Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Optima Plug-in Hybrid: Evropská premiéra v Ženevě, u nás od podzimu

Jan Mička Jan Mička 19. 2. 2016 • 15:33
59
6
Zobrazit náhledy (59)
Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid Kia Optima Plug-in Hybrid
Vedle crossoveru Niro a Optimy Sportwagon se v Ženevě dočkáme také plug-in hybridní Optimy. Vůz se k nám dostane na podzim letošního roku.

Podle automobilky Kia je nová Optima Plug-in Hybrid dalším krokem k revoluční cestě k ekologickým automobilům a především snížení flotilových emisí o čtvrtinu do roku 2020 (ve srovnání s rokem 2014). Jak jsme psali již včera, nebude na to sedan střední třídy sám – společně s ním totiž bude ve třetím čtvrtletí uveden na evropský trh také hybridní crossover Niro s předpokládanou spotřebou zhruba 3,9 l/100 km.

Plug-in hybridní Optimu jsme si před ženevskou premiérou krátce prohlédli v sídle evropské centrály Kie ve Frankfurtu nad Mohanem. Design karoserie v klíčových částech pochopitelně odpovídá běžnému provedení, které jsme nedávno podrobili redakčnímu testu, detaily se však liší. Na mysli máme například modrou linku v prahových nástavcích, zcela novou masku chladiče snižující odpor vzduchu nebo uhlazenější nárazníky. Zásuvka pro připojení dobíjecího kabelu je umístěna v pravém předním blatníku a lze ji otevřít pouze z interiéru vozu.

Stejně jako u běžné hybridní verze Optimy, která se v modernizovaném provedení do České republiky nedostane, tvoří pohonné ústrojí zážehový atmosférický dvoulitr GDI (115 kW, 189 N.m) podpořený elektromotorem (má zvýšený výkon na 50 kW a je součástí automatické šestistupňové převodovky). Volba lithium-polymerového akumulátoru se nemění, nyní však má kapacitu 9,8 kWh (Optima Hybrid měla pouze 1,43 kWh) a je schopen napájet elektromotor až na vzdálenost 44 kilometrů (při rychlostech do 120 km/h). Výsledkem je kombinovaná produkce 49 gramů emisí oxidu uhličitého na ujetý kilometrů, což po přepočtení odpovídá spotřebě zhruba 2,1 l/100 km.

Lithium-polymerový akumulátor je podle informací Kie ve srovnání s výběhovou hybridní Optimou až o 60 procent výkonnější, jeho umístění za zadními sedadly si však vyžádalo zmenšení zavazadelníku na 307 litrů (běžná Optima má 510 litrů, výběhový hybrid má 369 litrů) a o deset litrů menší je i objem palivové nádrže (má 55 litrů). I tak ale vůz nabízí akční rádius 970 kilometrů. Dobíjení akumulátoru z patnáctiampérové stanice zabere asi 2,5 hodiny, z běžné domácí sítě je to zhruba pět hodin.

Kia Optima Plug-in Hybrid - technické údaje
Zdvihový objem [cm3]1999
Válce/ventily4/4
Největší výkon [kW/min]115/6000
Točivý moment [N.m/min]189/5000
Akumulátor/kapacitaLi-pol/ 9,8 kWh
Výkon elektromotoru [kW]50/3300
Točivý moment elektromotoru [N.m/min]205/0-2330
Celkový výkon soustavy [kW]151/6000
Celkový točivý moment soustavy [N.m/min]376/2300
Převodovka6A
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,4
Maximální rychlost [km/h]192
Komb. spotřeba [l/100 km]cca 2,1

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
20. 2. 2016 15:09
Sklamanie
Som rozcarovany. Z profilu na tych kolesach vyzera zadok auta zufalo. A pri tom vykone je odpich na stovku za 9,4 fiasko.
19. 2. 2016 14:37
Re: Chyba v technických údajích
Pane Mička přeji také dobrý den

Děkuji za upřesnění, nicméně pojem hustota energie vyjadřuje něco úplně odlišného než účinnost a navíc u té hustoty by mělo být ještě udáno vzhledem k čemu se počítá - například k objemu, hmotnosti apod. Jinak jde o silně neurčitý údaj.

Energetická účinnost pak vyjadřuje poměr mezi energií vydanou k energii dodané. Nechce se mi věřit že původní akumulátory byly opravdu tak špatné aby se je podařilo v tomhle ohledu vylepšit o celých 60%

Myslím že fostek to vyjádřil trefně, jak se do toho vloží marketing, jde fyzika stranou. Asi by chtělo trochu ty jejich nesmysly při psaní článků korigovat
Avatar - fostek
19. 2. 2016 14:28
Re: Chyba v technických údajích
Chybí mu cca 27 koní, není to fyzikálně možné.
Avatar - fostek
19. 2. 2016 14:25
Re: Chyba v technických údajích
Jak se do toho vloží marketing, jde fyzika stranou. Není to poprvé - ostatně ty to víš nejlíp.
Avatar - JohnyCarWash
19. 2. 2016 14:20
Re: Chyba v technických údajích
Dobrý den,

píše se tak v oficiálních technických údajích. U toho akumulátoru jde především o větší hustotu energie a energetickou účinnost.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku