Koenigsegg One:1 dosáhl na Vmax200 rychlosti 386 km/h. Je to hodně?
Automobilka Koenigsegg se už déle než rok chlubí svými plány na pokoření rekordu na Nordschleife. Vloni jí plány zmařilo zavedení rychlostních limitů na rovinkách (v reakci na havárii při VLN), letos už by to ale mělo klapnout. Zatímco se realizační tovární tým teprve "rozcvičuje", klub vlastníků supersportů The BHP Project supercar club nelenil a vyrazil s Koenigseggem One:1 na britskou ranvej Vmax220, určenou pro jízdu vysokými rychlostmi.
Tam závodní jezdec Oliver Webb se švédským hypersportem dosáhl rychlosti 240 mph, tedy 386,16 km/h. V nádrži měl v tu chvíli etanol E85, s nímž má auto plný výkon 1360 koní, tedy rovných 1000 kW. Na klasický benzin dosahuje motor "jen" 866 koní a na Vmax220 se tak rozjel "pouze" na 362 km/h. Já vím, že automobilka tvrdí, že One:1 pojede až 440 v hodině, ale to, čeho docílil vůz na zmíněné ranveji, je třeba měřit tím, jak si vedla ostatní superauta.
Hypersportovní hybridní trojka P1, LaFerrari a 918 Spyder se pohybovaly kolem 340 km/h a pyšné Bugatti Veyron Super Sport měl maximálku 362 km/h, tedy stejně, jako One:1 s benzinem v nádrži. Nemůže být tedy pochyb, že Koenigsegg předvede Nürburgringu, co je to peklo. A co Vmax220? Inu, ještě by to chtělo tam dostat Texasany s Hennessey Venom GT Spyder...