Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prototyp prvního Koenigseggu kdysi překvapil i zakladatele značky

Ondřej Mára Ondřej Mára 10. 5. 2020 • 07:21
11
6
Zobrazit náhledy (11)
Koenigsegg CC Prototyp Koenigsegg CC Prototyp Koenigsegg CC Prototyp Koenigsegg CC Prototyp Koenigsegg CC Prototyp Koenigsegg CC Prototyp

Společnost Koenigsegg patří k  hrstce výjimečných společností, které vyrábí nejextrémnější vozy na světě. Znáte ale příběh prvního prototypu?

Prvním produkčním modelem automobilky Koenigsegg se stal vůz s označením CC8S, představený v roce 2002, který byl vyroben v pouhých šesti exemplářích. Ještě předtím ovšem automobilka stvořila jiný vůz, speciální prototyp s označením Koenigsegg CC.

Jeho vývoj trval dva roky, za což mohl především perfekcionalismus týmu, který dlouho nebyl spokojen s výsledkem práce. Premiéra tak nakonec proběhla s ročním zpožděním v roce 1996, a to během vcelku obyčejného setkání na závodní trati.

Za volant vozu přitom tehdy usedl švédský závodní jezdec Rickard Rydell, který prý po jízdách s vozem neskrýval své nadšení. Nečekaně dlouhá doba vývoje tak evidentně přinesla své ovoce.

Mladá značka, založená Christianem von Koenigseggem teprve v roce 1994, přitom nenechala nic náhodě. Karoserie byla vyrobena z plně kompozitního materiálu a stopy původního designu můžeme spatřit i u moderních vozů švédského výrobce.

Pod kapotou prototypu byl uložen 4.2 litrový vidlicový osmiválec Audi, který byl spojen s manuální šestistupňovou převodovkou. Christian von Koenigsegg měl totiž v plánu osadit budoucí modely právě motory od Audi, německá automobilka ovšem nesouhlasila s jejich modifikací, což švédského výrobce přinutilo hledat u konkurence.

Zajímavým detailem prvního prototypu pak byla třídílná kola BBS, na jejichž pokličkách už prý byla loga společnosti. Naopak dveře byly u původního prototypu zcela obyčejné a ještě chvíli trvalo, než von Koenigsegg s týmem svých inženýrů napasoval na vůz dnes ikonický systém vyklápění dveří.

První prototyp byl rovněž nalakován do stříbrné barvy, po instalaci nového mechanismu otvírání dveří, který vyžadoval zásah i do panelů karoserie, však bylo rozhodnuto o přelakování. Vůz byl nejprve nalakován do černé barvy, jenže ta se ukázala být při častých prezentacích auta (a následujícím zdlouhavém čistění) nepraktická.

Samotný Christian tak měl přijít s nápadem, že se vůz nalakuje do oranžové barvy, která by přitáhla pozornost. Nemělo přitom jít o výraznou oranžovou, jakou používá Lamborghini, ale píše o tmavší odstín, jaký používala v té době automobilka Volvo.

Von Koenigsegg tedy zadal úkol lakovně a údajně vyrazil na prázdniny. Po svém návratu nejspíš očekával prototyp v oranžovém kabátu, který bude připomínat barvy při západu slunce. Místo toho byl však prototyp hnědý.

Zda k chybě v komunikaci, nebo měl lakýrník odlišnou představu, už se asi nedozvíme. Prototyp však navzdory své barvě dokázal zazářit a vyšlapal cestu vozům, které jsou dodnes snad v každém ohledu výjimečné a nepřehlédnutelné.

Související články

Témata
Avatar - eLzyx
11. 5. 2020 14:09
oranžová od Volvo?
Volvo nikdy vyloženě oranžovou nemělo. Ale z těch let je možné, že na to chtěl Saffron pearl (kód barvy 435), která se objevovala na "R" modelech Volvo a byla docela líbivá. Místo toho mu to nalakovali Sandstone pearl (430), která byla na V70XC.
Ale zajímavá historka.
Avatar - fostek
10. 5. 2020 22:20
Re: Dvě zajímavosti od ajatolláha
No to ja vim.
Ale zase...s kompresůrkem od MTM - 802koníků 4WD bych asi uměl zaboxovat. Ale bohužel...ho tam nemám.
Avatar - CICERO
10. 5. 2020 21:20
Re: Dvě zajímavosti od ajatolláha
pravda ty moje lásečko, mocinky Tě lovískuju :-!

mě se od Pagani líbí jen Zondy… a to ještě s manuálem... Taková Oliver Evolution je PORNO miláčku :-!

Na to se ani tvá R8 nechytá miláčku, ňuff
Avatar - fostek
10. 5. 2020 20:06
Re: Dvě zajímavosti od ajatolláha
ten už se nezrodí.
A 1/4mile není jediná disciplína.
Já Koen. obdivuju, ale je to moc techno a málo řemesla. Já bych právě nasál Pagani, miláčku. Ale což, to je věc preferencí.
Avatar - CICERO
10. 5. 2020 18:42
Re: Dvě zajímavosti od ajatolláha
KOENIGSEGG = SVATY GRAL AUTOMOBILISMU... I PAN ZONDA JE V MYCH OCICH TRPASLIK... KOENIGSEGG A JEHO WOW INGENEERING JE NEPOPIRATELNY A NESMRTELNY... V UDAJICH JASNY TESLA ROADSTER KILLER JESTE PRED JEHO ZROZENIM... :-!


POHODA

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku