KTM 790 Adventure a 790 Adventure R jsou specialisté na cestování kamkoliv
Rakouská značka KTM na EICMA 2017 v Miláně představila KTM 790 Duke ve finální podobě pro sériovou výrobu a na stejném místě byl tehdy odhalen i koncept KTM 790 Adventure R. Ten byl osazen stejnou pohonnou jednotku jako model 790 Duke, ale na rozdíl od něj nebyl určen pouze pro jízdu po hladkém asfaltu a měl představovat ideálního společníka i při vyjížďkách do terénu.
Koncept KTM 790 Adventure R se dočkal proměny ve stejnojmenný sériový model, který měl spolu s méně radikální KTM 790 Adventure premiéru na EICMA 2018 v Miláně. V letošním roce pak tato dvojčata míří na trh.
KTM 790 Adventure a 790 Adventure R rozvíjí současný styl své značky a jejich srdcem je již zmiňovaný kapalinou chlazený řadový dvouválec o objemu 799 cm3. Tento motor disponuje u obou nových modelů nejvyšším výkonem 70 kW (95 k), mířícím k zadnímu kolu prostřednictvím šestistupňové převodovky.
Nová pohonná jednotka doplňuje trubkový rám motocyklu jako nosný prvek. Podvozek modelu 790 Adventure využívá vpředu i vzadu komponenty odpružení značky WP se zdvihem 200 mm. Kontakt se vozovkou i lehčím terénem zde zajišťuje 21palcové přední a 18palcové zadní kolo. Pro více na jízdu v terénu zaměřenou KTM 790 Adventure R jsou standardem zdvihy odpružení vpředu i vzadu 240 mm.
Brzdový systém obou modelů využívá vpředu dvojice kotoučů o průměru 320 mm v kombinaci se čtyřpístkovými radiálními třmeny a vzadu kotouč o průměru 260 mm s dvoupístkovým plovoucím třmenem. Samozřejmostí je ABS, které u obou verzí disponuje offroad módem.
KTM pro model 790 Adventure světlou výšku 233 mm a sedlo ve výšce 850 mm, zatímco pro 790 Adventure R je uvedena světlá výška 263 mm a sedlo ve výšce 880 mm. Pro obě provedení je shodná suchá hmotnost 189 kg. Standardem je pro tyto motocykly mimo jiné LED osvětlení a pětipalcový TFT displej s automatickou změnou podsvícení v závislosti na okolních světelných podmínkách.