Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Oilstainlab HF-11
Oilstainlab HF-11
Oilstainlab HF-11
Oilstainlab HF-11
39 Fotogalerie

Kříženec Porsche 911 a formule má reálné obrysy. Zákazníci pomohou s vývojem

Marek Bednář

Pouhých pětadvacet kusů supersportu HF-11 americké firmy Oilstainlab zamíří do garáží těch nejbohatších. Prvních jedenáct zákazníků zároveň coby testovací jezdci pomůže s vývojem.

Psal se rok 2019, když firma Oilstainlab přišla s prvními ilustacemi auta, které zepředu vypadalo jako staré Porsche 911 a zezadu jako formule z podobné doby. Vypadalo to naprosto neskutečně, nereálně, pro fanoušky devětsetjedenáctky snad až rouhačsky. Firma už tehdy říkala, že nezůstane jen u ilustrací, že věc zvaná Half11 skutečně vznikne.

O pět let a jednu koronavirovou pandemii později je na světě prototyp, kterým se automobilka čerstvě pochlubila. Jméno se změnilo na HF-11 a stroj nevypadá už ani zdaleka tak divoce, naopak mnohem víc připomíná koherentní supersport, který má za sebou roky vývoje.

Ovšem, pravda, jak devětsetjedenáctku, tak formuli už připomíná jen velmi vzdáleně. Vpředu je podobnost s ikonickým porsche ještě docela dobře vidět, vzadu však už vidíme inspiraci trochu v Hennessey Venom F5, trochu možná i ve Ferrari Daytona SP3. Pohled však přitáhne zejména obří difuzor, jen tenoučká linka zadních světel a fakt, že tady chybí v podstatě jakékoliv celistvé zadní čelo či nárazník.

Video placeholder
Oilstainlab HF-11 • Oilstainlab

Technika zatím není hotová, ale Oilstainlab chce mít pro vůz různé verze pohonného ústrojí. Spalovací stranu mají zastávat dvě verze atmosférického plochého šestiválce o 4,6 nebo 5 litrech objemu, který má dávat 608, resp. 658 koní (447, resp. 484 kW) s možností výkon zvýšit až na 1.216 k (894 kW), pravděpodobně pomocí přeplňování.

Nejvyšší otáčky motorů mají být v závislosti na verzi 9–12 tisíc a o přenos na zadní michelinky Pilot Sport Cup 2 R o šíři 335 mm se má starat šestistupňový manuál nebo sedmistupňová sekvenční převodovka. Obě bude vyrábět kanadský Multimatic, který pracoval na posledním Fordu GT.

Variantně má být k dispozici také elektrické ústrojí, které má nabídnout 861 koní (633 kW). To vše v autě, jehož hmotnost má být pouhých 907 kg (2.000 liber) ve spalovacím provedení. Zda se takové muší váhy podaří dosáhnout, je zatím samozřejmě otázkou.

Zajímavostí je, že zákazníci za svých 2,3 milionu dolarů (53,2 milionu korun), kolik bude Oilstainlab za HF-11 chtít, dostanou elektrickou i spalovací verzi dle svého výběru. Ty pak bude možné měnit; „Není to úplně výměna pohonu, je to výměna pomocného rámu,“ nechal se slyšet Nikita Bridan, jeden ze zakladatelů firmy. Základem karoserie je karbonové monokokové šasi a zadní pomocný rám, který drží pohonné ústrojí, je k němu přišroubovaný.

Firma se v současnosti snaží najít zákazníky; alespoň prvních jedenáct, aby sloužili zároveň jako testovací jezdci. „Naším cílem je nyní najít 11 maniaků, kteří budou součástí našeho vývojového programu,“ říká dále Bridan. „Máme šest, u kterých jsme si skoro jisti, že budou mít zájem. A doufáme, že jakmile ukážeme auto, najdeme zbylých pět,“ dodává.