Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kolotoč výměn šéfů ŘSD opět tady? Kováčik končí po třech měsících ve funkci

Diskuze (3)

Ředitelství silnic a dálnic nechvalně proslulo kolotočem výměn svých šéfů. Když se zdálo, že se situace uklidnila, tak stávající ředitel vydržel ve funkci jen tři měsíce.

Pavol Kováčik dnes skončil ve funkci generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Organizaci zatím povede současný ředitel úseku výstavby Radek Mátl.

Kováčika z funkce na jeho žádost uvolnil ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO), Kováčik odstoupil ze zdravotních důvodů. Kováčik byl ve funkci od května, kdy nahradil odvolaného Jana Kroupu.

"Pan Mátl pracuje na ŘSD patnáctým rokem a do detailu zná připravované stavby, ale hlavně všechna úzká místa jejich přípravy. Konzultovali jsme s ním i legislativní změny, které povedou k podstatnému zjednodušení a zrychlení přípravy staveb dálnic a silnic," uvedl Kremlík. Mátl by měl podle Kremlíka pokračovat v nastavené práci, která by měla vést k rychlému dokončení modernizace dálnice D1, dostavění dálniční sítě v Česku a výstavbě obchvatů měst a obcí.

Kováčik byl jmenován do čela ŘSD na začátku května, tři dny po nástupu Kremlíka do funkce ministra dopravy. Nový ministr si od něj sliboval především zintenzivnění a urychlení dopravní výstavby. Dalším jeho úkolem bylo také zefektivnění řízení dopravního provozu při krizových situacích. Kováčik předtím působil jako předseda dozorčí rady Státního fondu dopravní infrastruktury.

V Česku je nyní rozestavěno téměř 40 dálnic a silnic první třídy. Letos by mělo být otevřeno zhruba 26 kilometrů nových dálnic, loni stát zprovoznil čtyři kilometry. V ČR je v provozu 1248 kilometrů dálnic a přes 5642 kilometrů první třídy.

Není to však jediná změna na ŘSD. Ministerstvo dopravy v těchto dnech zahájilo kroky vedoucí k transformaci ředitelství ze státní příspěvkové organizace na společnost fungující v tržním prostředí. Stane se z ní zřejmě akciová společnost, což by mělo mimo jiné zajistit provázanost příjmů a výdajů spojených se správou vybrané části dopravní infrastruktury a umožnit prostřednictvím cizích zdrojů optimalizovat cashflow dle potřeb výstavby bez přímé vazby na státní rozpočet. Transformace má trvat minimálně tři roky tak, aby byla zachována nezbytná kontinuita.

Diskuze (3)

Doporučujeme

26. 7. 2019 20:48
Re: Robin...
I tata v sukni by mozna stavel silnice lip nez slavne RSD.... ;-) mimochodem Robin byl pan herec.... :yes:

Jinak by me zajimalo odstupne po tech trech mesicich, je li nejake.... precejen na takovy post by meli nastupovat lide v dobre forme, ne takovi, co to nejak zkusi....
Avatar - honzaHK
26. 7. 2019 20:28
Re: Robin...
Haha, přesně to jsem sem přišel napsat. :yes:
26. 7. 2019 14:38
Robin...
...Williams! Tak to je super a já si myslel, že je chudák již v hereckém nebi.