Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Krajské dálniční známky? Ministerstvu se nápad nezamlouvá

Diskuze (55)
Kraje by chtěly vyjít vstříc řidičům, proto podporují návrh zákona o dálničních známkách s omezenou územní platností.

Řidiči z těch koutů České republiky, kde je řídká dálniční síť, stojí před hrozbou – ústřední orgány by rády zpoplatnily i těch pár kilometrů, které na ostatní dálnice nenavazují. Někde k tomu už došlo (R6 z Karlových Varů do Chebu), jinde se chystá (D3 po zprovoznění nových úseků), v ostatních částech zatím místní politici odolávají.

Situace je ale dlouhodobě neudržitelná, proto se pracuje na systémovém řešení. Server Blesk.cz přinesl zprávu, že vláda projednává zákon o tzv. krajských dálničních známkách. Z pohledu řidičů to zní hezky – za pětinu ceny celostátní dálniční známky (tzn. 300 Kč ročně) by mohli využívat místní úseky dálnic. Pro dálniční výlety do vzdálenějších končin by samozřejmě byla potřeba normální dálniční známka za 1500 Kč, jako dosud.

Má to ale jeden háček – Ministerstvo dopravy je proti. Z pochopitelných důvodů, dálniční známky jsou příjmem státního rozpočtu a každá koruna se centrální kase hodí. Kdo dnes chce byť jen jednou vjet na zpoplatněný úsek, musí vynaložit 310 Kč (cena nejkratší, desetidenní známky pro osobní auto), jinak riskuje pokutu až 5000 Kč.

Líbí se vám nápad s krajskými dálničními známkami? Jaký je váš názor?

Diskuze (55)
25. 7. 2013 22:10
Re: Cena
Přesně tak, ale to si některé místní kapacity už spočítat nedokáží - buď v Itálii nikdy nebyli, nebo jim to v Eurech až tak drahé nepřišlo :-) .
25. 7. 2013 22:07
Re: Mýto
Toto považuji za naprostý nesmysl. Všude ve státech, kde je mýto, jsou dálnice neskutečně drahé. Takže byste ve finále všichni, kteří známky již máte, zaplatili s největší pravděpodobností násobně více.

Argumentace o férovosti je taky pitomost. Přece je jedno kolikrát po silnici, kdo projede, podstatné je, že tam kvůli každému jednomu, co tam projel, musela být de facto postavena. To je jako tvrdit, že kdo autem jezdí méně, tak by měl automobilce zaplatil menší podíl z nákladů na vývoj, apod. absurdnosti.

Považuji tento pohled za velmi povrchní a státům, kde se platí podle tohoto schématu se podvědomě vyhýbám, a když už, tak to raději fiknu mimo dálnice. A má toto cenu? To raději jednorázově zaplatím 1500 Kč a nic neřeším.

A komu to ještě nedochází, zkuste si vy starší vzpomenout na doby, co se připojení k Internetu účtovalo po minutách. Bylo to spravedlivější než dnes, kdy máme paušály a maximálně tak rozhoduje rychlost? Bylo by lepší platit tisíce podle počtu připojených hodin, nebo pár set paušál a víc neřešit? A těch příkladů by se dalo najít podstatně více a myslím byste se, pánově, dost divili, jak uvažujete nelogicky a nekonzistentně.

Opravdu mne dojalo, jaké názory někteří v sobě dokáží vyživovat. Jen doufám, že tu žádná mýta nezavedou. A pokud ano, tak se dálnicích začnu zase vyhýbat, jako v minulosti - stejně je to po nich nuda.
24. 7. 2013 14:13
Re: Hovadina,
Za komunistů dálniční známky nebyly - ona byla totiž jenom jedna dálnice, na jejíž "kvalitní" výstavbu doplácíme dodnes, kousek na Poděbrady, do Berouna, Mladé Boleslavi a k Nitře

Benzín stál zlomek toho, co dnes - v přepočtu na dnešní průměrný plat stál dvakrát tolik - v roce 1989 stál litr benzínu při 3.000,- Kč průměrného platu 7,50 za litr

Daň z příjmu fyzických osob byla za komančů kolem 32% z příjmu, sociálka ani nemocenské se neplatilo, nicméně to bylo u průměrného platu víc než dnes a když vezmu 25 000, čistého z toho je 19.295 korun, což jsou skoro 4/5 hrubého, zatímco za komančů to byly dvě třetiny

Silnice byly v mnohem lepším stavu - jak je to dneska špatný, tak za komančů to bylo ještě mnohem horší, dobře pamatuji ty rozteklý okresky bez krajnic, zasviněný příkopy, absence vodicích pruhů i na jedničkách a ještě podstatně mizernější dopravní značení dneska. Množství výkopů, překopů, mnohaleté objížďky a katastrofické průjezdy městy - nakonec dodnes je naše silniční síť výsledkem toho, jak na "všechno" zůstávalo dost peněz bez zadlužování" - úžasné, jak tohle může někdo napsat....

Ono se kradlo ještě víc, do Sýrie se třeba v roce 1988 dodaly zbraně a vojenské vybavení za miliardy korun a přitom bylo zřejmé, že z toho nic neuvidíme, dluh SSSR u ČSSR tvořil v roce 1990 100 miliard korun a kradli skoro všichni, nakonec profese typu vedoucí prodejny (od potravin až po Mototechnu), taxikáři brali jako diví, nakonec velká korupce byla i ve zdravotnictví a navíc "na všechno bylo dost peněz" se projevovalo třeba tak, že v roce 1989 bylo v celém socialistickém Československo jediné kardiochirurgické centrum s kapacitou 500 zákroků ročně....

Nicméně, svůj názor jsi projevil a já pro tebe mám radu - v KLDR (kde je stejně spravedlivý systém, jako byl u nás před rokem) jsou taky perfektní silnice a nikdo tam nebere milióny, takže máš možnost - oni tě tam rádi vezmou.
Avatar - ludeco
24. 7. 2013 10:47
Re: Sci-fi
Tak ta úspora na dálnici je daná hlavně tím, že vlastně jen udržuješ rychlost, zatímco na okreskách, které vedou přes obce, pořád brzdíš a zrychluješ, což samosebou znamená vyšší spotřebu...mě osobně dálnice palivo neušetří, mám převodovku na vrchy, takže ve 130 mi motor točí nějakých 5000, ale času ušetří hodně. Jen škoda, že všude kam jezdím, jsou dálnice zatím jen na papíře, nebo jen malé kousky, takže můj roční nájezd po dálnicích není možná ani 100 km :-(
24. 7. 2013 10:39
Re: Sci-fi
ano ano, spousta lidi uvazuje jak nacem vydela, ale jiz neuvazuje jak nacem usetri, jen pro zajimavost, dalnicni známka za 1500 korun se me zaplati po cca 2100 ujetych km na te "dalnici" , ano moje auto na dalnici mezi 120-140km/h basti v prumeru asi o 2 litry méně, nez kdys se plahocim vedle ni rychlosti od 50 do 110km/h :-) a ze jsem si to párkrát zkusil mezi HK a Prahou, vyborne se to tam i pocita, ta dalnice ma 99km, tedy rekneme zaokrouhlene 100km :-) takze se občas opravdu smeju lidem co jasaj nad tim jak usetrili 1500 za rok a pak 50x do roka jedou po stare vedle ksrz městecka >:D