Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Koenigsegg Regera
Koenigsegg Regera
Koenigsegg Regera
Koenigsegg Regera
18 Fotogalerie

Podívejte se, jak vypadal rekord v disciplíně 0-400-0 km/h z kabiny. Nejzajímavější je ale zvuk

Švédská automobilka Koenigsegg se nedávno pochlubila rekordem v disciplíně 0-400-0 km/h. Až teď se ale můžeme podívat, jak pokus vypadal z kabiny řidiče.

Pro připomenutí, Koenigsegg Regera zvládl z klidu zrychlit na 400 km/h a zastavit za 31,49 sekundy. Auto řídil Sonny Persson, hybridní hypersport s výkonem 1500 koní provětral ve švédských lesích 70 metrů nad mořem, přičemž se mohl spolehnout na ideální povětrnostní podmínky a teplotu 16 stupňů Celsia.

Nedávno zveřejněný pohled z kabiny pak ukazuje, jak rychlá to byla akce. Z nuly na 400 km/h Koenigsegg akceleroval za 22,82 sekundy, zabrzdit pak zvládl za 8,67 sekundy.

Spíš než bleskový průběh rekordní jízdy je však zajímavější zvuk, který Regera vydává. Auto totiž rozhodně nezní tak, jak byste od 1500koňové bestie čekali.

Zvuk spíš připomíná vozy s bezestupňovou převodovkou CVT. S rozjezdem jsou nejprve slyšet stoupající otáčky, jenže pak nenásleduje přeřazení a další stoupání otáček, místo toho slyšíme vytočený motor a monotónní hluk.

Důvodem je skutečnost, že Regera nemá převodovku. Místo toho sází na unikátní pohonné ústrojí s dvakrát přeplňovaným osmiválcem, a třemi elektromotory. Jeden je předřazený stálému převodu, zbylé dva vždy každý pro jedno poháněné kolo zadní nápravy. Hnací řetězec tedy vypadá následovně: První elektromotor je uložený na klikovém hřídeli osmiválce, jenž je tedy za ním a dále je tu speciální hydraulická spojka, která oba propojuje se stálým převodem 2,85:1. Teprve na výstupu z diferenciálu jsou na každé straně po jednom elektromotoru. Klasická převodovka tedy není potřeba, podobně jako třeba u elektromobilů. Detailnější pohled na vnitřnosti Regery najdete ve starším článku.

Ale nejdřív si dejte to video.