Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koenigsegg Gemera má tříválec s výkonem 600 koní! Na stovce je za 1,9 s a sveze čtyři lidi

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 3. 3. 2020 • 09:55
18
14
Zobrazit náhledy (18)
Koenigsegg Gemera Koenigsegg Gemera Koenigsegg Gemera Koenigsegg Gemera Koenigsegg Gemera Koenigsegg Gemera Koenigsegg Gemera Koenigsegg Gemera Koenigsegg Gemera Koenigsegg Gemera Koenigsegg Gemera Koenigsegg Gemera Koenigsegg Gemera

Švédská společnost připravila pro ženevský autosalon velkolepou show. A byla tak dobrá, že ji předvedla i bez diváků.

Automobilka Koenigsegg chtěla čtyřmístné „mega-GT“ představit na ženevském autosalonu. Nachystala hezký stánek, velkolepou světelnou show, všechno už bylo připraveno. V tom ale z čista jasna přišla zpráva, že se letošní ročník kvůli obavám z koronaviru ruší. A zatímco všichni ostatní začali skládat, švédského výrobce to neodradilo a přímo na výstavišti show uspořádal. Jen bez diváků, za to ale online, jak se můžete podívat v přiloženém videu.

A nejhlavnějším tématem byl samozřejmě model Gemera. Je to hodně netradiční hybrid, který se skládá z dvoulitrového tříválce o výkonu 600 koní(!), kterému vypomáhají tři další elektromotory. Celkový výkon má hodnotu 1700 koní. Asi není těžké uvěřit tvrzení, že Koenigsegg připravil nejbrutálněji znějící tříválec na světě.

Čtyřmístný sporťák zvládne stovku za 1,9 sekundy a 400 km/h sviští za méně než dvacet sekund. V čistě elektrickém režimu přitom absolvuje až 50 kilometrů, přičemž bez kapky benzinu cestuje tempem až 340 km/h. Rozvor 3000 mm znamená obrovský prostor pro cestující v obou řadách, zároveň se ale Švédi snažili o co možná nejlepší jízdní vlastnosti, které vylepšuje například natáčecí zadní náprava.  

Gemera je něco naprosto nového, jak si ale můžete všimnout v přiložené fotogalerii, určité partie se nechávají inspirovat dřívějšími modely značky – Regera a Agera. Například příď je úzce spojena s prototypem CC, z nějž posléze vznikl sériový model CC8S – jedno z nejsilnějších aut své doby.

Novinka byla vytvořena tak, aby se mohla prodávat po celém světě a vyhovovala veškerým bezpečnostním předpisům. Má povinné airbagy i řadu asistenčních systémů, takže může legálně na silnice. Oficiální cena ještě nebyla stanovena, ale vzhledem k exkluzivitě se očekává, že poroste někam k 30 milionům českých korun. A lze předpokládat, že i tak se po ní zapráší, vždyť Švédi plánují stvořit pouze limitovanou edici 300 kusů!

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
Avatar - wakantanka
4. 3. 2020 10:48
Re: Trochu megera...
a mne sa zase takéto šialenosti na 4 kolesách páčia a aj s tým prístupom. Čo sa mi jediné nebude páčiť je určite cenovka. :)
Avatar - wakantanka
4. 3. 2020 10:45
Re: Pánové !
osobne si myslím, že ten R3 tam je preto aby urobili miesto pre batožinový priestor vzadu, teda aby to bolo apoň sčasti schopné nielen prepraviť 4 cestujúcich ale v nejakom obmedzenom množstve aj ich batožinu, čo pri tejto koncepcii a požadovaných výkonoch inak nešlo.
4. 3. 2020 10:38
Re: Pánové !
Jen se spalovacím motorem by to auto určitě nemělo 1700 koní a další vlastnosti. Určitě víš, že Koenigsegg jako malosériový výrobce žádné pokuty za CO2 neplatí (a při svých cenách by je ani tak nemusel řešit), čili tohle si prostě vybrali jako nejlepší technické řešení pro dosažení parametrů, které od toho auta chtěli.
4. 3. 2020 09:36
Trochu megera...
...chápu tento švédský přístup, ale pořád jsem zastáncem alespoň klasičtějších hybridů. There is only one the One.
4. 3. 2020 09:34
Re: Je to teprve začátek
"Přímo z vyjádření Koenigseggu plyne, že je to především prodlužovač dojezdu, který nahrazuje velkou a těžkou baterii, kterou tam nechtěli dávat."

Ano velké a těžké baterie ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku