Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Soul Flex: První Korejec na E85

David Bureš
Diskuze (4)
Automobilka Kia představila na brazilském autosalonu v São Paulu model Soul Flex. Ten je možné pohánět etanolem nebo benzínem.

Kia Soul Flex je prvním korejským autem s flexibilním pohonem. To znamená, že do palivové nádrže je možné nalít stoprocentní etanol, benzín anebo kombinaci obou paliv. Soul Flex je speciálně určen pro brazilský trh, kde takovéto modely tvoří 85 % prodejů nových aut.

Brazílie je v současné době na druhé příčce v produkci etanolu. Zákazníci toho využívají, protože je etanol o 40 % levnější než benzín. Výhodou je i nižší daň na „etanolová“ auta, její sazba činí 11 % (o 2 % méně, než u benzíňáků).

Motor 1,6 FFX je úspornější, což zařídilo upravené vstřikování a katalyzátor, nebo změna kompresního poměru motoru. Aby agregát zvládl spalovat etanol, bylo nutné zesílit palivové čerpadlo. Instalace asistenta nádrže pomáhá zapalování motoru v nízkých teplotách. Výkon auta je 95 kW (oproti 92 kW u benzínové 1.6 MPI), kombinovaná spotřeba činí 8,9 l/100 km (proti 15,8 l/100 km).

Kia Soul Flex není jediným plánovaným autem značky s pohonem na etanol. Korejská automobilka hodlá příští rok uvést na brazilský trh zcela novou Sportage FFV.

Brazílie je pro Kiu významný trh, meziročně zde prodeje vzrostly o 151 %. Od ledna do konce září tu automobilka prodala 40.865 aut.

David Bureš
Diskuze (4)
12. 11. 2010 17:52
Re: První korejka na E55
Klasicky "zelený" přístup. Kdyby se na litr lihu nasadila stejná daň jako u benzínu, tak stojí stejně jako benzín. A když to bude líh z těch slavných evropských velkovýroben (viz. u más Trmice), tak to bude ještě dražší, než benzín....v Brazílii je líh sice vyráběn podstatně levněji než v Evropě, ale....proč někdo za palivo daň platit má a někdo ne? Ta samá EU, která před šesti sedmi lety vykřikovala do světa, jak je líh ekologický dneska (přes jinou svoji instituci) hlásí, že 20% přimíchávání lihu do benzínu způsobí větší ekologickou škodu než 25 mil. nových aut! Tak proč líh nebude zdaněn, když vlastně ekologický vůbec není. A je nižší daň z benzínu s oněmi dneska 5% lihu? No samozřejmně, že není....Bioetanol je jenom další "zelený" podvod, ve skutečnosti prostředek pro jisté podnikatele, jak si nahrabat mimo běžné podnikatelské prostředí a hospodářskou soutěž. Nakonec to vidíme u fotovolteletrických elektráren....a to jsme zůstali ušetřeni (zatím) pohromy zvané větrné elektrárny - v měřítku třeba Německa. Ekologický byznys je asi stejná kategorie podnikání, jako organizovaný zločin a když někdo začně pátrat, kdo jsou vlastníci oněch "ekologických" výroben, zjistí, že to jsou většinou společnosti, které mají zcela neznámé vlastníky a vlastnickou strukturu.
Avatar - dicky
12. 11. 2010 12:06
Re: První korejka na E55
ja myslim ze u nas stoji neco kolem 24 korun E 85 a dan tam neni pump neni zrovna moc ale uz se to rozjizdi ,a proc ne kdo ma na to auto tak i vysetri
Avatar - pocitac
12. 11. 2010 10:28
Re: První korejka na E55
a navíc je to třídní etanol :yes:
12. 11. 2010 10:09
První korejka na E55
Jezdí na bambusové výhonky, které je na našem území problém sehnat. Ale snad časem... ale i kdyby tak nám to papaláši nechutně zdaní a už ta korejka tak atraktivní nebude. >:D ;-\