Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kombi na českém trhu: Blíží se konec, nebo obroda?

Leoš Káňa Leoš Káňa 27. 1. 2023 • 04:45
56
1
Zobrazit náhledy (56)
Přestože mezi kombi počítáme také Mini Clubman, kufr zde má objem jen 360 litrů a je v segmentu nejmenší A celosvětově nejprodávanější kombi? První místo drželo i díky americkému trhu Subaru Outback s téměř 200 000 kusy. Subaru Outback 2.5i (124 kW) Subaru Outback 2.5i (124 kW) Subaru Outback 2.5i (124 kW) Subaru Outback 2.5i (124 kW) Subaru Outback 2.5i (124 kW) Subaru Outback 2.5i (124 kW) Subaru Outback 2.5i (124 kW) Subaru Outback 2.5i (124 kW) Subaru Outback 2.5i (124 kW) Subaru Outback 2.5i (124 kW) Subaru Outback 2.5i (124 kW) Subaru Outback 2.5i (124 kW) Subaru Outback 2.5i (124 kW) Subaru Outback 2.5i (124 kW) Subaru Outback 2.5i (124 kW) Toyota Corolla 2.0 TS GR Sport Toyota Corolla 2.0 TS GR Sport Toyota Corolla 2.0 TS GR Sport Toyota Corolla 2.0 TS GR Sport Toyota Corolla 2.0 TS GR Sport Toyota Corolla 2.0 TS GR Sport Toyota Corolla 2.0 TS GR Sport Toyota Corolla 2.0 TS GR Sport Toyota Corolla 2.0 TS GR Sport Toyota Corolla 2.0 TS GR Sport Toyota Corolla 2.0 TS GR Sport Toyota Corolla 2.0 TS GR Sport Toyota Corolla 2.0 TS GR Sport Toyota Corolla 2.0 TS GR Sport Toyota Corolla 2.0 TS GR Sport Toyota Corolla 2.0 TS GR Sport Toyota Corolla 2.0 TS GR Sport Škoda Octavia Combi RS Challenge plus 2.0 TDI (147 kW) DSG 4x4 Škoda Octavia Combi RS Challenge plus 2.0 TDI (147 kW) DSG 4x4 Škoda Octavia Combi RS Challenge plus 2.0 TDI (147 kW) DSG 4x4 Škoda Octavia Combi RS Challenge plus 2.0 TDI (147 kW) DSG 4x4 Škoda Octavia Combi RS Challenge plus 2.0 TDI (147 kW) DSG 4x4 Škoda Octavia Combi RS Challenge plus 2.0 TDI (147 kW) DSG 4x4 Škoda Octavia Combi RS Challenge plus 2.0 TDI (147 kW) DSG 4x4 Škoda Octavia Combi RS Challenge plus 2.0 TDI (147 kW) DSG 4x4 Škoda Octavia Combi RS Challenge plus 2.0 TDI (147 kW) DSG 4x4 Škoda Octavia Combi RS Challenge plus 2.0 TDI (147 kW) DSG 4x4 Škoda Octavia Combi RS Challenge plus 2.0 TDI (147 kW) DSG 4x4 Škoda Octavia Combi RS Challenge plus 2.0 TDI (147 kW) DSG 4x4 Škoda Octavia Combi RS Challenge plus 2.0 TDI (147 kW) DSG 4x4 Škoda Octavia Combi RS Challenge plus 2.0 TDI (147 kW) DSG 4x4 Škoda Octavia Combi RS Challenge plus 2.0 TDI (147 kW) DSG 4x4 Škoda Octavia Combi RS Challenge plus 2.0 TDI (147 kW) DSG 4x4 Škoda Octavia Combi RS Challenge plus 2.0 TDI (147 kW) DSG 4x4

Život bez kombíků si nedovedeme představit, bohužel tento druh praktických automobilů pozvolna vymírá. Patří sice neodmyslitelně k běžnému koloritu českých silnic, ale aktuálně je válcují populární SUV a crossovery všech velikostí.

Říká se o nás, že jsme národem chatařů, protože spousta lidí se po pracovním týdnu stěhuje do svých venkovských obydlí. K tomu potřebujeme auta, která převezou víkendový proviant včetně materiálů a nářadí pro zvelebování našich chatiček. Ideálním pomocníkem je v takovém případě vozidlo s karoserií kombi a obřím kufrem. Naložíte do něj vše, co potřebujete, a po sklopení zadních sedadel většinou převezou podobný objem jako menší dodávky. Navíc kombíky oceníte i při jízdě na dovolenou, protože kromě celé rodiny poberou i všechna zavazadla. Jenže počty kombíků se tenčí na úkor různých crossoverů a SUV.

Video se připravuje ...

A je to rozhodně škoda. Z pohledu praktických vlastností, zejména přepravních schopností, patří totiž karoserie kombi stále k tomu nejlepšímu, co můžete koupit. Už několikrát jsme dělali srovnání mezi SUV a kombi v rámci některých značek či segmentů a vždy nám vyšlo kombi jako lepší alternativa. Při stejných délkách bývají prostornější, nabídnou větší kufr a na silnici se prezentují lepšími i čitelnějšími jízdními vlastnostmi. Dalším plusem je hospodárnost – nafouknutá, těžká SUV se shodnými pohonnými jednotkami mají podstatně vyšší spotřebu. K tomu lze připočíst i nižší pořizovací cenu – možná i proto automobilky kombi vědomě utlačují, protože na nich nevydělají tolik jako na SUV.

A tak bychom mohli pokračovat. Kombíky jsou proti SUV lehčí, takže některé části nejsou tolik zatěžované a vydrží déle. Také si vystačí s méně účinnými brzdami a pneumatikami s menšími rozměry. To vše snižuje nároky na jejich provoz, údržbu i servis a v neposlední řadě jsou ohleduplnější k životnímu prostředí. Díky nižší spotřebě produkují méně emisí a také prachových částic z brzd a pneumatik. Je až s podivem, že ekologickým aktivistům a evropským funkcionářům tento fakt nevadí.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Doporučujeme

Témata
27. 1. 2023 16:06
Je to o zisku....
citujem text: ...K tomu lze připočíst i nižší pořizovací cenu – možná i proto automobilky kombi vědomě utlačují, protože na nich nevydělají tolik jako na SUV. ...

Je to najväčší dôvod, prečo sú SUV tak prezentované jednotlivými automobilkami. Len príkladovo uvádzam - pri reálnom náraste výrobných nákladov na SUV o 5% voči vozidlu kombi, je cena vozidla SUV vyššia i o 20-30% voči bežnému kombíku. Percentá som len odhadol... +/- tak to bude. Je to veľmi podobné, ako s elektronikou vo vozidlách - kde marketingovo naviedli zákazníkov k dojmu, že rôzne dotykové displeje sú hodnotnejšie, luxusnejšie (a náročnejšie na výrobu) ako priame ovládanie tlačítkami. Pasívnu bezpečnosť po nehode vyzdvíhujú vyššie ako aktívnu bezpečnosť pred nehodou. Je to správanie sa trhu, úplne normálna vec ...a je i normálne že toto povedomie zákazník preberá a dokáže si obhájiť kúpu menej racionálnej veci - obchod je o emóciach, o tom čo je in.