Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Nákladní auta nasypou před fi nišer směs betonu a hrubého kameniva na desku o výšce 22 cm. Do betonu se ještě zavibrují kluzné trny a kotvy.
Hned vzápětí jede druhý fi nišer, který položí 5 cm vysokou fi nální betonovou vrstvu s jemnějším kamenivem s protismykovými vlastnostmi a vyšším množstvím cementu.
Po druhém fi nišeru se povrch desky postříká speciálním voskem zpomalujícím vysychání.
Po několika hodinách na beton vjedou speciální stroje s drátěnými kartáči, které povrch zdrsní. Tím se odhalí kamínky v betonu a vzniká protismykový povrch, kterým navíc snadno odtéká voda. Spáry se řežou zhruba do třetiny nad kluzné trny, zbytek betonu ř
7 Fotogalerie

Pražský okruh mezi D1 a Běchovicemi bude stát v roce 2024, slibuje Babiš

Premiér se při návštěvě Středočeského kraje zabýval novými dálnicemi. Slíbil zahájení výstavby další části Pražského okruhu a dálnice D3.

Řidiči budou moci využít nový úsek Pražského okruhu spojující dálnici D1 s pražskou částí Běchovice v roce 2024, řekl premiér Andrej Babiš (ANO) při návštěvě Středočeského kraje. Stavět se má začít v roce 2021, nutné je vykoupit pozemky, uvedl předseda vlády. Náklady na stavbu více než 12,5 kilometru dlouhého úseku se blíží částce 9,4 miliardy korun.

Podle oficiálních plánů Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) je zprovoznění další části Pražského okruhu plánované v roce 2025, podle premiéra je ale nutné zkrátit termíny. Pražský okruh patří k nejvýznamnějším dopravním stavbám v České republice.

Pokud vše půjde hladce, získá stavba již v letošním roce územní rozhodnutí. Stát následně může přistoupit k výkupu pozemků. Podle ministra dopravy Vladimíra Kremlíka (za ANO) musí stát jednat s 499 vlastníky, všechny již oslovil. "Mnozí odpověděli kladně, někteří záporně a někteří neodpověděli. Ale všichni již byli osloveni," řekl generální ředitel ŘSD Pavol Kováčik.

Podle Kremlíka se stát chce se všemi vlastníky dotčených pozemků dohodnout. "Potom jsou platné klasické právní předpisy k urychlení výstavby a bude se muset přistupovat k vyvlastnění, což samozřejmě zkomplikuje proces," řekl ministr dopravy.

V plánu je také stavba další části Pražského okruhu, který propojí současný okruh s ústeckou dálnicí D8 a dále opět s dálnicí D5, ale po severní straně Prahy. "Jsme ve fázi dokumentace EIA a zpracování studie proveditelnosti," řekl Kováčik.

Vnější Pražský okruh by měl po dokončení měřit podle dosavadních plánů asi 83 kilometrů, v provozu je nyní zhruba polovina. Chybí úsek od brněnské dálnice D1 do Běchovic a také celá severní část z Ruzyně přes Suchdol, Březiněves až k Černému Mostu. Dokončeny nejsou ani radiály, což jsou silnice, které mají oba okruhy propojit.

Vedle toho se Babiš rozhovořil také o výstavbě dalšího úseku dálnice D3. Premiér uvedl, že výstavba středočeského úseku D3 na jih Čech by měla začít v roce 2024, kdy bude zároveň zprovozněno dálniční spojení z Tábora do rakouského Lince. Dálnice by se podle Babiše mohla vybudovat i pomocí soukromých peněz formou takzvaného PPP projektu.