Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Koenigsegg CC Prototyp
Koenigsegg CC Prototyp
Koenigsegg CC Prototyp
Koenigsegg CC Prototyp
11 Fotogalerie

Prototyp prvního Koenigseggu kdysi překvapil i zakladatele značky

Společnost Koenigsegg patří k  hrstce výjimečných společností, které vyrábí nejextrémnější vozy na světě. Znáte ale příběh prvního prototypu?

Prvním produkčním modelem automobilky Koenigsegg se stal vůz s označením CC8S, představený v roce 2002, který byl vyroben v pouhých šesti exemplářích. Ještě předtím ovšem automobilka stvořila jiný vůz, speciální prototyp s označením Koenigsegg CC.

Jeho vývoj trval dva roky, za což mohl především perfekcionalismus týmu, který dlouho nebyl spokojen s výsledkem práce. Premiéra tak nakonec proběhla s ročním zpožděním v roce 1996, a to během vcelku obyčejného setkání na závodní trati.

Za volant vozu přitom tehdy usedl švédský závodní jezdec Rickard Rydell, který prý po jízdách s vozem neskrýval své nadšení. Nečekaně dlouhá doba vývoje tak evidentně přinesla své ovoce.

Mladá značka, založená Christianem von Koenigseggem teprve v roce 1994, přitom nenechala nic náhodě. Karoserie byla vyrobena z plně kompozitního materiálu a stopy původního designu můžeme spatřit i u moderních vozů švédského výrobce.

Pod kapotou prototypu byl uložen 4.2 litrový vidlicový osmiválec Audi, který byl spojen s manuální šestistupňovou převodovkou. Christian von Koenigsegg měl totiž v plánu osadit budoucí modely právě motory od Audi, německá automobilka ovšem nesouhlasila s jejich modifikací, což švédského výrobce přinutilo hledat u konkurence.

Zajímavým detailem prvního prototypu pak byla třídílná kola BBS, na jejichž pokličkách už prý byla loga společnosti. Naopak dveře byly u původního prototypu zcela obyčejné a ještě chvíli trvalo, než von Koenigsegg s týmem svých inženýrů napasoval na vůz dnes ikonický systém vyklápění dveří.

První prototyp byl rovněž nalakován do stříbrné barvy, po instalaci nového mechanismu otvírání dveří, který vyžadoval zásah i do panelů karoserie, však bylo rozhodnuto o přelakování. Vůz byl nejprve nalakován do černé barvy, jenže ta se ukázala být při častých prezentacích auta (a následujícím zdlouhavém čistění) nepraktická.

Samotný Christian tak měl přijít s nápadem, že se vůz nalakuje do oranžové barvy, která by přitáhla pozornost. Nemělo přitom jít o výraznou oranžovou, jakou používá Lamborghini, ale píše o tmavší odstín, jaký používala v té době automobilka Volvo.

Von Koenigsegg tedy zadal úkol lakovně a údajně vyrazil na prázdniny. Po svém návratu nejspíš očekával prototyp v oranžovém kabátu, který bude připomínat barvy při západu slunce. Místo toho byl však prototyp hnědý.

Zda k chybě v komunikaci, nebo měl lakýrník odlišnou představu, už se asi nedozvíme. Prototyp však navzdory své barvě dokázal zazářit a vyšlapal cestu vozům, které jsou dodnes snad v každém ohledu výjimečné a nepřehlédnutelné.