 km]5,1 (6,0)7,0 (7,6)5,3
Komb. Spotřeba ISG [l/100 km]4,9--
Cena Active [Kč]609.980559.980-
Cena Comfort [Kč]659.980609.980-
Cena Comfort Hybrid [Kč]--759.980
Cena Exclusive [Kč]709.980659.980-
Cena Exclusive Hybrid [Kč]--809.980

Zájemci o Optimu Hybrid mohou volit ze dvou stupňů výbavy označených Comfort Hybrid a Exclusive Hybrid. Ty vycházejí ze stejně pojmenovaných stupňů výbav pro konveční motorizace, ale liší v několika detailech.

V případě hybridu nelze deaktivovat airbag spolujezdce a nejsou použity přední parkovací senzory. Provedení Exclusive Hybrid nemá narozdíl od Exclusive asistent jízdy v pruhu. Standardem pro obě provedení hybridu je sportovní přední i zadní nárazník a spoiler na zádi. V interiéru je hlavní odlišností 4,6palcový barevný displej, zatímco u Comfort a Exclusive je jen 3,5palcový displej.

Kia nabízí pro Optimu výhodné balíčky výbavy, například k nejvyšší Exclusive za dalších 50 tisíc dostanete dřevěný vyhřívaný volant, zadní vyhřívaná sedadla, elektricky stavitelné sedadlo spolujezdce či panoramatické střešní okno a lesklý černý středový sloupek karoserie. Start-stop systém pro vznětový motor je za příplatek 12.000,- Kč, za metalický lak zaplatíte o čtyři tisíce více.


Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
25. 1. 2013 10:45
Co prodej?
Už se nějaká prodala??? :no:
Avatar - Choochoo
12. 10. 2012 07:10
Re: Toyota HSD je lepší
Nejak zacit museli, ale je jasne ze Toyota je :yes:
11. 10. 2012 17:04
Re: Toyota HSD je lepší
To je spis naopak tim ze v Kia pouzivaj konvenci 6stupnovy automat usetri na nakladech, vyvoji atd... Diky tomu jsou naklady na vyrobu mensi. Nehlede na to ze mnoho ostatnich dilu musi byt stejnych s konvencni Optimou...staci se jen podivat na design...Toyota je prukopnikem to je jasny. Je to jednicka na trhu, to ale neznamena ze se konkurence nemuze dotahnout. Podle mne kdo chce Prius, jde mu vylozene o spotrebu, kdo zvoli Optimu bude chtit vykonejsi auto a zaroven dobrou spotrebu, nehlede na to jak se zda dle testu tak tato kombinace se 6st automatem se vydarila, jen tak dal Kia ;-)
Avatar - Peto02
11. 10. 2012 15:50
Re: Toyota HSD je lepší
Asi tak no, nieje to zle, chlapci sa snazia ale Toyota ma 10 rokov naskok a taku stratu dohnat na vynaliezavych a kvalitnych Japoncov bude velmi tazke ;-) :yes:
Avatar - 3_diamanty
11. 10. 2012 15:30
Re: Toyota HSD je lepší
nejako v kii zacat musia...a na zaciatok to vobec nie je zle.. uz teraz sa tesim na druhu generaciu optimy aj optimy hybrid.... ono potom to uz bude zase ine kafco :yes: