Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kofolu rozváží nová nákladní vozidla značky Scania

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Dceřiná společnost Kofola a.s., firma Santa-Trans s.r.o. převzala deset nových vozidel značky Scania, z nichž pět je osazeno motory na stlačený zemní plyn, tedy CNG. 

Společnost Santa-Trans s.r.o., zajišťující distribuci produktů firmy Kofola a.s., se rozhodla pořídit první vozidla na CNG již před šesti lety. S podporou mateřské společnosti pak firma se sídlem v Krnově investovala do výstavby plnící stanice a začala využívat první pronajatá CNG vozidla.

Koncem roku 2015 převzala společnost Santa-Trans s.r.o. pět nových tahačů Scania Streamline G340 CNG s pětiválcovými motory o objemu 9,3 l s výkonem 250 kW (340 k) a točivým momentem 1600 N.m. Pozitivní zkušenosti s těmito vozidly pak stojí za rozhodnutím vedení společnosti o rozšiřováním vozového parku o další nákladní automobily na CNG.

Zástupci společnosti Santa-Trans s.r.o. si proto začátkem dubna letošního roku v areálu servisu Scania v Paskově převzali deset nových vozidel Scania. Pět z nich pohání nové šestiválcové motory na CNG  o objemu 13 litrů, které disponují nejvyšším výkonem 302 kW (410 k) a točivým momentem 2000 N.m.

„Kofola jde „zelenou cestou“ a proto už dlouhodobě budujeme flotilu vozidel na CNG,“ říká ředitel společnosti Santa-Trans René Novotný.

„Spotřeba je podobná naftovým vozidlům, ale nákupní cena paliva je výrazně levnější. Proto se nám provoz dlouhodobě vyplácí. Podle našeho vlastního testování se u těchto nových vozidel výrazně zlepšil i dojezd. Tato nová generace zvládne na jedno tankování okolo 500 km, což je nárůst o více než 150 km. Řidič má tedy mnohem větší komfort a nemusí tak často doplňovat palivo,“ dodává Novotný.

Scania k tomu dodává, že velkou výhodou vozidel na CNG z její nabídky je mimo jiné i prodloužený servisní interval pro výměnu svíček a oleje z 30.000 km na 45.000 km.

Zdroj: Scania Czech Republic s.r.o.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme