Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kolik různých jmen aut existuje? Okolo 800.000

David Bureš
Diskuze (3)
Okruh možných názvů aut se zužuje. Někteří výrobci proto používají stále stejné názvy, jiní oživují stará jména.

Názvy modelů patří k automobilům od nepaměti, podobně jako samotné značky aut. Výrobci je vybírají podle různého klíče, pro všechny výrobce ale platí, že možností k pojmenování nového auta je stále méně.

Díky rozvoji automobilového průmyslu do všech koutů světa v posledních letech výrazně stoupl počet názvů aut. Podle marketingového ředitele v General Motors Russa Clarka mají automobilky registrováno na 800.000 ochranných známek na pojmenování aut. Ještě v roce 1985 měli výrobci zaregistrováno asi 75.000 názvů.

Nezapomeňme ale na to, že i ostatní firmy si registrují názvy svých výrobků. Po celém světě má být registrováno na 23 milionů jmen.

Některé automobilky se kvůli zužujícím se možnostem pojmenování auta vracejí k dřívějším označením. Škoda oživila jméno Rapid, které bylo poprvé použito již v roce 1935. Nissan se zase po letech vrací ke značce Datsun, která nabízí levná auta.

Ne vždy je však tento krok úspěšný. Stačí vzpomenout na luxusní značku Mercedes-Benzu Maybach, která kvůli nízkým prodejům ukončila svoji činnost. Maybach začal původně vyrábět auta už v roce 1909.

Jiné automobilky zase už dlouhá léta používají jeden stejný název. To je příklad Toyoty a jeho Corolly, která se vyrábí již od roku 1966, nebo Chevroletu a jeho Impaly, která se s přestávkami vyrábí od roku 1957.

Používání stále stejného jména je pro automobilky navíc výhodnější. Výrobci totiž ušetří na jeho reklamách. Pokud má auto nové jméno, automobilka za jeho reklamu údajně utratí dvojnásobek než u vozu se shodným názvem. Ani to však Infiniti neodradilo od toho, aby přejmenovalo celou svoji modelovou paletu.

Již registrované názvy ale nejsou jediným omezením pro automobilky. Některá jména mohou být v některých jazycích vulgární (např. Mazda Laputa, což je ve španělštině je hanlivé označení pro prostitutku), a tak v dané zemi nemůžou být použita.

Jiná jména zase zkrátka v některých jazycích znějí podivně (Porsche Macan). S ohledem na to, že je stále více globálních modelů prodávaných na různých kontinentech si na tento problém musejí marketingoví pracovníci automobilek dávat stále větší pozor.

David Bureš
Diskuze (3)
5. 10. 2013 14:03
Re: Počítají se do toho i číslicová značení?
Mam dojem ze i cisla, Peugeot ma registrovana vsechna trojcisli s nulou uprostred.
5. 10. 2013 14:02
Re: Počítají se do toho i číslicová značení?
Mam dojem ze i cisla, Peugeot ma registrovana vsechna trojcisli s nulou uprostred >:D
Avatar - Barrichello
3. 10. 2013 21:06
Počítají se do toho i číslicová značení?
Jako 205, 603 atd...??? Nebo jen slovní názvy aut?

Za dob sssr byly slovní názvy defakto jen pro export, jinak vozy měli pro zbytek světa - na domácím trhu trochu divné označení číslenými kody, podle typu vozu, jeho kategorie atd...Každý si asi vzpomene na VAZ 21021 nebo třeba takový ZIL 41047